تبدیل توده سرطانی به عضله ، سرطان سارکوم درمان می گردد

به گزارش وبلاگ عصر نو، آزمایشگاه پروفسور کریستوفر واکوک در آزمایشگاه Cold Spring Harbor به مدت 6 سال، ماموریتی برای تبدیل سلول های سرطان سارکوم به سلول های بافتی با عملکرد منظم سپری نموده است.

تبدیل توده سرطانی به عضله ، سرطان سارکوم درمان می گردد

به گزارش وبلاگ عصر نو، به نقل از مدیکال اکسپرس- سارکوم ها سرطان هایی هستند که در بافت های همبند مانند عضله ایجاد می شوند. درمان این نوع از سرطان مانند اغلب سرطان ها شامل شیمی درمانی، جراحی و پرتودرمانی است اما تحمل این رویه ها به ویژه برای بچه ها سخت است.

اگر پزشکان بتوانند سلول های سرطانی را به سلول های سالم تبدیل نمایند، یک گزینه درمانی کاملا نو به بیماران ارائه می دهد که آنها را از درد و رنج زیاد خلاص می نماید. برای انجام این ماموریت، دانشمندان یک تکنیک غربالگری ژنتیکی نو ایجاد کردند و شاهد تحولی شگفت انگیز بودند. سلول ها به معنای واقعی کلمه به ماهیچه تبدیل شدند و تومور تمام ویژگی های سرطانی را از دست داد. آنها با استفاده از فناوری ویرایش ژنوم، ژن هایی را شکار کردند که در صورت اختلال، سلول های RMS را مجبور کردن به سلول های عضلانی تبدیل شوند. واکوک که رهبری این مطالعه را برعهده دارد می گوید: سلول ها به معنای واقعی کلمه به ماهیچه تبدیل می شوند.

تومور تمام ویژگی های سرطانی را از دست می دهد. آنها از سلولی که فقط می خواهد بیشتر از خود استفاده کند به سلول هایی که به انقباض اختصاص داده شده اند تغییر می دهند. از آنجایی که تمام انرژی و منابع آن اکنون به انقباض اختصاص داده شده است، نمی تواند به حالت تکثیر برگردد. این تحقیق در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است. واکوک شرح می دهد: این فناوری می تواند به شما این امکان را بدهد که صورت ابتلا به هر نوع سرطان، درمان شوید. این روش ممکن است گامی کلیدی در جهت سهل الوصول تر کردن تمایز درمانی باشد.

بیشتر بخوانید:

  • کاهش درد نوزادان با موسیقی | لالایی به تسکین درد نوزادان یاری می نماید

پیش از این، واکوک و تیمش پیروز شده بودند سلول های سارکوم یووینگ را به سلول های بافت سالم تبدیل نمایند. اکتشافات سارکوم یووینگ و RMS به وسیله خانواده هایی که عزیزان خود را به علت این سرطان ها از دست داده بودند، حمایت شد. واکوچ می گوید: آنها گرد هم آمدند و به ما یاری مالی کردند تا با کمی ناامیدی، یک استراتژی درمانی نو پیدا کنیم. این فناوری برای سایر انواع سرطان نیز قابل اجراست.

منبع: همشهری آنلاین

به "تبدیل توده سرطانی به عضله ، سرطان سارکوم درمان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل توده سرطانی به عضله ، سرطان سارکوم درمان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید