چگونه به سگ خود دارو بدهیم

به گزارش وبلاگ عصر نو، کسانی که از حیوانات نگهداری می نمایند به خوبی می دانند یکی از سخت ترین کار ها خوراندن دارو به حیوان است.اگر قصد دارید به سگ خود قرص بدهید ساده ترین راه این است که او را گول بزنید و اجازه ندهید که او متوجه گردد که قصد دارید به او دارو بدهید.

چگونه به سگ خود دارو بدهیم

راه اول:

می توانید قرص را در تکه ای غذا مثلا یک تکه گوشت یا پنیر یا یک غذای نرم پنهان کنید (البته از این روش برای دارو هایی که باید با معده خالی مصرف شوند نمی توان استفاده کرد)ابتدا یک لقمه غذای بدون قرص به حیوان بدهید و در لقمه بعدی قرص را جاسازی کنید.لقمه را کوچک انتخاب کنید تا حیوان برای جویدن و کشف قرص وسوسه نگردد.

راه دوم:

اگر راه چاره اول جواب نداد، قرص را در انتهای دهان حیوان قرار دهید.انگشت خود را به دندان عقبی حیوان فشار دهید یا لب حیوان را با دست فشار دهید تا حیوان مجبور به باز کردن دهان خود گردد و سپس سریع قرص را به سمت انتهای زبان هل بدهید. دقت کنید که قرص کاملا روی زبان قرار گیرد و به سمت دندان ها و لثه ها حرکت نکند،چون در این صورت حیوان آن را تف خواهد نمود.

حال اجازه دهید حیوان دهان خود را ببندد و گلوی حیوان را ماساژ دهید تا او را به قورت دادن آب دهان و قرص تحریک کنید.این روش برای حیوانی که بیمار است و قادر به خوردن غذای جامد نیست و با روش اول نمی توان به او دارو داد کارآمد است.

راه سوم:

شما می توانید از پت شاپ ها محصولاتی را تهیه کنید که برای خوراندن قرص به حیوان تعبیه شده است و با یاری آن ها به راحتی قرص را به حیوان بدهید. این محصولات حالت چسبناک داشته و شما می توانید قرص را به آن ها بچسبانید .معمولا حیوان به راحتی آن را قورت خواهد داد و متوجه حضور قرص در بین آن ها نخواهد شد.

اگر با روش های فوق پیروز نشدید از دامپزشک خود بخواهید اگر فرم های دیگری از آن دارو وجود دارد آن ها را تجویز کند.به عنوان مثال برخی دارو ها به صورت قرص جویدنی یا به فرم مایع نیز وجود دارند. دارو های مایع را به راحتی می توانید با غذاهای آبدار به حیوان بخورانید.اگر می خواهید قرص را به چند تکه تقسیم کنید ابتدا با دامپزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید این کار روی اثر بخشی دارو تاثیر نخواهد داشت.از طرف دیگر برخی از دارو ها دارای طعم نامناسب هستند و اگر قرص را نصف کنید طعم نامطلوب آن بیشتر احساس خواهد شد.درنهایت اگر پیروز نشدید دارو را به حیوان بخورانید می توانید از دامپزشک بخواهید تا از روش های تزریقی استفاده کند.

منبع: فوت و فن

به "چگونه به سگ خود دارو بدهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به سگ خود دارو بدهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید