بهداشت دهان و دندان

برترین نوع ارتودنسی چیست؟ ، دندان های مرتب؛ دغدغه ای چند هزارساله

احتمالاً بسیاری از ما، امروزه وقتی افرادی که دندان های خود را ارتودنسی می نمایند، می بینیم اولین فکری که به فکر مان متبادر می گردد، این است که چقدر علم پزشکی پیشرفت نموده و چه امکاناتی در خدمت انسان های امروزی قرار داده است، اما موضوعی که وجود دارد، سابقه...

13 تیر 1402

7 میان وعده سالم برای افزایش وزن

مصرف میان وعده می تواند در مدیریت وزن از جمله افزایش و کاهش وزن مفید نقش داشته باشد. نحوه استفاده از میان وعده ها در برنامه غذایی خود، تأثیر آن ها را بر شما مشخص می نماید. میان وعده ها زمانی که بین وعده های غذایی اضافه می شوند، راهی عالی برای افزایش کالری...

22 خرداد 1402

صدف چگونه مروارید را تشکیل می دهد؟، عکس

روند تشکیل یک مروارید به این صورت است که ماده ای به نام کنچیولین به صورت لایه های بسیار نازک و متحدالمرکز دور هسته ای از جسم بیگانه ترشح می گردد و روی آن را ماده ای به نام مادر مروارید که کربنات کلسیم می باشد، می پوشاند.

16 فروردین 1402

خواص شگفت انگیز چای کیسه ای برای سلامت بدن

چای به ویژه چای سیاه و چای سبز خواص شگفت آوری برای سلامتی دارند و غیر از نوشیدن کاربردهای دیگری هم دارند که در این مطلب با آن ها آشنا می شوید.

26 بهمن 1401

راز مدلینگ ها و بازیگران برای کم نشان دادن سن

یک آرایش بی نقص نه تنها باعث جذابیت بیشتر می گردد، بلکه منجر به جوان تر به نظر رسیدن شما هم خواهد شد. امروزه داشتن آرایش های غلیظ و رنگارنگ که منجر به زیاد به نظر رسیدن سن و سال شده است، دیگر محبوبیت خود را بطور کامل از دست داده است پس به جای میکاپ غلیظ...

3 بهمن 1401

طرز تهیه لاته یا کافه لاته در منزل

لاته ایتالیایی یا کافه لاته تقریبا معروفترین نوشیدنی گرم در دنیای قهوه هاست که بر پایه اسپرسو تهیه می شود. این قهوه خوشمزه به دو دلیل معروف است: اول این که نسبت به اسپرسوی ایتالیایی تلخی کمتری دارد (به خاطر وجود شیر بیشتر) و همچنین به خاطر نقش و نگارهایی...

23 دی 1401

چگونه به سگ خود دارو بدهیم

کسانی که از حیوانات نگهداری می نمایند به خوبی می دانند یکی از سخت ترین کار ها خوراندن دارو به حیوان است.اگر قصد دارید به سگ خود قرص بدهید ساده ترین راه این است که او را گول بزنید و اجازه ندهید که او متوجه گردد که قصد دارید به او دارو بدهید.

17 مرداد 1401

راز های گفته نشده از کارتون پسر شجاع؛ نام واقعی پدر پسر شجاع چه بود؟

کارتون های بسیاری در دهه شصت از تلویزیون پخش می شدند که یکی از آن ها پسر شجاع نام داشت.

1 مرداد 1401

آیا موز برای سلامتی مفید است؟

مصرف موز درمان طبیعی برای بیماری های مختلف در نظر گرفته می شود. ولی، آیا موز برای سلامتی مفید است و باید به طور منظم از آن استفاده کنید؟در این مقاله به بررسی این مسئله می پردازیم که آیا موز برای سلامتی مفید است یا خیر.

26 مهر 1400

چهار خاصیت روغن نارگیل؛ مبتنی بر یافته های علمی

روغن نارگیل دارای چربی های اشباع شده و اسید های چرب مفیدی است که بدون شک در حفظ سلامت بدن مؤثرند.

6 مهر 1400

ماجرای سگی دو رگه را در کتاب سپید دندان بخوانید

کتاب سپید دندان اثر جک لندن با ترجمه بهار اشراق در انتشارات قدیانی و قطع جیبی منتشر شد.

8 شهریور 1400

(تصاویر) پانزده اختراع خلاقانه ای که هر کسی آرزوی داشتن آن ها را در سر دارد

بعضی از آدم ها گاهاً با اختراع خلاقانه خود قادرند مسائل هزاران نفر که برای سال ها در پی رفع آن بوده اند را رفع نمایند. اگر به این موضوع شک دارید، فقط کافیست برای لحظه ای به تصاویر پایین یک نگاهی بیندازید.

31 تیر 1400

طرز تهیه کیک شکلاتی ؛ از ساده و بدون فر تا خیس و آتش فشانی

طرز تهیه کیک شکلاتی با روش های متنوع از ساده تا سخت و رسپی ها و تزیینات مختلف موجود است تا بتوانید این کیک خوشمزه خانگی را با هر ابزار و امکاناتی بپزید و در کنار خانواده و دوستانتان از آن لذت ببرید.

21 تیر 1400

به جای سانسور، بهتر بود این 10 نکته در سریال پایتخت تغییر کند!

پس از پخش چند قسمت از فصل ششم پایتخت، عوامل و بازیگران این سریال به سانسور بیش از حد، اعتراض کردند و احمد مهرانفر تکه ای از پایکوبی ارسطو را که سانسور شده بود را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد؛ اما تمام مشکل از سکانس های پخش شده و سکانس های حذفی بود؟

9 دی 1399

نوشابه رژیمی خوب است یا بد؟ تاثیرات واقعی نوشابه رژیمی بر سلامتی

نوشابه رژیمی نوشیدنی معروفی در سرتاسر جهان است؛ به ویژه در میان افرادی که می خواهند شکر یا کالری کمتری مصرف کنند. برای شیرین کردن نوشابه های رژیمی، به جای قند، از شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام، ساخارین و .. . استفاده می شود.

20 آذر 1399

فیلم های جنوب شهری؛ سرنوشت آدم های ته شهر

در روزگاری بحران ها و مسائل، بیشتر در چارچوب خانواده ها به نمایش گذاشته می شد. یک خانواده به دلایل مختلف دچار بحران می شد و اعضای خانواده درگیر این مشکل می شدند و درام شکل می گرفت و به خاتمه می رسید.

19 آبان 1399

شکلات از کجا آمد و چرا برای سلامتی مفید است؟

شاید به همین دلیل زمانی که کارل لینئوس گیاه شناس سوئدی این گیاه را کشف کرد نامش را تئوبراما کاکائو گذاشت، متشکل از دو بخش تئوس به معنی خدا و براما به معنی غذا: غذای خدایان.

7 آبان 1399

طرز تهیه کیک آلبالویی ساده، شکلاتی و پنیری خوشمزه

کیک آلبالویی یک انتخاب خیلی عالی و خوشمزه برای کسانی است که آلبالو دوست دارند. حالا که در فصل تابستان هستیم و بالاخره سر و کله آلبالوهای آبدار ترش و شیرین در بازار میوه پیدا شده وقت آن است که از این فرصت استفاده کنیم و با این خوشمزه های کوچک یک کیک جانانه...

3 آبان 1399

قصه ستاره دوم استقلال

29 سال پیش؛ دوشنبه شب یک تابستان گرم. اصلا شاید قصه اش را جوانتر ها نشنیده باشند. اجازه بدهید؛ این شکلی بهتر است. یکی بود یکی نبود. تیمی بود به نام استقلال. تیمی بود که سرمربی اش پورحیدری بود و بازیکنانش این همه ستاره؛ عابدزاده، مرفاوی، برادران بیانی، نامجو...

30 شهریور 1399

تاثیر باکتری های دهانی بر افزایش التهاب روده

پژوهشگران دانشگاه میشیگان آمریکا در مطالعه اخیرشان توضیح داده اند که چگونه باکتری های دهانی می توانند التهاب روده را افزایش دهند.

26 مرداد 1399