مغز از مرگ مطلع می گردد؟ ، پس از مرگ چه بر سر بدن می آید؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، حتی افرادی که از پرداخت مالیات خود فرار می نمایند، نمی توانند از مرگ فرار نمایند. همه ما می میریم، و وقتی این اتفاق می افتد، بدن ما آنطور که باید، عمل نمی کند.

مغز از مرگ مطلع می گردد؟ ، پس از مرگ چه بر سر بدن می آید؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عصر نو، مرگ واقعی، بالینی به عنوان توقف عملکرد تمام اندام های حیاتی شما، از جمله قلب، مغز و ریه ها تعریف می گردد.

بیشتر بخوانید:

ربات عجیب ژاپنی امنیت را برقرار می نماید / عکس

پدیدار شدن مارپیچی عجیب در آسمان شب / عکس

پدیده لازاروس، در موارد بسیار نادر، افراد پس از توقف CPR به زندگی باز می گردند، حتی اگر برای چند دقیقه مرده اعلام شده باشند. برای بیشتر بیماران، پدیده لازاروس خیلی دوام نمی آورد و مدت کوتاهی پس از آن می میرند. با این حال، یک آنالیز از 38 مورد نشان داد که 35 درصد از بیماران بدون آسیب عصبی جدی به زندگی بازگشتند.

مغز از مرگ مطلع است؟

اغلب، زمانی که بیماران پس از ایست قلبی، معمولاً به وسیله شوک الکتریکی به قلب، از مرگ بازگردانده می شوند، از مرگ کوتاه مدت خود مطلع هستند؛ در این موارد، به نظر می رسد که مغز قادر به حفظ اطلاعات است، و بعضی از بیماران حتی می توانند قبل از احیا، مرگ خود را به یاد بیاورند.

پس از مرگ چه بر سر بدن می آید؟

در زمان مرگ تمام ماهیچه های بدن شل می شوند. نتیجه آن می تواند یک حرکت نهایی روده باشد، زیرا اسفنکترها شل می شوند و موادی که در آن نگه داشته اند آزاد می شوند. این اتفاق در خیلی اوقات رخ نمی دهد، اما اگر روده ها پر باشد، این احتمال را افزایش می دهد که هر چیزی که در داخل است بیرون آید.

بدن رنگ پریده می گردد

برای بیشتر افرادی که پوست روشن دارند، اولین نشانه مرگ، رنگ پریدگی است؛ مویرگ های بدن گردش خون را متوقف می نمایند و پوست را رنگ پریده می نمایند که 15 تا 25 دقیقه پس از مرگ قابل توجه است. این اولین مرحله از یک فرآیند بسیار طولانی تر است که زمانی اتفاق می افتد که قلب از تپش باز می ایستد.

بعد از pallor mortis، اتفاق بعدی که بعد از مرگ برای بدن شما می افتد، livor mortis است که به تغییر رنگ دوباره اشاره دارد؛ وقتی قلب دیگر نمی تپد، خون بدن آغاز به احساس اثر گرانش نموده و به سمت زمین حرکت می نماید. قسمت هایی از بدن که نزدیک به زمین است، با فرو رفتن خون تیره تر می شوند.

بدن سرد می گردد

به طور معمول، دمای بدن انسان در حالت استراحت حدود 37 درجه سانتیگراد (98.6 درجه فارنهایت) است و این به علت انرژی است که برای زنده نگه داشتن شما صرف می نماید؛ هنگامی که قلب از تپش باز می ایستد، جسد به طور کلی تا دمای محیط در فرآیندی به نام algor mortis یا سردی مرگ خنک می گردد.

بدن سفت می گردد

پس از مرگ، ماهیچه های بدن در فرآیندی به نام rigor mortis یا سفتی مرگ آغاز به سخت شدن می نمایند؛ ماهیچه ها به علت یک واکنش شیمیایی که زمانی رخ می دهد که سیستم عصبی دیگر قادر به انجام کار خود نباشد، سفت می گردد. Rigor mortis دو یا سه ساعت پس از مرگ اتفاق می افتد و تا زمانی که بدن آغاز به پوسیدگی کند ادامه می یابد.

بدن نفخ می نماید

حتی پس از مرگ، بسیاری از بافت ها و سلول های بدن برای مدت کوتاهی زنده می مانند. از آنجایی که باکتری های روده آغاز به تجزیه بخش هایی از بدن می نمایند (به جای غذا)، این بافت ها به روش های عجیب و بدبو واکنش نشان می دهند و واکنش های شیمیایی در داخل جسد باعث نفخ شکم می گردد.

چشم ها از حدقه بیرون می زنند

همانطور که باکتری ها و آنزیم ها در بدن به کار خود ادامه می دهند و نفخ همچنان رخ می دهد، واکنش های شیمیایی که در بدن رخ می دهد در نهایت چشم ها را از حدقه بیرون می کشد. البته این نوع اتفاق برای اجسادی که بعد از مرگ مومیایی شده و از آنها مراقبت شده است، اتفاق نمی افتد.

زبان بیرون می آید

یکی از پیامدهای فرآیند پوسیدگی که پس از مرگ در داخل بدن رخ می دهد این است که در نهایت زبان از دهان بیرون می آید. با ادامه تجزیه بافت های بدن و واکنش های شیمیایی درون جسد برای فراوری گازهای اضافی، زبان متورم می گردد و از دهان خارج می گردد.

بدن آغاز به پوسیدگی می نماید

همانطور که پوسیدگی آغاز می گردد و بدن آغاز به تجزیه و مایع شدن می نماید، پوست جسد تاول هایی می زند؛ جسد به بیماری پوستی مبتلا نشده است. بلکه فقط پای طبیعت در کار است. در این مرحله، پوست به قدری شنماینده و کم آب است که هر لمسی احتمالاً باعث ریزش آن می گردد.

بدن بو می گیرد

گازی که در اثر تجزیه بدن ایجاد می گردد نه تنها باعث نفخ بدن می گردد، بلکه بدبو نیز است. وقتی شخصیت های برنامه های تلویزیونی به بوی جسد اشاره می نمایند، به این موضوع اشاره می نمایند. باکتری ها از بافت ها و اندام های بدن تغذیه می نمایند و این واکنش گازی بسیار بدبو ایجاد می نماید که در نهایت از بدن خارج می گردد.

ناخن ها و مو به رشد خود ادامه می دهند؟

بدون گلوکز، سلول های عصبی که باعث رشد ناخن ها و موهای شما می شوند، در عرض چند دقیقه از کار می افتند، به این معنی که رشد هر دو مانند یک فرد زنده متوقف می گردد. با این حال، پوستی که موها و ناخن های شما را احاطه نموده است، پس از مرگ آغاز به عقب نشینی می نماید، زیرا رطوبت خود را از دست می دهد و این توهم را ایجاد می نماید که ته ریش و ناخن های دست پس از مرگ همچنان رشد می نمایند.

منبع: expresso

227227

منبع: خبرآنلاین

به "مغز از مرگ مطلع می گردد؟ ، پس از مرگ چه بر سر بدن می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغز از مرگ مطلع می گردد؟ ، پس از مرگ چه بر سر بدن می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید