نقاشی تاریخی گمشده 175 ساله بالاخره پیدا شد

به گزارش وبلاگ عصر نو، پرتره 175 ساله چارلز دیکنز که برای مدت 130 سال گمشده بود، به زودی در خانه سابق این نویسنده بزرگ انگلیسی به نمایش گذاشته می گردد. این خبر درباره رونمایی از پرتره 175 ساله نگارش شد.

نقاشی تاریخی گمشده 175 ساله بالاخره پیدا شد

رونمایی از پرتره در خانه ای که مامن ادبیات دنیا است

پرتره 175 ساله چارلز دیکنز که اثر مارگارت ژیلیه است، از تاریخ دوم تا هفتم آوریل در خانه موزه چارلز دیکنز در غرب شهر لندن به نمایش گذاشته می گردد، خانه ای که دیکنز در آن الیور توئیست و نیکلاس نیکلبی را نوشت، یادداشت های پیکویک را کامل کرد و نگارش رمان تاریخی بارنابی روج را شروع کرد. دیکنز در سال 1837 همراه با خانواده اش به خانه بلومبزبری نقل مکان کرد و این خانه موزه در حال حاضر دارای بزرگترین مجموعه اجناسی است که مربوط به زندگی و کار دیکنز هست.

ارزش این نقاشی 180 هزار پوند است

خانه موزه چارلز دیکنز در کوشش است تا هزینه 180 هزار پوندی خرید پرتره 175 ساله چارلز دیکنز را به وسیله نمایش آن تأمین کند و تا به امروز نیز 65 هزار پوند نیز جمع آوری نموده است. پرتره 175 ساله در سال 2017 در یک حراجی لوازم خانگی در کشور آفریقای جنوبی خریداری شد و سال گذشته پس از آنالیز در گالری فیلیپ مولد لندن تأیید شده که اثر مارگارت ژیلیه و تصویرگر چهره چارلز دیکنز است. مارگارت ژیلیه این پرتره را در شش نشست از دیکنز 31 ساله در سال 1843 کشید، زمانی که این نویسنده انگلیسی مشغول نگارش رمان کریسمس کارول بوده و در سال 1844 نیز در نمایشگاه تابستانه آموزشگاه سلطنتی بریتانیا نیز به نمایش گذاشته شد.

چارلز دیکنز، نویسنده ای محبوب و توانا

آثار چارلز دیکنز که یکی از مهمترین رمان نویسان انگلیسی شناخته می گردد، دائماً در حال چاپ هستند. تا به امروز بیش از 200 فیلم سینمایی، سریال و فیلم تلویزیونی با اقتباس از رمان های وی ساخته شده است. دیکنز را برجسته ترین رمان نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند می شناسند و به عقیده جیمز جویس، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده است. از دیگر آثار وی می توان به دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ و داستان دو شهر اشاره نمود.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "نقاشی تاریخی گمشده 175 ساله بالاخره پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی تاریخی گمشده 175 ساله بالاخره پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید