سفر به نیوزلند ؛ گشتی در لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها

به گزارش وبلاگ عصر نو، گزارش لوکس تهران از لاکچری گردی در نیوزلند ؛ سرزمین ابرهای کشیده

سفر به نیوزلند ؛ گشتی در لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها

نیوزلند، سرزمین ابرهای سپید با مناظر رویایی و جذاب در اقیانوس آرام، یکی از مقصدهای مهاجر پذیر دنیا به شمار می رود که در یک دو دهه اخیر، در فهرست مقصدهای تحصیلی و مهاجرتی جذاب ایرانیان نیز قرار گرفته است. نیوزلند را باید بخاطر مناظر دیدنی و شگفت انگیز و کروز ها و یاخت هایی که به مقصد سواحل این کشور رهسپار می شوند، یکی از مقصدهای لاکچری گردها و خاص پسندهای دنیا دانست. لاکچری گردی در نیوزلند، بخشی از فعالیت های گردشگران در قاره اقیانوسیه در دو دهه اخیر است.

سرزمین بکر نیوزلند از اوایل قرن بیست و یکم میلادی، در کانون توجه گردشگران و طبیعت گرداهای هیجانی قرار گرفت. وقتی پیتر جکسون، سه گانه ارباب حلقه ها را در فاصله سال های 2001 تا 2003 میلادی در شهرهای مختلف این کشور زیبا تصویربرداری کرد، موجی از گردشگران از سراسر دنیا روانه نیوزلند شدند تا لوکیشن های رویایی با چشم اندازهای غیر قابل تصور این دیار را از نزدیک ببینند.

سه گانه ارباب حلقه ها تاثیر شگرفی بر توسعه صنعت گردشگری نیوزلند داشت و به همین خاطر، الگویی مهم و پیروز برای توان افزایی صنعت سینما بر رونق توریسم به شمار می رود. همین تاثیر را سریال ها و فیلم های معروف چند دهه اخیر در معرفی مقصدهای بکر و جذاب سراسر دنیا به گردشگران بین المللی ایفا کرد و جادوی شبکه های اجتماعی و طوفان تریپ ادوایزری ها نیز بر رونق آن، می افزاید.

گزارش امروز سرویس لاکچری گردی لوکس تهران، نگاهی دارد به این کشور و دیداری با بعضی از لوکیشن های سه گانه ارباب حلقه ها که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد.

با نیوزلند گردی ما همراه باشید.

حتما بخوانید :

مهاجرت به نیوزلند با روش کارآفرینی

راهنمای عملی مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل و سرمایه گذاری

راهنمای اقامت اروپا از طریق ازدواج، خرید ملک و سرمایه گذاری

نیوزلند کجاست؟

یکی از کشورهایی که مانند مالدیو و ماداگاسکار، کمتر درباره آن شنیده ایم و خوانده ایم، همین نیوزلند، نزدیک ترین خشکی به سرزمین کانگوروها (استرالیا) است. جایی که طبیعتی بکر و جذاب آن با چشم اندازهای طبیعی شگفت انگیز، مقصدی فوق العاده برای طبیعت گردها در اقیانوس آرام است.

سایت های بسکمک برای معرفی مقصدهای لاکچری گردی و ناب در این کشور زیبا راه اندازی شده است که یکی از معروف های آن را در این لینک میتوان مشاهده کرد.

دکمک که همچون اقیانوس آرام، با مردمانی آرام و باسواد، تلاش می کند تا سنگاپور اقیانوسیه در سال های آینده شده و به همین خاطر، در جذب مغزهای علم و فناوری و اقتصاد دنیا از طریق سیستم مهاجرتی خود فعال است.

اگر به نیوزلند سفر کنید، نزدیک ترین خشکی به ان حدود 2 هزار کیلومتر با آن فاصله دارد. دریای میان استرالیا و نیوزلند، تاسمان نام دارد و فیجی و جزایر توگا و نیوکالدونیا، از جمله خشکی های اطراف به شمار می رود.

(آخیل روی نوک قله ای نه چندان مرتفع ایستاده تا چشم اندازی از دریاچه واناکا و کوه آسپرینگ را نظاره گر باشد)

جالب است که بدانید، این کشور ده ها میلیون سال از خشکی های زمین جدا بوده و سبب شد تا مجموعه منحصر به فردی از جانوران و گیاهان را در خود جای داده و به همین خاطر، با حیات وحش خاصی در این کشور روبرو نیستیم. بیش از 70 درصد جمعیت 4.5 میلیون نفری نیوزلند را مهاجران اروپایی تشکیل داده و آسیایی ها، کمتر از 20 درصد جمعیت را به خود اختصاص داده اند.

این کشور در فهرست کشورهای توسعه یافته دنیا بوده و از نظر شاخص توسعه انسانی و رفاه، در رتبه های بالایی قرار گرفته است. اقتصادی متکی به کشاورزی و دامپروری سبب شده تا اقتصاد دانش بنیان نیوزلند، آینده ای درخشان با اتکا به دانشگاه ها و موسسات علمی و تحقیقاتی چند ملیتی داشته باشد.

اکنون هزاران دانشجوی بین المللی به خصوص از ایران، ددر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیوزلند مشغول به تحصیل هستند. اما هنوز دانشگاه های این کشور در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار ندارند.

رییس کل حکومت نیوزلند، ملکه الیزابت دوم، ملکه بریتانیا بوده و فرمانداری کل توسط مجلس این کشور معین می گردد. نخست وزیر، در راس قوه مجریه و مقام رسمی کشور به شمار می رود. البته این کشور در سال 1907 میلادی، استقلال خود را ار بریتانیا بدست آورد و سمت تشریفاتی رییس حکومت در اختیار ملکه الیزابت است.

(صحنه ای جذاب از سه گانه ارباب حلقه ها در نزدیک دریاچه عظیم نیوزلند)

نیوزلند به زبان مائوری آئوتئاترا به معنای سرزمین ابرهای کشیده است. در هر نقطه ای که در این سرزمین جذاب قرار بگیرید، ابرهای سپید کشیده و بلندی بر فراز شهرها، چشم اندازهای رویایی را در برابر دیدگان گردشگران به نصویر می کشد که به همین خاطر، از آن به عنوان دیار ابرهای سپید یاد می کنند.

این کشور از دو جزیره اصلی شاقتصادی و جنوب و چند جزیره کوچک تشکیل شده است و نسبتا کوهستانی با آتشفشان های نیمه فعال است. بلند ترین نقطه نیوزلند، قله کوک به ارتفاع 3700 متر است. دریاچه تاوپو، یکی از مقصدهای گردشگری معروف نیوزلند است که بیش از 600 کیلومتر مربع وسعت دارد و در جزیره شاقتصادی واقع شده و معمولا به عنوان لوکیشن فیلم ها و سریال ها از آن استفاده می گردد.

شهرشناسی سرزمین ابرهای کشیده

10 شهر نیوزلند، معروفیت بسیار دارد و مقصد گردشگری و فعالیت های تحقیقاتی و تحصیلی و اقتصادی بوده است. ولینگتون، پایتخت زیبا و عظیم نیوزلند، سومین شهر پر جمعیت آن به شمار می رود. جمعیتی حدود 300 هزار نفر را در خود جای داده و مرکز سیاسی به شمار می رود.

آکلند، مقصد تحصیلی جذاب دانشجویان بین المللی با حدود نیم میلیون جمعیت، از جمله شهرهای مهم اقتصادی این کشور به شمار می رود که البته با جمعیت حومه آن، بیش از یک و نیم میلیون ساکن دارد. کرایست چرچ، هامیلتون، دنیدن، تائورانگا، پالمرستون نورث، هاستینگز7 نلسون و اینورکارگیل، به ترتیب در فهرست پر جمعیت ترین مناطق این کشور قرار دارند.

سینما و نیوزلند

یکی از مقصدهای گردشگری معروف دنیا که همچون مالت و یونان و ایسلند، صنعت سینما نتوانست آن را در کانون توجه رسانه ها و گردشگران قرار دهد، نیوزلند در اقیانوس آرام بود. در عرصه سینما، گر چه نیزولند از لوکیشن های محبوب فیلمبرداری بهره می برد، اما سینمایی این کشور از دهه شصت قرن بیستم میلادی، شاهد رشد و شکوفایی همه جانبه شد.

(سکانسی از ارباب حلقه ها)

فیلم های معروف تاریخ سینمای نیوزلند را می توان: سگ های خواب آلود، پیاتو و خداحافظ پورک دای اشاره کرد. سینمای نیوزلند در دو دهه اخیر، عصر طلایی را پشت سرگذاشت و فیلم های پیروزی همچون: آخرین سامورایی، استخوان های دوست داشتنی، کینگ کونگ، سه گانه ارباب حلقه ها و سه گانه هابیت که شاهکار پیتر جکسون بود، در این کشور فیلمبرداری و تولید شد.

صحبت از ارباب حلقه ها شد، بد نیست کمی ابتدا درباره این فیلم و کتابی که از ان، اقتباس شده است بدانیم.

کتاب ارباب حلقه ها

کتاب ارباب حلقه ها(The Lord of the Rings) که توسط آن سه گانه ارباب حلقه ها ساخت شد و طوفانی در توسعه گردشگری نیوزلند در اوایل قرن بیست و یکم میلادی ایجاد شد، توسط نویسنده معروف: جی آر آر تالکین نوشته شده که در کشورهای مختلف دنیا به خصوص ایران، با استقبال رمان خوان ها روبرو شد.

(پیتر جکسون، خالق سه گانه ارباب حلقه ها)

این رمان، به سبک خیال پردازی حماسی، توسط یک زبان شناسی انگلیسی نوشته شد. تالکین، پیش از این کتاب، اثری به نام هابیت دارد که در همین ژانر نوشته است. کتاب ارباب حلقه ها در سال هایی که جنگ دنیای دوم در حال روی دادن بود نگاشته شد و در سال 1955 میلادی منتشر شد.

ارباب حلقه ها از جمله رمان های پر فروش در قرن بیستم بود که به زبان های بسکمک نیز ترجمه شد. این کتاب را یکی از کتاب های تاثیرگذار قرن بیست و یکم می دانند. سه گانه ارباب حلقه ها با نام های: یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه، محبوبیت فراوانی در میان عاشقان رمان های حماسی دارد.

شخصیت های داستانی ارباب حلقه ها

داستان ارباب حلقه ها، در سرزمینی خیالی به نام سرزمین میانی که در زبان الفی، به نام آردا شناخته می گردد، رخ می دهد. سرزمین میانی یا سرزمین میانه (به انگلیسی(Middle-earth) نام سرزمین هایی تخیلی است که بعضی از داستان های ج.ر.ر. تالکین در آن اتفاق می افتند.

سرزمین میانه بخشی از دنیای عظیم تری است که آردا نامیده می گردد. تالکین گفته است که سرزمین میانی او، همان زمین ما است، ولی در زمانی تخیلی پیش از این؛ به طوری که پایان دوران سوم تقریباً به 6000 سال پیش از زمان خودِ او برمی گردد.

از شخصیت های معروف داستان می توان به آراگورن و سائورون اشاره کرد. آراگورن همانطور که در فیلم هم مشاهده می کنیم، پسر آراتورن بوده که از نژاد نومه نور است. وی وارث پاشداهی فراموش شده الندیل و ایزیلدور بوده و در سرزمین میانه سکنی گزیده اند.

صحبت از هابیت ها کردیم.

(لوکیشنی که برای به تصویر کشیدن اقامت گاه هابیت های در سه گانه ارباب حلقه ها شاهد بودیم)

هابیت ها در اثر تالکین، موجوداتی کوتاه قد و بامزه تصور می شوند که همچون لی لی پوتی ها، قد کوتاه بود و در سرزمینی به نام شایر زندگی می کنند. در کنار آنها، موجوداتی به نام اِلف ها قرار دارند که مردمانی از جنس شب که در استفاده از تیر و کمان ماهر هستند .

(جمله خوش آمد گویی به منطقه هابیتون در نیوزلند)

سازندگان ارباب حلقه ها تصمیم گرفتند که برای صحنه پردازی سکونت گاه هابیت ها، سورخ هایی را که در تصاویر ملاحظه می کنید حفر کرده و بعد از فیلمبرداری نیز، این دکورها حفط شد و همانطور که در تصویر بالا می بینید، در محل تابلویی نصب شد که روی آن، خوش آمد گویی به گردشگران نصب شده است.

خانه های هابیت ها که از آن با عنوان سوراخ یا نقب یاد می گردد، به خوبی با محیط اطراف تطبیق یافته و به نرمی در دل طبیعت پیرامون خود پنهان شده اند.

(تصویری از لوکیشن خانه بیلبو بگینز در فیلم ارباب حلقه ها که شاید فکر کنید خیلی کوچک است اما عوامل فیلم می توانستند در آن رفت و آمد کنند)

اُرک ها نیز از جمله شخصیت های جالب این کتاب حماسی خیالی هستند. آنها، زشت و بد فطرت بود و خادم نیرو های شر هستند . انسان ها نیز حضور پر رنگی در این مجموعه با ارزش دارند و داستان حول محور شخصیت های اصلی که انسان هستند می گذرد .

این سه کتاب به ترتیب در سال های 2001 ، 2002 و 2003 با کارگردانی پیتر جکسون پا به دنیای سینما گذاشتند و به سرعت میلیون ها دلار فروش کرد . کشوری با دشت های سرسبز و پر از تپه ، رودخانه های عظیم و خروشان و کوهستان های بی رحم و زیبایش، بهترین مکان برای به تصویر کشیدن این دنیای خیالی خواندنی و هیجان انگیز تالکین بود.

لوکیشن های فیلمبرداری سه گانه ارباب حلقه ها از شمال به سمت جنوب: ماتاماتا ، ولینگتون ، نلسون ، کانتربری ، مکنزی ، دریاچه های جنوبی و فیورد لند مناطقی بودند که فیلم برداری و ساخت فیلم در آن مناطق انجام گرفت که در ادامه گشتی در انجا خواهیم زد. .

سفر به ماتاماتا

(لوکیشن فیلم سه گانه ارباب حلقه ها در منطقه ماتاماتا نیوزلند که مقصد گردشگری محبوب است)

یکی از لوکیشن های فیلمبرداری ارباب حلقه ها، جایی به نام MATAMATA است که سرزمین آدم کوچولوها بوده و در فیلم، زندگی هابیت ها در آن به تصویر کشیده شد. شرایط جغرافیایی و مناظر شگفت انگیز منطقه، سبب شده تا اگر داستان را خوانده باشید، تصدیق کنید که انتخاب لوکیشنی خوبی برای فیلم سه گانه ارباب حلقه ها بوده است.

یکی از شهرهای هابیت ها که هابیتون نام داشت، در این منطقه ساخته شد و امروزه به همین خاطر، گردشگران بسکمک را به سمت خود می کشاند.

(تصویری از باغ میرابل در سالزبورگ اتریش را مشاهده می کنید. جایی که Maria(با هنرمندی جولی اندروز)، 7 فرزند کاپیتان را به آنجا برد تا تمرین آواز کنند و یکی از درام های موزیکال تاریخ سینمای قرن بیستم را به تصویر کشید)

مانند شهر دیدنی و تاریخی سالزبورگ اتریش که به واسطه لوکیشن فیلم موزیکال- دراماتیک آوای موسیقی (اشک ها و لبخندها: Sound of Music) شاهکار 5 اسکاری رابرت وایز، در دهه شصت میلادی، همچنان مقصد گردشگری پر مخاطب سرزمین موسیقی اروپا به شمار می رود. اگر این فیلم جذاب تاریخ سینما را تا کنون مشاهده نکردید، شما را به تماشای یکی از سکانس های دیدنی این فیلم دعوت می کنیم.

به هر حال، سینما و گردشگری رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند و این موضوع روز به روز، جلوه های بیشتری پیدا می کند.

در توصیف سرزمین هابیت ها گفته شده است که دشت های پر دشت با بوی خوش و شادی و مردمانی کوچک و با دل های عظیم در آن زندگی می کردند.

(مهمانخانه اژدهای سبز که در دهکده هابیت ها در منطقه ماتاماتا ساخته شده است و اکنون مقصد گردشگری نیوزلند است)

مهمانخانه ای که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید، در سال 2012 میلادی در اختیار گردشگران کافه گرد هیجانی قرار گرفت و کسانی که مسافر دهکده هابیت ها هستند، می توانند از این مقصد گردشگری برای نوشیدن چای و قهوه استفاده کنند.

(نمایی از مهمان خانه اژدهای سبز که لوکیشنی از فیلم ارباب حلقه ها بود)

اگر مسافر دیار ابرهای کشیده اقیانوس آرام شدید، به سرزمین خیالی و جالب هابیت ها بروید و از لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها بازدید کنید. از اوکلند می توانید با 2 ساعت رانندگی به این مکان زیبا بروید. جاده SH1 که به سمت تیرائو می رود، شما را وارد جاده SH27 کرده و می توان راهی دیار هابیت ها شد. البته با هواپیما هم می توان به همیلتون رفته و از آنجا با کمتر از نیم ساعت به هابیت ها رسید.

به هر حال، ماتاماتا، یکی از مقصدهای گردشگری جذاب نیوزلند است.

سفر به ولینگتون

ولینگتون، پایتخت زیبا نیوزلند، یکی دیگر از مقصدهای گردشگری و لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها است. باغ های ایزنگارد، رودخانه آندووین، خانه الفرایند در ریوندل و جنگل های ازگیلیات، همه و همه که در فیلم ارباب حلقه ها شاهد بودیم در ولینگتون فیلمبرداری شد. منطقه ای که در فیلم بسیار دیده ایم، کوه ویکتوریا است که شکوه خاصی به فیلم داده است.

همانطور که در فیلم شاهد بودیم، در سکانسی، هابیت ها از ترس برخورد با سواران سیاه، پنهان می شوند و این بخش در مناطقی جنگلی در نزدیک کوه ویکتوریا فیلمبرداری شد. رود هوت (Hutt RIVER) نیز در این منطقه جریان دارد که صحنه خروش رود به دست بانوی الف، بیان گر زیبایی این رود خروشان است.

(بر فراز رود هوت که لوکیشن فیلمبرداری ارباب حلقه ها شد)

رود هوت، در پارک نور ماه (Moonshine) و توتارا(Totara Park) ، در دل دشت ها به سمت جلو حرکت میکند تا به دریاچه ای و یا رودخانه دیگر بپیوندد. منطقه پارک کایتولکه، خالنه الفرایند بد که از جمله پادشاهان الف در فیلم ارباب حلقه ها محسوب می گردد.

(تصویری از پارک کایتولکه که لوکیشن فیلمبرداری سه گانه ارباب حلقه ها شد)

(گردشگران با تابلوهایی که لوکیشن های فیلمبرداری ارباب حلقه ها را نشان می دهد، عکس می گیرند)

ولینگتون را باید خانه فیلمسازی شرکت هایی مانند: WETA WORKSHOP, WETA DIGITAL MIRAMAM FILM دانست.

(گردشگران در المان هایی که در لوکیشن فیلمبرداری ارباب حلقه ها در منطقه ولینگتون نصب شده است دیدن می کنند)

ولینگتون نیوزلند را سرزمین رودخانه ها می دانند و برای عاشقان طبیعت گرد، یکی از رویایی ترین مناطق گردشگری به شمار می رود. خطوط هوایی و زمینی مختلفی، از همه نقاط نیوزلند، گردشگران را به این منطقه سرازیر می کند.

(طبیعت ولینگتون که لوکیشن فیلمبرداری سه گانه ارباب حلقه ها بود)

سفر به نلسون

شهر نلسون، مقصد دیگری برای فیلمبرداری در سه گانه ارباب حلقه ها بود. بسکمک از کسانی که به این منطقه سفر می کنند، بر فراز چرخبال، به تماشای مناظر زیبا و چشم اندازهای رویایی آن می فرایند. کوه های کنار دریاچه، جذابیت خاصی را به منطقه داده است. چرا که شما از داخل 3 پارک ملی عبور می کنید. آبل تاسمان، دریاچه های نلسون و کاهورانگی در این منطقه واقع شده اند.

سفر به ادوراس

ادوراس یکی دیگر از مقصدهای گردشگری جذاب سرزمین ابرهای کشیده است که اتفاقا از جمله لوکیشن های فیلم سه گانه ارباب حلقه ها بود. کوه های ساندی که در فیلم به عنوان منطقه کوهستانی به نام Edoras معرفی شده است، سکانس هایی از این فیلم جذاب را به تصویر می کشد. سرزمینی که به نام رهان معروف بود، در این منطقه قرار داشت.

این مکان، سکونت گاه مردمانی جنگجو بود که در اسب سواری ماهر بودند و هیریم خطاب می کردند و موهایی طلایی و قد بلند داشتند. گفته شده که برای طراحی میزانسن و دکور سکانس هایی که باید در ادوراس فیلمبرداری می شد، 9 ماه زمان صرف شد. هنوز آثاری از لوکیشن فیلم در این منطقه به چشم می خورد.

در کتاب، درباره رهانی ها آمده بود که مردمانی سوار بر اسب، شمشیر به دست و به همراه درفش های رنگین خود، در جهت نبرد با دشمنان، به سوی نور می شتابند.

زمین های پلنور

اگر یادتان باشد، در فیلم ارباب حلقه ها، چندین نبرد عظیم رخ داد. لوکیشن بسکمک از این نبردها در منطقه ای به نام Plennor است که وقتی سپاهیان گوندور و رهان در کنار یکدیگر به نبرد با شر رفتند، در این منطقه با یکدیگر متحد شدند. به نظر می رسد این منطقه از نیوزلند، بسیار شبیه به توصیف های کتاب تالکین بوده که پیتر جکسون، کارگردان غربی توانسته به خوبی از موقعیت منطقه برای تصویربرداری و صحنه سازی استفاده کند.

البته زمین های این منطقه در تملک شخصی بوده و تورهایی در نیوزلند برای گردش مسافران وجود دارد که شما را به این دیار خاطره انگیز می برد.

در وصف نبرد عظیم منطقه پلنور در کتاب آمده است که شیپورها به صدا در می آید و ترسی در دل همگان مستولی شده و ترس خاموش از جنس سیاهی. ما به دنبال نور می رویم و این سیاهی درون دل های خود را نابود خواهیم کرد . باشد که قدرت و پیروزی همواره با ما خواهد بود .

لوکیشن منطقه فیوردلند

منطقه دیگری که مقصدد فیلمبرداری سه گانه ارباب حلقه ها شد، Fiordland نام دارد که دارای رودخانه هایی خروشان است و از میان کوه و جنگل گذر می کند. در طول فیلم، جنگل فنگورن در این جا واقع شده که قدیمی ترین جنگل و مرموز ترین آن ها است.

اگر یادتان باشد، موجودات به نام انت در این جنگل ساکن بوده و درختانی عظیم الجثه دارند که سخن می گویند و راه می فرایند و در کنار نیروی نیکی، با شر جدال می نند. این درختان در فیلم، چهره های مهربان دارند . . .

اگر به این جنگل سفر کنید، متوجه عظمت و شکوه و کهنسالی درختانش خواهید شد و به انتخاب کننده لوکیشن این بخش از داستان ارباب حلقه ها، آفرین خواهید گفت.

در وصف جنگل فنگورن آمده است: درختانی سترگ، ریشه در خاک دوانیده و انتظار تغییر نشسته اند . اما آن ها زنده اند.

درس هایی از ارباب حلقه ها

1-بسکمک از کتاب های داستان کهن، حماسی ، معاصر و مستند ادبیات ایران، ظرفیت های فوق العاده برای برای تبدیل شدن به سناریو جذابی برای فیلم ها و سریال های عظیم را دارند. چنین ظرفیت آفرینی برای شاهکارهای داستانی ادبیات ایران می بایست در دستور کار ارشاد و ناشران و صنعت سینمای کشور قرار بگیرد.

(لوکیشنی که Frodo, Sam and Gollum در فیلم ارباب حلقه ها در حال تماشای نبرد بین Faramir و Oliphaunts هستند)

2-ارباب حلقه ها نشان داد که می توان با کمک صنعت سینما، مقصد سازی و جذابیت آفرینی برای مناطق مختلف گردشگری ایجاد کرد و درآمد پایداری را تصاحب نمود. فرصت آفرینی دنیای سینما برای صنعت توریسم می بایست در دستور کار فعالان سینمایی و گردشگری کشور در حوزه بالادستی قرار بگیرد.

3-حماسه های کهن ادبیات ایران، ظرفیت های فوق العاده برای برای تبدیل شدن به فیلم، تئاتر و آثار هنری دارد که به نظر می رسد ترجمه بهینه آنها به زبان های مختلف و معرفی این ظرفیت ها در نمایشگاه های بین المللی کتاب به ناشران عظیم، می تواند بستر خوبی برای ساخت و مشارکت در فیلم های عظیمی برای معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی و تمدنی ایران بر پرده سینمای دنیا باشد.

4-لوکیشن گردی در مقصدهای سینمایی و سریالی معروف ایران با حضور عوامل فیلم، می تواند مقوله خوبی در عرصه صنعت توریسم ایران باشد.

5-فعالان صنعت گردشگری و حتی لاکچری ایران میتوانند از تجربه نیوزلند در معرفی ظرفیت های گردشگری با لوکیشن های فیلم و سریال استفاده کرده و تورهایی برای خاص پسندها جهت دیدار با مقصدهای گردشگری هنری ایران در حضور سلبریتی های سینما راه اندازی کنند.

6-این گفتار نشان می دهد که گردشگران خاص پسند، برای مشاهده لوکیشن فیلم های سینمایی معروف، حاضر به صرف هزینه های بسیار هستند.

منبع: لوکس تهران

به "سفر به نیوزلند ؛ گشتی در لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به نیوزلند ؛ گشتی در لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید