کمی دیرتر به چاپ شانزدهم رسید

به گزارش وبلاگ عصر نو ، این اثر که از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده، نگاهی متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز دارد.

کمی دیرتر به چاپ شانزدهم رسید

رمان با یک اتفاق شگفت و غریب آغاز می گردد، جشن نیمه شعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد آقا بیا سرداده اند… در این میان جوانی و فریادی که آقا نیا… این آغاز مجذوب نماینده ما را با شخصیت هایی آشنا می نماید که همه مدعی انتظارند اما وقتی هنگام عمل می رسد و هنگامه عمل به شعارها می رسد، آن نمی نمایند که می گفتند.

رمان در فضایی مکاشفه گونه و بی زمان پیش می رود و روبرو همه را با قصه ظهور و کشف چرایی آقا نیا می بینیم. شجاعی در این رمان همه اقشار را با بهانه هایشان برای نخواستن امر ظهور، دقیق و ظریف معرفی می نماید؛ تا آنجا که حتی به راوی هم رحم نمی نماید و در فضایی بسیار بدیع، خودش را هم در معرض این امتحان می گذارد.

نویسنده در کمی دیرتر تمام آفت های انتظار را با شخصیت های قصه اش برای مخاطب روایت نمی نماید، بلکه به تصویر می کشد و نشان می دهد. انسان های مدعی انتظار و منتظر ظهور غریبه نیستند؛ خودمانیم و شجاعی در رمانش به خوبی به این زبان دست یافته که وقتی از هر قشر و صنف و گروهی یک نمونه آورده با مصادیق کار ندارد و در پی اثبات شمول ادعایش است.

نویسنده در انتها همه موشکافی هایش در نقد منتظران در پی آن است که مخاطب منتظر واقعی را بشناسد و ببیند که انتظار به فریادهای بلند آقا بیا نیست؛ به دلی است که برای حضرت می تپد و اخلاصی که میان زندگی جاری است و آقایی که خودش به ملاقات منتظرانش می آید.

انتشارات نیستان، چاپ شانزدهم رمان کمی دیرتر نوشته سید مهدی شجاعی را در 204 صفحه رقعی و با بهای 120 هزار تومان روانه بازار نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کمی دیرتر به چاپ شانزدهم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمی دیرتر به چاپ شانزدهم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید