15 شهر برتر آسیا در سال 2022

به گزارش وبلاگ عصر نو، شهر برتر آسیا شهری با ترکیبی مجذوب نماینده و روح بخشی از تاریخ باستان، هتل های مجلل و غذاهای لذیذ می باشد، شهرهای آسیایی به لحاظ فرهنگ و تاریخ از تنوع بسیار زیادی برخوردارند. بسیاری از مردم دنیا پس از فروکش کردن نسبی پاندمی کووید 19 سفرهای خود را به نقاط مختلف دنیا شروع نموده اند، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در دنیا شهرهای آسیایی می باشد. گردشگران از نقاط مختلف دنیا مانند اروپا، آمریکا و اقیانوسیه برای بازدید از جاذبه های گردشگری آسیا به این قاره کهن و پهناور سفر می نمایند. گردشگران علاقه دارند به شهر برتر آسیا به لحاظ فرهنگ، تاریخ باستانی و آداب و رسوم غذایی سفر نمایند و با مردم این شهرها از نزدیک آشنا شوند.

15 شهر برتر آسیا در سال 2022

اگر شما هم قصد سفر به شهر برتر آسیا را دارید، ما در ادامه این مقاله به 15 مورد از این شهرها که در نوع خود منحصر به فرد هستند، اشاره خواهیم کرد با وبلاگ عصر نو تا خاتمه همراه باشید. برای تهیه بلیط هواپیما به مقصد شهرهای برتر آسیایی می توانید به سایت وبلاگ عصر نو مراجعه نمایید و با بهترین قیمت و در اسرع وقت بلیط خود را بخرید.

شهر برتر آسیا چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب مقصد سفر بخصوص زمانی که راهی قاره آسیا هستید، کار بسیار دشواری می باشد، زیرا تنوع شهرها در این قاره بسیار زیاد است. تنوع فرهنگی و تاریخی در شهرهای آسیایی موجب شده گردشگران در انتخاب مقصد سفر خود دچار تردید شوند، شهرهای شرق آسیا با ویژگی های فرهنگی خاص مردمان خود جز مقاصد پرطرفدار گردشگران در زمان سفر به قاره آسیا می باشند. در سفر به شهر برتر آسیا بازدید از آثار تاریخ باستانی و شناخت مردم منطقه از نزدیک جز هیجان انگیزترین قسمت های سفر گردشگران است که در زمان سفر به آسیا آن را تجربه می نمایند. هتل های مجلل و غذاهای لذیذ نیمه دیگر شهرهای برتر آسیایی می باشد که در ادامه شما را با بعضی از این شهرها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

1.اوبود، اندونزی | شهر برتر آسیا

اوبود که به عنوان مرکز فرهنگ و هنر بالی شناخته می شود، بهترین مکان برای لذت بردن از نمایش های سنتی مختلف می باشد. در گوشه گوشه این شهر آسیایی می توانید آثار تاریخ باستان را در شهر و مردم آن ببیند، از پایکوبی آتش گرفته تا حرکات جوانان محلی که مشغول تمرین حرکات موزون ویژه ای در در تالار شهر هستند. شما می توانید اجرای آیینی این منطقه ها را که بسیار مجذوب کننده می باشد در منطقه ها مختلفی مانند کاخ سلطنتی، رستوران ها و مکان های عمومی دیدن کنید. این شهر برتر آسیا با ترکیبی از معابد خیره نماینده، جنگل های بارانی، سواحل شنی سفید و مرکز شهر پر رونق واقعاً همه چیز دارد تا بتواند گردشگران را از سفر به این شهر راضی نگه دارد.

گردشگرانی که به این شهر برتر آسیا سفر نموده اند، معتقدند این شهر یک مقصد منحصر به فرد برای افرادی ست که در پی زندگی سالم هستند. هتل های شهر اوبود جز مجلل ترین هتل های دنیا محسوب می شوند که امکانات ویژه آنها همواره مسافران را شگفت زده می نماید. فرهنگ غنی مردم این منطقه در کنار مراکز خرید مجلل، این شهر را به یکی از بهترین شهرهای آسیا در شرق این قاره تبدیل نموده است.

2. چیانگ مای، تایلند

شهر چیانگ مای به خاطر معابد زیبای باستانی که دارد معروفیت پیدا نموده، اما این شهر تاریخی در کشور تایلند جاذبه های دیگری را هم در خود جای داده است. شهر چیانگ مای منظره کوهستانی چشمگیری دارد و اطراف شهر پر از جاذبه های طبیعی شگفت انگیز می باشد، دو قبیله معروف هم در اطراف این شهر زندگی می نمایند که آداب و رسوم آنها ریشه در تاریخ باستانی مردم تایلند دارد. رودخانه ها، معابد و ویرانه های باستانی لانا به شهر حال و هوای مجذوب کنندهی داده، در این شهر فستیوال های متنوعی نیز برگزار می شود که می توانید با شرکت در آنها علاوه بر دیدنی طبیعت بکر شهر با فرهنگ و تاریخ باستانی تایلند بیشتر آشنا شوید.

آب و هوای این شهر در اغلب فصول سال سرد و معتدل می باشد و جنگل های بارانی سرسبز این منطقه پناهگاه امنی برای فیل ها هستند، اگر علاقه دارید فیل ها را از نزدیک ببینید، حتما در زمان سفر به تایلند به شهر چیانگ مای سر بزنید.

در چیانگ مای که یکی از شهرهای برتر آسیا است، بیش از 300 معبد بودایی قرار گرفته است که می تواند برای علاقه مندان به معابد تاریخی بازدید از آنها بسیار مجذوب کننده باشد. بازارهای شبانه ، یکی دیگر از جاذبه های این شهر گردشگری در کشور تایلند می باشد. (خائو سوی) یک نوع سوپ است که از رشته فرنگی با نودل تهیه می شود و با چاشنی هایی مانند گوشت، موسیر، کلم ترشی و فلفل قرمز آن را طعم دار می نمایند. این غذا در شهر چیانگ مای معروفیت زیادی دارد و گردشگران هم از خوردن آن بسیار لذت می برند.

3. جیپور، هندوستان | شهر برتر آسیا

جیپور شهری در کشور پرجمعیت هندوستان که در گذشته به شهر صورتی معروف بوده است. در سال 1876 همزمان با بازدید ملکه ویکتوریا بریتانیا، مهاراجه رام سینگ بیشتر ساختمان های این شهر را به رنگ صورتی رنگ آمیزی کرد. وی با این حرکات قصد داشت به ملکه انگلستان مهمان نوازی خود را نشان دهد، زیرا در فرهنگ هندی رنگ صورتی نمادی از مهمان نوازی می باشد. امروزه این شهر به خاطر بازارها، قلعه ها، معابد، کاخ ها و پناهگاه های حیات وحشی که در خود جای داده است، معروفیت دارد.

شهر جیپور مرکز استان راجستان هند در سال 1727 میلادی به وسیله مهاراجه ساوای جای سینگ دوم تأسیس شد. این شهر به خیابان ها و باغ های وسیعش معروفیت دارد، در تمامی بخش های این شهر برتر آسیا می توانید آثار تاریخ و فرهنگ باستانی را به وضوح مشاهده کنید. قلعه ها و قصرهای باشکوه صورتی این شهر را کاملا زنده نگه داشته، جایی که زمانی مهاراجه ها زندگی می نموده اند.

یکی از معروف ترین غذاهای این خطه غذای دال بااتی چورما است که تقریباً در همه رستوران های جیپور سرو می شود، یک غذای لذیذ و مقوی که بین مردم این استان محبوبیت زیادی دارد. این غذا از دال عدس زرد رنگ به همراه گندم تهیه می شود و با نانی که از آرد گندم تهیه شده و به آن بااتی می گویند، سرو می شود.

4. اوزاکا، ژاپن

اوزاکا بیشتر به خاطر غذاهای شگفت انگیز و فرهنگ مردم محلی اش در بین گردشگران کشور ژاپن معروفیت پیدا نموده است. قطعا می توان این شهر زیبا را مرکز غذاهای خیابانی ژاپنی دانست، غذاهایی مثل تاکویاکی و اوکونومیاکی از مشهورترین غذاهای این شهر می باشد که شباهت زیادی به فست فودها دارد. بعلاوه خوردن و نوشیدن در کنار مردم خونگرم این شهر تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. آثار و بقایای تاریخ باستانی مردم با فرهنگ کشور ژاپن در بخش های مختلف این شهر زیبا که معابد بسیار مجذوب کنندهی هم دارد، به چشم می خورد

5. اودایپور، هندوستان

اودایپور، مرکز استان میوار در استان راجستان می باشد، این شهر را گردشگران به علت تاریخ، فرهنگ و معماری غنی که دارد، مقصد سلطنتی نامیده اند. در این شهر برتر آسیا کاخ های بزرگ، قلعه های باستانی، دریاچه های زیبا، باغ های سرسبز و معابد قدیمی در نقاط مختلف شهر به چشم می خورد. در اودایپور تنوع غذاهای هندی که با ادویه کاری تهیه می شود، بسیار زیاد است که از جمله آنها می توان به دال باتی چورما، مرغ محلی با کاری،کر سنگری، کباب گوشت گوسفند با کاری، ماچلی جای سمندی (ماهی با کاری) و غیره اشاره نمود. غذاهای این شهر با ذائقه بیشتر مسافران آن همخوانی دارد و کسانی که این غذاها را بچشند تا سال ها مزه آن را از یاد نخواهند برد.

6. توکیو، ژاپن | شهر برتر آسیا

مرکز کشور ژاپن قطعا یکی از شهرهای برتر قاره آسیا می باشد که بازدید از آن برای هر گردشگری بسیار مجذوب کننده خواهد بود. توکیو تلفیقی از زندگی سنتی مردم ژاپن با تکنولوژی می باشد که در فرهنگ مردم شهر نیز این موضوع به وضوح دیده می شود. مرکز ژاپن به انیمیشن های مجذوب کننده، وسایل الکترونیکی و بازی های ویدئویی معروفی که در این شهر ساخته شده، معروفیت دارد. محله آکیهابارا یکی از منطقه ها شگفت انگیز شهر توکیو می باشد، در این بخش از شهر چراغ های رنگی از هر سمت با مدل های مختلف روشن می شود که منظره بسیار مجذوب کنندهی را برای عابرین فراهم نموده است. گردشگران تمامی لحظات حضور خود در این خیابان را با تعجب زیاد مشغول عکاسی هستند. در بیشتر غذاهای ژاپنی از سویا سس استفاده می شود که طعم بسیار دلچسبی را به غذا می دهد، سوشی یکی از لذیذترین غذاهایی است که می توانید در توکیو به شکلی کاملا سنتی آن را میل کنید.

7. کیوتو، ژاپن

کیوتو مرکز فرهنگی کشور ژاپن محسوب می شود و یکی از مقاصد اصلی گردشگری در این کشور آسیایی می باشد. این شهر دارای معابد بودایی، زیارتگاه های شینتو، کاخ ها و باغ های متعددی است که بعضی از آن ها به وسیله سازمان دنیای یونسکو به عنوان میراث دنیای ثبت شده اند. در این شهر نیز فرهنگ و تاریخ باستانی کشور ژاپن در رفتار و کردار مردم شهر قابل رویت می باشد، مردم بسیار به آثار باستانی شهر که از گذشتگان برجای مانده اهمیت می دهند. از مشهورترین غذاهای شهر کیوتو می توان به کایسکی، ساشیمی، اشاره نمود که سوپ، برنج و دسر همگی در کنار این دو غذای سنتی کیوتو سرو می شود. نحوه سرو غذاها در شهر کیوتو بسیار اهمیت دارد و مردم شهر به این موضوع توجه ویژه ای می نمایند، اغلب غذاها از مواد اولیه تازه فصلی تهیه می شود.

8. سیم ریپ، کامبوج

سیم ریپ شهر بسیار شادی است که مردم خونگرم آن مسافران را مانند دوستانی قدیمی در آغوش می گیرند. این منطقه از قرن نهم تا پانزدهم میلادی محل مرکز های متوالی امپراتوری خمر بوده و آثار باستانی بسیاری که امروزه به ویرانه تبدیل شده در اطراف این شهر دیده می شود، پارک باستان شناسی انگکور یکی از این منطقه ها می باشد که در فاصله چهار مایلی شمال مرکز این شهر قرار گرفته است. این شهر تبدیل به یک مرکز گردشگری شده و جز امن ترین شهرهای کشور کامبوج به شمار میرود. سیم ریپ نقطه آغاز خوبی برای بازدید از معبد و معرفی فرهنگ خمر می باشد، در این شهر انواع امکانات تفریحی مانند رستوران ها، بارها و غیره برای استفاده گردشگران فراهم شده است.

9. سئول، کره جنوبی | شهر برتر آسیا

سئول مرکز کره جنوبی یکی از شهرهای آسیایی می باشد که توانسته آثار باستانی خود را در کنار امکانات مدرن زندگی امروزی حفظ کند. این شهر برتر آسیا آسمان خراش ها، مراکز خرید شیک، کاخ های سلطنتی و معابد بودایی زیادی را در خود جای داده و سفر به این شهر می تواند برای علاقه مندان به فرهنگ شرق آسیا بسیار مجذوب کننده و دیدنیی باشد.

سئول دارای یک سیستم متروی گسترده است که در آن مکان های دیدنی مهم و معروف معمولاً فقط چند ایستگاه با هم فاصله دارند و شما به راحتی با هزینه ای کاملا مالی می توانید در شهر گردش کنید. از معروف ترین غذاهای این شهر می توان به کیک برنجی با سس ، سوپ گوشت خوک و سیب زمینی (گامجاتنگ)، نودل سرد (نانگمیون)، سوسیس خونی پر شده با رشته فرنگی (ساندی)، کباب کره ای (gogi-gui)، تراتر خوک ها (جوکبال) و پنکیک مرزه (جئون) اشاره نمود، مردم کره فرهنگ غذایی بسیار غنی دارند و به آداب غذاخوردن اهمیت زیادی می دهند.

10.هوی آن، ویتنام

شهر باستانی هوی آن یک نمونه استثنایی از یک بندر تجاری در جنوب شرقی آسیا می باشد که قدمت آن به قرن پانزدهم تا نوزدهم میلادی بر می شود، آثار تاریخی این شهر به خوبی حفظ شده است. ساختمان ها و نقشه خیابان ها به خوبی تاثیرات فرهنگی مردم این شهر را نشان می دهد که با امکانات مدرن امروزی ترکیب شده است.

کائو لائو غذای معروف این شهر آسیایی می باشد که از رشته فرنگی ، تکه های گوشت خوک برشته ، سبزیجات خام، جوانه های لوبیا، کروتون های ترد، همراه با سس مخصوص به سبک هوی آن تهیه می شود. طعم این غذای متفاوت در بین گردشگرانی که به غذاهای آسیای شرقی علاقه دارند، بسیار محبوب است.

11. بانکوک، تایلند | شهر برتر آسیا

بانکوک شهری در کشور تایلند می باشد که مردم آن را با زندگی خیابانی و مکان های دیدنی معروفش می شناسند، بانکوک به چراغ قرمزهایش هم معروفیت دارد! کاخ بزرگ و معابد بودایی از جمله جاذبه های این شهر آسیایی محسوب می شود که برای گردشگر ها بازدید از آن بسیار مجذوب کننده می باشد. فرهنگ غذایی در بانکوک مانند دیگر شهرهای شرق آسیا با نودل گره خورده و در اغلب غذاهای آنها از نودل استفاده می شود.

12. لوانگ پرابانگ، لائوس | شهر برتر آسیا

لوانگ پرابانگ به علت معابد و صومعه های بودایی که در این شهر وجود دارد، معروفیت پیدا نموده است. اگر صبح ها از خانه بیرون بروید با صدها راهب روبرو می شوید که در خیابان های شهر قدم می زنند و برای صومعه های مختلف شهر صدقه جمع می نمایند. این شهر برتر آسیا توانسته فرهنگ و تاریخ باستانی خود را به خوبی حفظ کند، مردم شهر نیز به عقاید و فرهنگ خود بسیار پایبند هستند. غذاهای خیابانی در این شهر آسیایی معروفیت زیادی دارد، گردشگران بنا به ذائقه خود می توانند انواع غذاهای خیابانی این شهر را بچشند و از طعم متفاوت آنها لذت ببرند.

13. تایپه، تایوان

بسیاری فکر می نمایند شهر تایپه بخشی از کشور چین می باشد ولی اینطور نیست. پنجمین ساختمان بلند دنیا در این شهر برتر آسیا واقع شده، قبل از ساخت برج خلیفه دبی بلندترین ساختمان دنیا در سال های 2004 تا 2010 در شهر تایپه قرار داشت. ساختمانی که به نام تایپه 101 شناخته می شود در حال حاضر در رتبه پنجم بلندترین ساختمان های دنیا قرار گرفته است و به طور کلی بلندترین ساختمان تایوان نیز می باشد. تاریخ و فرهنگ باستانی در این کشور به خوبی در شهر دیده می شود و مردم این شهر توانسته اند از آثار تاریخی باستانی خود به خوبی محافظت نمایند.

14. بمبئی، هندوستان | شهر برتر آسیا

بمبئی ترکیبی از معماری جالب سنتی با ساختمان های مرتفع و مدرن می باشد، این شهر به عنوان مرکز تجاری هند شناخته می شود. زندگی شبانه و سینما در شهر بمبئی جریان دارد، وادا پاو به عنوان محبوب ترین غذای خیابانی در بمبئی شناخته می شود که طعم تند آن برای گردشگر های این شهر بسیار دوست داشتنی می باشد. از دیگر غذاهای خیابانی معروف بمبئی می توان به پانیپوری، بلپوری، سوپوری، داهیپوری، ساندویچ، راگدا پتیس، پاو باجی، بهل چینی، ادلیس و دوسا اشاره نمود.

15. سنگاپور

سنگاپور یکی از شهرهای برتر آسیا می باشد که دولت مستقل دارد و به عنوان کشور احتیاج در دنیا شناخته می شود. سنـگاپور به علت داشتن یک مرکز تجارت دنیای در خود به یکی از پرجمعیت ترین مکان های دنیا تبدیل شده است. این شهر یک آبشار بسیار معروف و یک باغ گیاه شناسی منحصر به فرد را نیز در خود جای داده ، این باغ گیاه شناسی در لیست میراث دنیای یونسکو نیز ثبت شده است. در ترکیب بسیاری از غذاهای محلی سنگاپور از ماهی استفاده می شود و مردم با فرهنگ سنگاپور به خوردن این ماده مغذی بسیار علاقه دارند.

نتیجه گیری | شهر برتر آسیا

در این مقاله تمام کوشش خود را نموده ایم تا بتوانیم 15 شهر برتر آسیا را به شما معرفی کنیم تا در زمان سفر آسیایی خود بتوانید، اطلاعات کافی در مقصد داشته باشید. برای سفر به شهرها و کشورهای مختلف ایران و دنیا می توانید، بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را از سایت وبلاگ عصر نو ارائه دهنده انواع خدمات سفر که سابقه طولانی و درخشانی در امر گردشگری دارد، انجام دهید و سفر خوشی را تجربه کنید. سایت وبلاگ عصر نو به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به مسافران می باشد.

1. شهر جیپور در کشور هندوستان به چه چیزی معروفیت دارد؟

شهر جیپور در گذشته به شهر صورتی معروف بوده، این شهر مرکز استان راجستان در کشور هند می باشد.

2. پنجمین ساختمان بلند دنیا در کدام کشور قرار گرفته است؟

پنجمین ساختمان بلند دنیا در شهر تایپه کشور تایوان قرار گرفته است.

3. معروف ترین جاذبه های گردشگری سنگاپور کدام است؟

تنها آبشار این کشور در کنار باغ گیاه شناسی آن که در لیست میراث دنیای یونسکو نیز ثبت شده ، معروف ترین جاذبه های گردشگری سنگاپور می باشد.

مطالب مرتبط:

10 هتل ساحلی و استراحتگاه برتر در قطر

10 مورد از هتل های برتر دنیا 2022

افتتاح 10هتل نو و لوکس در استانبول 2022

منبع: الی گشت

به "15 شهر برتر آسیا در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 شهر برتر آسیا در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید