آیا موز برای سلامتی مفید است؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، مصرف موز درمان طبیعی برای بیماری های مختلف در نظر گرفته می شود. ولی، آیا موز برای سلامتی مفید است و باید به طور منظم از آن استفاده کنید؟در این مقاله به بررسی این مسئله می پردازیم که آیا موز برای سلامتی مفید است یا خیر.

آیا موز برای سلامتی مفید است؟

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

مصرف موز درمان طبیعی برای بیماری های مختلف در نظر گرفته می شود. ولی، آیا موز برای سلامتی مفید است و باید به طور منظم از آن استفاده کنید؟در این مقاله به بررسی این مسئله می پردازیم که آیا موز برای سلامتی مفید است یا خیر.

اگر موز به میزان میانه مصرف شود برای سلامتی مفید است. موز غنی از مواد مغذی سالم و منبع خوبی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. موز به سلامت قلب و عروق ، مغز و کلیه ها کمک می کند. مردم به خاطر دلایل مختلفی از موز استفاده می کنند و به این خاطر موز به روش های گوناگون مصرف می شود. موز چربی و سدیم کمی دارد و پتاسیم آن بالاست. این را به یاد داشته باشید که زیاده روی در مصرف هر چیزی بری سلامتی مضر است. آیا موز هم این گونه است؟ ادامه مقاله را بخوانید تا با جزئیات و فواید موز برای سلامتی آشنا شوید.

موز حاوی سه قند طبیعی ساکاروز ، فروکتوز و گلوکز است. موز حاوی فیبر هم هست و به نام اسنکی سالم و مقوی می توان از آن استفاده کرد. تحقیقات اثبات کرده اند که مصرف دو عدد موز می تواند انرژی لازم برای 90 دقیقه ورزش کردن را تأمین کند.

موز حاوی تریپتوفان است. بدن ما تریپتوفان را به سروتونین تبدیل می کند که به آرامش اعصاب ، بهبود خلق و خو و احساس خشنود بودن کمک می کند. به این خاطر است که موز به درمان افسردگی کمک می کند. محتویات آهن موجود در موز تولید هموگلوبین را در خون تحریک می کند. در مورد کم خونی، گنجاندن موز در رژیم غذایی مفید است.

موز پتاسیم زیادی دارد و سدیم آن کم است. موز برای فشار خون مفید است. FDA هم تأیید کرده است که موز می تواند خطر ابتلا به فشار خون و سکته را کاهش دهد. در کنار این، تحقیقات اثبات کرده اند که موز برای یبوست ، سوزش سر دل ، نیش حشرات ، بیماری صبحگاهی ، استرس ، زخم معده ، کنترل دمای بدن و PMS مفید است.

موز برای کاهش وزن

با توجه به آنچه که گفته شد، شکی نیست که موز برای سلامتی ما مفید است. ولی، در مورد کاهش وزن چه طور؟ آیا می توانید برای کاهش وزن از مو استفاده کنیم؟ موز احتباس آب را کاهش می دهد که می تواند دلیل قابل توجهی برای کاهش وزن باشد. ولی، باید عوامل دیگری مانند کالری را هم در نظر بگیریم. موز چه قدر کالری دارد؟ با مقایسه موز با میوه های دیگر خواهید فهمید که موز کالری بیشتری دارد. یک عدد موز میانه 100 کالری انرژی ، 27 گرم کربوهیدرات و 3 گرم فیبر دارد. این برابر است با 24 گرم کربوهیدرات خالص که برای رژیم غذایی کاهش وزن که باید کربوهیدرات کمی داشته باشد زیاد است.

پس، آیا موز باعث افزایش وزن می شود؟ موز اگر بیش از حد مصرف شود جواب مثبت است. ولی، نا امید نشوید. شما می توانید از موز به نام جایگزین برای دسرهای شیرین استفاده کنید. شما می توانید موز را با شربت شکلات کم چربی مخلوط و از آن به نام دسر استفاده کنید.

موز برای سلامت دندان ها

امروزه پدرها و مادرها در مورد غذاهای مفید برای سلامت بچه ها خود نگران هستند و دندان ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. شما می توانید به جای اسنک های سرخ شده و شیرین از موز استفاده کنید. موز انرژی و مواد مغذی لازم برای بدن کودک را فراهم می کند و علی رغم اینکه شیرین است، قند زیادی ندارد و باعث پوسیدگی دندان ها نمی شود. موز به دندان ها نمی چسبد و شستن دندان ها بعد از خوردن موز آسان خواهد بود.

موز برای موها

موز به حفظ درخشندگی موها کمک می کند. از ماسک موز می توانید برای تقویت و حجم دادن به موها استفاده کنید.

2 عدد موز را پوست بکنید و آن ها را به خوبی له کنید. 3 قاشق غذاخوری مایونز و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. همه ترکیبات را هم بزنید تا مایعی نرم و خامه مانند به دست آید. در آخر 2 قطره روغن اساسی به مخلوط اضافه کنید. مخلوط را روی موه بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب ولرم بشویید. ماسک موز به مرطوب کردن ، درخشندگی و تقویت موها کمک می کند.

موز برای پوست

وقتی صحبت از موز می شود حتی پوست آن هم می تواند مفید باشد. پوست موز حاوی لوتئین و پتاسیم است. پوست برای درمان زگیل ، پسوریازیس و آکنه مفید است.

برای درمان پسوریازیس قسمت داخل پوست موز را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. هنگام استفاده پوست قرمز خواهد شد ولی جای نگرانی نیست. پس از چند روز تفاوت را در پوست خود خواهید دید. برای درمان آکنه هم می توانید از همین روش استفاده کنید.

کرم صورت موز

برای درست کردن کرم موز یک چهارم عدد موز را داخل یک ظرف له کنید. یک عدد سفیده تخم مرغ را در یک ظرف دیگر هم بزنید و 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت به آن اضافه و مخلوط کنید. موز له شده را به این مخلوط اضافه و با هم مخلوط کنید. لایه ای نازک از کرم را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه باقی بماند. سپس، صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید. شما می توانید از به جای مانده کرم برای 3 روز در یخچال استفاده کنید.منبع: راسخون

به "آیا موز برای سلامتی مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا موز برای سلامتی مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید