16 مورد از برترین رستوران های کرمان به همراه آدرس

به گزارش وبلاگ عصر نو، غذا می تواند نشان دهنده آداب و سنن غنی یک ملت باشد و خوردن یک غذای خوشمزه محلی می تواند خاطره ای شیرین برای جهانگرد ایجاد کند. از این رو، بیشتر مردم هنگام سفر به مقصد تازه علاقه مند به امتحان غذاهای سنتی آن هستند. در این راهنما قصد داریم شما را با برترین رستوران های کرمان که می توانید در آن ها انواع غذاهای سنتی و مدرن را نوش جان کنید آشنا کنیم.

16 مورد از برترین رستوران های کرمان به همراه آدرس

در میان شهرهای ایران، کرمان یکی از مقصدهای تماشای ایران است و دارای بسیاری از میراث جهانی ثبت شده یونسکو است. چشیدن غذاهای سنتی کرمان می تواند لذت سفر به این شهر تاریخی را دو چندان کند. قابل ذکر است که استان کرمان دارای انواع آبگوشت و خوراک هایی است که این خطه را در کشور منحصر به فرد نموده است.

1) چایخانه وکیل از برترین رستوران های کرمان

این چایخانه بسیار زیبا و راحت یکی از برترین رستوران های کرمان است. جوجه کباب، کشک بادمجان، بزقرمه (یکی از غذاهای خاص کرمانیان که بی نظیر است)، همه و همه در این رستوران سرو می شوند. برای دسر هم می توانید چای و کلمپه (شیرینی سنتی کرمان) یا فالوده کرمانی را امتحان کنید.

موسیقی زنده (معمولا سنتور) هم وجود دارد که هنگام صرف غذا می توانید ار شنیدن آن لذت ببرید. هم میز و صندلی فراهم است و هم تخت های بزرگ که می توانید برای کمی استراحت کفش های خود را در بیاورید و روی آن بنشینید و غذای تان را میل کنید. فضای این رستوران سنتی و بسیار دوست داشتنی است. چایخانه وکیل در واقع یک حمام زیبا و بازسازی شده با دکوری دلچسب است.

آدرس: بازار بزرگ کرمان - چایخانه وکیل

2) رستوران کیخسرو

رستوران کیخسرو ظاهر چندان شیک و مدرنی ندارد اما کیفیت غذا و فضای آن فوق العاده است. در میان رستوران یک درخت خرمایی غول پیکر وجود دارد که صحنه ای منحصر به فرد برای تماشا هنگام غذا خوردن را ایجاد می نماید.

در این رستوران ترکیبی از میزهای سنتی و معمولی وجود دارد. ماهی شکم پر را امتحان کنید و کباب های این رستوران بسیار لذیذ هستند. نوشیدنی های سنتی هم دم نموده و سرو می شوند. کیخسرو یکی از برترین رستوران های کرمان در رده رستوران های با قیمت میانه است.

موسیقی زنده در رستوران پخش می گردد و خدمات اگرچه کمی نماید ارائه می گردد اما بسیار محبت آمیز و گرم است. اگر به کرمان سفر می کنید، پیشنهاد می کنیم حتماً این رستوران را امتحان کنید. ظروف و لیوان های مسی سنتی مورد استفاده در این رستوران لذت صرف غذا در این مکان دوستانی را چند برابر می نمایند. رستوران یا خانه کیخسرو در واقع یک خانه قدیمی به سبک ایرانی است که به رستوران تبدیل شده است. دکوراسیون و کیفیت غذا مناسب است و به بازار وکیل کرمان هم نزدیک است.

آدرس: خیابان شهدا، خیابان برزو آمیغی

3) رستوران ویتا

رستوران ویتا بدون شک یکی دیگر از برترین رستوران های کرمان است؛ مکانی بسیار آرام با کارکنان خوش برخورد. طعم پیتزاهای این رستوران بسیار متفاوت و عالی است.

رستوران ویتا در محیطی بسیار زیبا در موقعیت خوبی از شهر، در حیاط هتل جهانگردی کرمان واقع شده است. صرف غذا در این رستوران یک خاطره بسیار خوب برای همه کسانی خواهد بود که به شهر زیبای کرمان سفر می نمایند.

ممکن است غذاهای موجود در منو کمی شبیه فست فودهای معمولی به نظر برسد، اما وقتی غذای تان را میل می کنید، از طعم و کیفیت آن شگفت زده خواهید شد! در این رستوران می دانند چطور باید غذاهای عالی تهیه و سرو نمایند. این رستوران را برای گردهمایی های محبت آمیز به شدت توصیه می کنیم.

سالاد سزار، پیتزا سبزیجات و نان سیر ویتا از مواد تازه تهیه شده و طعم واقعی ایتالیایی دارد. انتخاب های تاپینگ ها برای سفارش پیتزا گسترده و متنوع است و نتیجه نهایی هم همواره خوشمزه از آب در می آید. در ویتانا برترین پیتزاها، برگرها و پنینی کرمان را امتحان کنید.

آدرس: خیابان شفا، حیاط هتل جهانگردی کرمان

4) رستوران مکث از معروف ترین رستوران های کرمان

مکان زیبا، غذاهای خوشمزه (مخصوصا بز قورمه)، دسترسی آسان (چون در مرکز شهر نیست، بنابراین ترافیک وجود ندارد)، و البته پرسنل خوش برخورد، این محل را به یکی از برترین رستوران های کرمان تبدیل نموده که امتحان کردن آن خالی از لطف نخواهد بود.

رستوران مکث یک رستوران خوب و به نسبت ارزان است و بنابراین نباید انتظار یک رستوران خیلی شیک را داشته باشید. برای سرو غذاهای سنتی روی تخت هایی می نشینید که البته ممکن است برای خانواده های بزرگ کمی کوچک باشند و غذاهای سنتی در زیرزمین رستوران سرو می شوند علاوه بر بز قرمه، مرغ سرخ شده با برنج و دیزی این رستوران هم عالی است. پیتزای ایرانی در در فست فود مکث که در طبقه بالا قرار داد سفارش گرفته می گردد.

آدرس: خیابان جمهوری، رستوران مکث

5) رستوران کباب خوران

در کباب خوران می توانید با دوستان و خانواده دور یک میز، در محبت آمیز ترین و ساده ترین و در عین حال شیک ترین محیط بنشینید و کباب مورد علاقه تان را سفارش دهید! اگر قصد سفر به کرمان را دارید، حتما این رستوران را امتحان کنید.

غذاهای این رستوران ساده اما خوب و فوق العاده خوشمزه طبخ می شوند. مکان به سادگی تزئین شده اما بسیار تمیزی و در کل زیبا است. خدمات عالی است و گاهی اوقات هم خود مدیر رستوران حضور پیدا می نماید تا آنالیز کند که همه چیز ر است. اگر روزی به کرمان رفتید و مشتاق خوردن غذاهای ایرانی خوب، اصیل و خوش پخت بودید، به خودتان لطف کنید و به رستوران بیایید!

مکانی فوق العاده با محیطی محبت آمیز، طعم عالی که شما را شگفت زده می نماید و مهم تر از همه قیمت آن است که باعث می گردد با لبخندی بر لب این رستوران را ترک نموده تا در فرصت های بعدی دوباره برای مزه کردن برترین کباب های ایرانی به این رستوران بیایید.

آدرس: بلوار ابراهیم خلیل، میدان خواجو

6) رستوران سنتی آقابابا از برترین رستوران های کرمان

این مکان که یکی از برترین رستوران های کرمان است در واقع یک خانه تاریخی در کرمان است که اکنون به یک رستوران سنتی تبدیل شده است. فضایی آرام و غذاهای سنتی که اکثرا محلی هستند به همراه پرسنل خوش برخورد و خوش لباس این رستوران بدون شک تجربه دلپذیری را برای شما و همراهان تان رقم خواهد زد.

غذاهای محلی رستوران سنتی آقابابا بسیار خوشمزه و لذیذ هستند و خود رستوران هم با فضایی سنتی در یک مکان دنج اما باشکوه در بازار سنتی واقع شده است. این رستوران یکی از برترین انتخاب ها برای امتحان کردن غذاهای سنتی کرمانی با قیمت های ارزان است

آدرس: خیابان امام، کوچه نهم، بازار قلعه

7) رستوران ژوبین

شاید پیدا کردن غذاهای با کیفیت ایتالیایی در کرمان کار چندان راحتی نباشد. به جز چند رستوران که غذای ایتالیایی با کیفیت سرو می نمایند، بقیه کیفیت چندان خوبی ندارند. ژوبین یک رستوران خانوادگی محبت آمیز با کارکنان مودب و خوش برخورد است و که غذاهای ایتالیایی را بسیار خوب سرو می نماید.

توصیه می کنیم در سفرتان به کرمان حداقل یک بار از این رستوران تماشا کنید. در ژوبین می توانید در کنار صرف غذا، از موسیقی سنتی ایرانی و نوشیدن قهوه یا چای هم لذت ببرید.

آدرس: بلوار نصر، خیابان بهارستان

8) رستوران ساحل

می توان به جرات ادعا کرد که همه چیز این رستوران عالی است. کارکنان بسیار مودب و مهمان نوازی فوق العاده، کیفیت غذای عالی و قیمت های ارزان (شاید کمی بالا) در کنار تمیزی رستوران و طراحی زیبای آن، لذت غذا خوردن در آن را دو چندان می نماید.

رستوران ساحل به بسیاری از هتل های محبوب کرمان نزدیک است، با دکوراسیون فوق العاده، کارکنان عالی و غذاهای ایرانی با کیفیت، بدون شک یکی از برترین رستوران های کرمان است.

آدرس: بلوار حمزه، رستوران ساحل

9) رستوران دودکش از برترین رستوران های کرمان

این رستوران یک انتخاب متفاوت در بین برترین رستوران های کرمان و حتی ایران است. در رستوران دودکش برای شما غذای خام، گوشت بره، گوشت گاو، ماهی، میگو یا گوشت مرغ و سبزی می آورند. روی میز شما یک اجاق باربیکیو گازی قرار گرفته است که با استفاده از آن می توانید این مواد اولیه را خودتان کباب نموده و نوش جان کنید. اگر به کرمان سفر می کنید، امتحان کردن این رستوران بسیار توصیه می گردد.

آدرس: بلوار نصر، رستوران دودکش

10) رستوران سنگک

در بازدیدتان از کرمان تاریخی و زیبا، می توانید رستوران سنگک را برای صرف ناهار یا شام انتخاب کنید؛ محیطی باورنکردنی با برترین غذاهای اصیل! طعم غذاهای رستوران سنگک بسیار لذیذ است و غذای گیاهی هم سرو می شوند. مالک اصلی رستوران برخوردی بسیار محبت آمیز و گرم دارد. اگر از این رستوران تماشا می کنید، پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه صرف چای را از قلم نیاندازید!

آدرس: خیابان بهشتی، کوچه 4

11) کافه رستوران شیلان

طراحی داخلی کافه رستوران شیلان در مقایسه با سایر رستوران های کرمان بسیار فرق دارد و قطعا تجربه جالبی برای شما خواهد بود. منوی رستوران ترکیبی است عالی از غذاهای ایرانی، ایتالیایی و دریایی. هر غذایی را که در رستوران شیلان امتحان کنید قطعا از آن لذت خواهید برد به خصوص همبرگرها فوق العاده آن!

در این کافه رستوران، انواع قهوه و اسموتی و کیک هم سرو می گردد که می توانید برای دسر میل کنید. اگر در کرمان هستید توصیه می کنیم حداقل یک بار از شیلان تماشا کنید.

شیلان یکی از برترین رستوران های کرمان، یک کافه مدرن با منوی بین المللی است. اگر قصد رفتن به شیلان در آخر هفته را دارید، توصیه می گردد از قبل میز رزرو کنید یا باید حدود 20 دقیقه در صف باشید. سوپ، پیتزا و استیک عالی، تنوع گسترده ای از غذاهای اصلی پیش غذا و غذای اصلی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

آدرس: بلوار جمهوری خیابان جمهوری دهم

12) رستوران الماس کویر از برترین رستوران های کرمان

درست در وسط اتوبان هفت باغ که بین کرمان و ماهان - دو شهر پربازدید به وسیله گردشگران - رستوران الماس کویر قرار گرفته است. قیمت غذا با توجه با کیفیت بسیار بالای آن قابل توجیه است. این رستوران زیبا خو در کنار یک باشگاه اسب سواری واقع شده است. پیشنهاد می کنیم اکبر جوجه این رستوران را حتما امتحان کنید.

آدرس: اتوبان هفت باغ، کیلومتر 12، روبروی مجموعه ورزشی الماس کویر

13) رستوران مجتمع گردشگری سنتی سیندخت

این رستوران در نزدیکی فرودگاه واقع شده و نیمکت و میز و صندلی را در فضالی داخل و بعلاوه باز ارائه می دهد. نیمکت های بیرون گرد هستند و در کنار هم قرار دادن شان چندان آسان نیست و اگر جمعیت تان کمی زیاد باشد یا باید دور دو میز جداگانه بنشینید و یا فضای داخل را انتخاب کنید.

فضای رستوران آرام و خانوادگی است و برخلاف سایر رستوران های دیگر چندان شلوغ نیست. تزیینات بسیار زیبا از جاذبه های گردشگری کرمان در ابن رستوران به چشم می خورد و سیندخت برترین انتخاب برای گردشگرانی است که نزدیک فرودگاه هستند.

آدرس: بلوار حجاج، مجتمع گردشگری سیندخت

14) رستوران کیپو

کیفیت غذاهای کیپو عالی است و دقیقا به همین علت کمی گران است و معمولا بسیار شلوغ. در صورتی که قصد دارید غذای تان را در رستوران میل کنید، بهتری است میزتان را از پیش رزرو کنید، در غیر این صورت باید خیلی (شاید حدود 1 ساعت) منتظر بمانید. استیک و پیتزا چانو رستوران کیپو بی نظیر هستند. نوشیدن موهیتو همراه با غذا را از قلم نیاندازید.

آدرس: بلوار حمزه، نرسیده به خیابان نامدارمحمدی

15) رستوران سفتو از برترین رستوران های کرمان

در این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی را امتحان کنید. غذاهایی مانند: خورشت سبزی، خورشت بادمجان و خورشت قیمه، فلفل دلمه ای شکم پر و بسیاری غذاهای دیگر. غذاهای رستوران سفتو بسیار خوشمزه و لذیذ هستند و همین موضوع باعث شده این مکان در فهرست برترین رستوران های کرمان همواره جایگاه خودش را داشته باشد.

آدرس: خیابان شهدای دارلک، رستوران سفتو

16) رستوران بردیا

اگر در کرمان در پی سپری کردن اوقاتی سرشار از آرامش هستید، باید رستوران بردیا را امتحان کنید. موقعیت مکانی این رستوران عالی است و غذاها بسیار بسیار خوشمزه هستند. این رستوران در باغی زیبا با معماری چشمگیر، حس خوب نوشیدن چای در یک باغ دلگشا در مسیر ماهان را به شما می دهد.

محیطی زیبا در منطقه ای آرام با صدای جریان آب؛ کلبه های این رستوران در تابستان خنک هستند و در زمستان هم گرم نگه داشته می شوند. هر کلبه دارای یک فرش و کوسن های مستطیلی بزرگ است. این رستوران برای صرف کردن یک ناهار گروهی دور از شلوغی شهر عالی است. برای رفتن به این رستوران و برنامه ریزی برای یک ناهار آرام به ماشین احتیاج دارید. منو شامل کباب های متفاوتی است که به سبک های مختلف پخته می شوند، به علاوه بر سالاد و مخلفات. معمولا موسیقی در حال پخش است و کیفیت خدمات هم عالی است

آدرس: جاده ماهان، رستوران بردیا

منبع: الی گشت

به "16 مورد از برترین رستوران های کرمان به همراه آدرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 مورد از برترین رستوران های کرمان به همراه آدرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید