سلامتی و پزشکی

این رنگ ادرار نشانه سرطان روده است

ابزار هایی که سرطان را در مراحل اولیه تشخیص می دهد می تواند طول عمر و کیفیت زندگی را افزایش دهد. با این وجود، تشخیص این بیماری اغلب نیازمند تجهیزات و هزینه های درمانی گزافی هستند که ممکن است در منطقه ها روستایی یا در حال توسعه با زیرساخت های پزشکی کم امکان...

21 شهریور 1402

برترین سوئیت های رشت برای اجاره

رشت از جمله زیباترین شهرهای ایران است. اصلاً وقتی که به استان گیلان سفر کنید، روحتان تازه می گردد. گیلان جایی است که می توانید ریه های خود را از اکسیژن خالص و بوی خوش درختان پر و خالی کنید.

18 شهریور 1402

کارگاه داستان نویسی کتابی با رویکردی متفاوت

به گزارش خبرنگاران (اینا)؛ بزرگداشت عباس جهانگیریان و رونمایی از دو کتاب کارگاه داستان نویسی از انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و کتاب پیوندهای مشترک سینما و ادبیات در آثار داستانی عباس جهانگیریان به انتخاب و تألیف پریناز معارفی از انتشارات...

15 شهریور 1402

تبدیل توده سرطانی به عضله ، سرطان سارکوم درمان می گردد

آزمایشگاه پروفسور کریستوفر واکوک در آزمایشگاه Cold Spring Harbor به مدت 6 سال، ماموریتی برای تبدیل سلول های سرطان سارکوم به سلول های بافتی با عملکرد منظم سپری نموده است.

10 شهریور 1402

با کودکی که فرزندم را کتک می زند چه کار کنم؟

فرض کنید کودکی در مهدکودک به فرزند 3ساله شما سیلی زده است. والدین او هم معتقدند که فرزند آن ها کاری نکرده است. مربی هم سکوت می نماید. در چنین شرایطی، چه واکنشی باید نشان بدهید؟ اگر چنین اتفاقی دوباره تکرار گردد، چه باید کرد؟ غریزه والدگری ما اقتضا می نماید...

9 شهریور 1402

چگونه اعصاب آرام تری داشته باشیم؟

اعصاب آرام یکی از خواسته های انسان امروزی است چراکه با وجود تمام مشغله های روزمره، فراموش می کنیم که مغز ما مانند جسممان نیاز به استراحت دارد از این رو در روندی فرسایشی قرار می گیریم. انجمن روانشناسی در آمریکا به این نتحیه رسیده است که در ده سال اخیر استرس...

23 مرداد 1402

یک آزمایش عجیب و ترسناک برای جوان شدن

دانشمندان در حال آنالیز مزایای ضد پیری در موش های پیری هستند که با جراحی به هم پیوند زده شده اند تا خون هایشان به طور مشترک گردش کند. آنها در این آزمایش عجیب، دو موش(یک موش مسن و یک موش جوان) را به منظور اشتراک سیستم گردش خون شان به هم متصل کردند.

19 مرداد 1402

تاثیر مثبت این نوشیدنی در مقابله با بیماری آلزایمر

نتایج مطالعه تازه نشان داد که ترکیبات موجود در اسپرسو ممکن است به مقابله با ابتلا به بیماری آلزایمر یاری کند.

18 مرداد 1402

در روزهای گرم کدام نوشیدنی ها را نخوریم؟

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در هوای گرم از نوشیدنی های بسیار شیرین و کافئین دار پرهیز گردد؛ چراکه مصرف آنها باعث از دست دادن مایعات بدن می گردد.

14 مرداد 1402

تکامل طراحی باربی در طول سال ها

یکی از موردانتظارترین فیلم های سال، فیلم باربی به کارگردانی گرتا گرویگ است که در 21 ژوئیه اکران می گردد. این فیلم با بازی مارگو رابی در نقش باربی، نوید این را می دهد که عروسک نمادین و دنیای او را با شکوه صورتی اش زنده کند.

12 مرداد 1402

در جستجوی ژن ثروت؛ درون مغز یک میلیاردر ، چرا ابرثروتمندان رفتار های عجیب و به ظاهر دیوانه وار دارند؟

خبرنگاران- فرانسیس اسکات فیتز جرالد یکی از بهترین داستان نویسان قرن بیستم روزگاری جمله معروفی را بیان کرده بود: ثروتمندان با من و شما فرق دارند.

11 مرداد 1402

معرفی 10 نوع لیبل (برچسب) پرطرفدار در سال 1402

استفاده از لیبل برای محصولات مختلف به نحوی که اطلاعات کامل و دقیقی درباره آن ها را فراهم کند، بسیار مهم است. بعلاوه، لیبل ها به شرکت ها یاری می نمایند تا از محصولات خود بهتر بازاریابی نمایند و از تقلب در بازار جلوگیری نمایند. با توجه به افزایش مصرف نمایندگانی...

9 مرداد 1402

لاماری ایما آنالیز شد ، زیبای کم جان!

لاماری ایما برای اولین بار تحت فشار آنالیز شد. این کراس اوور چینی بی نام و نشان اما خوش تیپ چقدر ارزش خرید دارد؟ در این تست واقعیت فنی این خودرو بالاخره تعیین شد.

2 مرداد 1402

هندوانه بیشتر از آنکه فکر می کنید برای سلامت سودمند است

یک آنالیز نو نشان می دهد که هندوانه که به عنوان میوه ای مطبوع برای ماه های گرم تابستان مورد توجه است، اما یک آنالیز نو نشان می هد که مصرف آن می تواند اثرات مثبت زیادی از لحاظ دریافت مواد مغذی و بهبودی کلی رژیم غذایی داشته باشد.

1 مرداد 1402

دمای بسیار بالا چه اثری بر سلامت روان می گذارد؟ ، نشانه های تاثیر گرما بر سلامت روان کدامند؟

موج های گرما در تابستان نه تنها می تواند سلامت جسمی افراد را به خطر بیندازد، بلکه می تواند سلامت روانی آنها را هم در معرض تهدید قرار دهد.

26 تیر 1402

برترین نوشیدنی برای آبرسانی بدن کدام است؟

می دانیم که هیدراتاسیون مهم است، اما از چه راه های خاصی برای بدن مفید واقع خواهد شد؟ همانطور که معلوم است، تقریبا از هر راه ممکن برای بدن مفید خواهد بود.

20 تیر 1402

برترین نوع ارتودنسی چیست؟ ، دندان های مرتب؛ دغدغه ای چند هزارساله

احتمالاً بسیاری از ما، امروزه وقتی افرادی که دندان های خود را ارتودنسی می نمایند، می بینیم اولین فکری که به فکر مان متبادر می گردد، این است که چقدر علم پزشکی پیشرفت نموده و چه امکاناتی در خدمت انسان های امروزی قرار داده است، اما موضوعی که وجود دارد، سابقه...

13 تیر 1402

6 روش برای آب کردن شکم که نمی دانستید

تمام کوشش تان را روی لاغر کردن شکم تان گذاشته اید، اما هنوز هم آن طور که باید و شاید از ورزش های موضعی جواب نگرفتید و شکم تان شل و ول و چندطبقه مانده است؟

11 تیر 1402

فواید شگفت انگیز گیلاس برای سلامتی

گیلاس، میوه ای پرخاصیت است که به پیشگیری از سرطان یاری می نماید، التهاب را کاهش می دهد، سلامت قلب را تقویت نموده و حافظه را بهبود می بخشد.

6 تیر 1402

انتشار کتابی که به مهارت های زندگی نگاه بومی دارد

مولف کتاب مهارت های زندگی و تحکیم بنیان خانواده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران در یاسوج گفت: در این کتاب مهارت های ده گانه زندگی به زبانی ساده و فارغ از کلمات تخصصی پیچیده آنالیز شده است.

31 خرداد 1402
تعداد: (414)