ادبیات

کارگاه داستان نویسی کتابی با رویکردی متفاوت

به گزارش خبرنگاران (اینا)؛ بزرگداشت عباس جهانگیریان و رونمایی از دو کتاب کارگاه داستان نویسی از انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و کتاب پیوندهای مشترک سینما و ادبیات در آثار داستانی عباس جهانگیریان به انتخاب و تألیف پریناز معارفی از انتشارات...

15 شهریور 1402

زندگی را به یکدیگر هدیه کنیم رونمایی می گردد

به گزارش خبرنگاران ، مراسم رونمایی از کتاب زندگی را به یکدیگر هدیه کنیم نوشته آوا قدیمی همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، در فرهنگسرای اشراق برگزار می گردد.

18 تیر 1402

گروه ترجمه ادبیات کودک و نوجوان تشکیل شد

محمد رضا اربابی، رئیس هیئت مدیره کانون کشوری انجمن های صنفی مترجمان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، از تشکیل گروه ترجمه ادبیات کودک و نوجوان در انجمن صنفی مترجمان تهران اطلاع داد و گفت: با تصویب هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان تهران، گروه ترجمه ادبیات...

20 خرداد 1402

کمی دیرتر به چاپ شانزدهم رسید

به گزارش خبرنگاران ، این اثر که از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده، نگاهی متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز دارد.

8 خرداد 1402

رمان زنان کوچک؛ وقتی قدرت خواهری تحمل سختی ها را ممکن می نماید

زنان کوچک کتابی کلاسیک است که درست پس از جنگ داخلی در پاسخ به تقاضای یک ناشر برای رمانی که خوانندگان زن جوان را جذب کند، نوشته شد. زنان کوچک بر اساس زندگی خود لوئیزا می الکات است. در واقع، این رمان نیمه اتوبیوگرافیک بازتابی است از تجربیاتی که او با خواهرانش...

31 اردیبهشت 1402

نقش سنتهای شفاهی در حال کمرنگ شدن است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر گشته، نقش سنتهای شفاهی در حال کمرنگ شدن است.

28 اردیبهشت 1402

تفال به حافظ امروز پنج شنبه 7 اردیبهشت ماه 1402؛ از این شرایط استفاده کن

همواره در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز پنج شنبه 7 اردیبهشت ماه 1402 از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ پنج شنبه 7 اردیبهشت ماه را بخوانید.

7 اردیبهشت 1402

هوش مصنوعی نویسنده این سریال پرطرفدار شد

ایسنا نوشت: ربات هوش مصنوعی ChatGPT بخش هایی از یک قسمت مجموعه طنز پویانمایی آمریکایی ساوت پارک(South Park) را نوشته است.

29 اسفند 1401

من از سرزمین کاشی های فیروزه ای ام

منوچهر توانفر متولد 1320 اصفهان است. این را هم که نگوید، اصفهانی بودن را می گردد در صحبت کردنش پیدا کرد.او تا 18 سالگی در اصفهان مانده و بعد در سال 1338به تهران می آید و در رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته می گردد.

15 اسفند 1401

120 هدیه روز مادر و روز زن براساس خصوصیات کامل ماه تولد آن ها

هدیه برای روز مادر چی بخریم؟ هدیه روز زن نگرفتم، چی بخرم؟ انتخاب یک هدیه خاص و هیجان انگیز برای مادران و همسران ایرانی از همین حالا تبدیل به یک دغدغه برای مردان ایرانی شده است. البته که هر چه از دوست رسد نیکوست؛ اما دوست دارید سال جاری برای خرید هدیه روز...

9 بهمن 1401

نقاشی تاریخی گمشده 175 ساله بالاخره پیدا شد

پرتره 175 ساله چارلز دیکنز که برای مدت 130 سال گمشده بود، به زودی در خانه سابق این نویسنده بزرگ انگلیسی به نمایش گذاشته می گردد. این خبر درباره رونمایی از پرتره 175 ساله نگارش شد.

1 بهمن 1401

فال حافظ امروز پنج شنبه 1 دی ماه 1401؛ کینه ها را فراموش کنید!

در ادامه فال حافظ روز 1 دی ماه از نظر خوانندگان محترم می گذرد. تفال به حافظ 1 دی ماه را بخوانید.

4 دی 1401

گراند باکو سنترال پارک؛ هتلی با امکانات و موقعیت عالی در شهر

هتل گراند باکو سنترال پارک از هتل های با امکانات و رده بالای باکو است که توجه بسیاری از مسافران و گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما به باکو سفر کرده اند را به خود جلب کرده است.

23 مهر 1401

خیاطیان: اندیشکده ها می توانند خط ارتباط دولت و دانشگاه باشند

تهران (پانا) - رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به تجربه نزدیکی دانشگاه و صنعت به واسطه ایجاد پارک های علم و فناوری به عنوان نهاد میانجی گفت اندیشکده ها نیز می توانند نهاد میانجی و خط ارتباط دولت و دانشگاه باشند.

11 شهریور 1401

اول بخوانید بعد بروید؛ برترین کافه های تهران

برای شناختن برترین کافه های تهران دو راه دارید: یکی این که برای همه آن ها هزینه و زمان گذاشته و بروید. دوم این که کم کم به لیست برترین کافه های تهران خبرنگاران پیش بروید. انتخاب با شماست.

13 مرداد 1401

سفر پاییزی اطراف تهران و 21 تفریحگاه برای گردش یک روزه در رنگی ترین فصل سال

پاییز مرا به یاد چهل سالگی می اندازد؛ زمانی که انسان ها به اوج پختگی می رسند، هیجان های دوران جوانی با آرامشی دلنشین جایگزین می گردد و در اوج بلوغ است. پاییز هم فصلی است که طبیعت سیر تکاملی را به اوج می رساند و برای پایانی باشکوه آماده می گردد تا سه ماه...

31 خرداد 1401

تاک برای نوروز 1401 روی آنتن می رود

خبرگزاری خبرنگاران- تهیه کننده و کارگردان تاک از ساخت ویژه برنامه نوروزی این برنامه با اجرای داریوش کاردان در 13 قسمت اطلاع داد.

27 فروردین 1401

تقدیر از برترین های سال طرح های ملی فدراسیون ورزش های همگانی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون ورزشهای همگانی، مراسم تقدیر از برترین های رویدادهای فدراسیون ورزشهای همگانی که قرار بود به صورت حضوری برگزار شود به دلیل اوج گیری مجدد کرونا امروز یکشنبه 24 بهمن به صورت مجازی برگزار گشت.

22 فروردین 1401

اثری تازه از احمدرضا احمدی برای بچه ها منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، پسرک، خواب، بیداری عنوان کتاب تازه جاپی از نشر پرنده آبی است. این اثر داستانی تخیلی و فانتزی را احمدرضا احمدی برای گروه سنی الف و ب نوشته است و انتشارات پرنده آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) آن را چاپ کرده است.

18 فروردین 1401

فهرست شهرهای اذربایجان

تاریخچه کشور آذربایجانآذر به معنی آتش است، نام ترکی آذر برای مدت طولانی برای این سرزمین استفاده می شد، کلمه آذر از دو بخش تشکیل شده است، az و er، در زبان ترکی، az به معنای سرنوشت نیک و موفقیت است، بنابراین کلمه آذر به معنای مرد شجاع و یا نگهبان آتش است، کلمه...

27 بهمن 1400
تعداد: (46)