سفر پاییزی اطراف تهران و 21 تفریحگاه برای گردش یک روزه در رنگی ترین فصل سال

به گزارش وبلاگ عصر نو، پاییز مرا به یاد چهل سالگی می اندازد؛ زمانی که انسان ها به اوج پختگی می رسند، هیجان های دوران جوانی با آرامشی دلنشین جایگزین می گردد و در اوج بلوغ است. پاییز هم فصلی است که طبیعت سیر تکاملی را به اوج می رساند و برای پایانی باشکوه آماده می گردد تا سه ماه زمستان را استراحت کند و بعد از آن هم به استقبال آغاز دوباره در بهار برود. سفر پاییزی اطراف تهران به روستاها و دشت های نزدیک دلگیری عصرهای پاییزی را از خاطرتان پاک می نماید.

سفر پاییزی اطراف تهران و 21 تفریحگاه برای گردش یک روزه در رنگی ترین فصل سال

منطقه ها اطراف تهران جاذبه های زیادی دارند که در پاییز هم به میزان بهار تماشای هستند. از اواسط مهر تا اواسط آبان که هوا هنوز خیلی سرد نیست و رنگ های پاییزی هم کم کم نمایان شده اند، برترین زمان برای سفرهای به جاهای تماشای تهران و اطراف آن است. در این مقاله 21 مقصد سفر پاییزی اطراف تهران را معرفی می کنیم که بعضی از آن ها در تهران قرار دارند و بعضی دیگر اطراف هستند.

برترین مقاصد پاییزی اطراف تهران کجاست؟

روستاهای زرین دشت، آهار، کردان، ایگل، دشت لار و منطقه الموت

جاهای تماشای پاییزی تهران کجاست؟

دربند و درکه، اوشان فشم، پارک لویزان، پارک چیتگر، پارک سرخه حصار، باغ موزه سعد آباد

زیباترین روستاهای اطراف تهران کدام است؟

روستای گزو، روستای آبنیک، روستای سنگان، روستای ایگل

روستای زرین دشت؛ روستایی که در پاییز زرین می گردد

زر، زرین و زرد با فصل پاییز پیوند خورده است. زرین دشت جزو منطقه ها روستایی پرآب و جاهای تماشای فیروزکوه است که باغ ها و زمین های کشاورزی فراوانی دارد. تمام درخت های روستا در فصل پاییز زرد و نارنجی می شوند و آن را به معنی واقعی کلمه زرین می نمایند. رودخانه حبله رود که از میان روستا می گذرد، تکمیل نماینده جلوه های بی نظیر این دشت طلایی است.

اگر زرین دشت مقصد سفر پاییزی اطراف تهران باشد، همه حواس پنج گانه شما غرق لذت می شوند! در این روستا زیبایی های پاییز را می بینید، صدای رودخانه را می شنوید، آب معدنی جاری از چشمه ها را می نوشید، روی پل رودخانه قدم می زنید، نسیم خنک را روی پوستتان احساس کنید و با تمام وجود اکسیژن و عطر خوب هوای روستا را نفس می کشید.

برای سفرهای پاییزی به زرین دشت باید 120 کیلومتر رانندگی کنید. برای رسیدن به این منطقه وارد جاده تهران- دماوند- فیروزکوه شوید. بعد از رسیدن به روستای امین آباد باید به جاده زرین دشت بپیچید.

زرین دشت روی گوگل مپ

روستای افجه؛ آلبوم چهل سالگی طبیعت

برگ های زرد و نارنجی مثل موهای جوگندمی انسان که نشان از 40 سالگی است، اوج پختگی و بلوغ طبیعت را نشان می دهند و در روستای افجه به وفور دیده می شوند. این روستا جزو مقاصد پاییزی عالی برای افرادی است که به عکاسی علاقه دارند. در این منطقه می توانید صدها عکس پاییزی متنوع بگیرید.

روستای افجه علاوه بر طبیعت پاییزی، بافت روستای قدیمی و دیوارهای کاهگلی را هم دارد. معماری روستاهای سنتی ایران دیگر به بخشی از مجذوب کنندهیت های طبیعی تبدیل شده است. دشت هویج، آبشار پسچویک، دشت لار، محله چراغان و عمارت های قدیمی قاجار از جمله تماشای های روستای افجه هستند. این روستا بعلاوه سرگرمیگاه محبوب کوه نوردان و صخره نوردان است که البته در فصل پاییز و زمستان به دلیل سردی هوا، تعداد گروه هایی که به این منطقه می فرایند، کم تر می گردد.

اگر افجه را به عنوان مقصد سفر پاییزی اطراف تهران انتخاب نموده اید، باید از جاده لشگرک به سمت لواسان و شمیرانات بروید.

روستای افجه روی گوگل مپ

روستای گزو؛ رویایی ترین مقصد سفر پاییزی اطراف تهران

احتمالا همه ما تجربه اینکه تصویر یا ویدیویی از یک آبشار یا منطقه طبیعی خارجی را در تلویزیون یا اینستاگرام دیده و تحسین نموده باشیم، داریم. من همواره بعد از تماشا این تصاویر فکر می کردم که اگر شهفرایند این کشورها بودم، حتما از همه این منطقه ها بازدید می کردم. نکته جالب اینجاست که یک آبشار، که به میزان همان ویدیوها و تصاویر اینستاگرامی رویایی است، تنها حدود 250 کیلومتر با تهران فاصله دارد.

یکی از دلیل های اصلی ناشناخته بودن گزو این است که راستا دسترسی آسفالت به آن وجود ندارد و باید کمی طبیعت گردی هم به سفر پاییزی اطراف تهران خود اضافه کنید. راستا اول روستای گزو جاده ای خاکی و جنگلی 23 کیلومتری است که پشت سد البرز و بعد از جاده کارسنگ قرار گرفته است. راستا دیگری هم از زیرآب سوادکوه در مازندران به روستای گزو منتهی می گردد. برترین راه برای راستایابی به سمت آبشار گزو، استفاده از نقشه است.

روستای گزو روی گوگل مپ

روستای آهار؛ گل آهاری اطراف تهران

گل های آهاری بخاطر تنوع رنگ و جلوه زیبایی که دارند، همواره یکی از زیباترین قسمت های گلفروشی ها را می سازند. شاید اگر جاهای تماشای اطراف تهران در مقیاس یک گلخانه کوچک گردد، این روستای رنگارنگ مثل گل آهاری بیشتر از سایر قسمت ها نگاه انسان را جلب کند. البته روستای آهار ارتباطی با گل آهاری ندارد، این منطقه به خاطر فراوانی آب، در ابتدا اوهر به معنی آسیاب آبی نامیده می شده و به مرور زمان به آهار تغییر نموده است.

آهار روستای بزرگی است که رودخانه هایی چون شکرآب و پیش کنک نیز از این روستا عبور می نمایند. باغ های میوه، آبشار آهار، بافت سنتی روستایی و چشمه ها و طبیعت این روستا از جاذبه هایی هستند که در سفر پاییزی اطراف تهران، انرژی از دست رفته را به شما بازمی گردانند.

برای رسیدن به این روستا باید از اتوبان شهید بابایی به جاده لشگرک برسید. بعد از پلیس راه باید به سمت فشم بروید و بعد از آن وارد جاده فرعی دره بهشت شوید. این جاده به روستای آهار می رسد.

روستای آهار روی گوگل مپ

روستای برگ دنیا؛ برگه ای کهن از تاریخ در لواسان

برگ دنیا یکی از قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران است و باستان شناسان آثار مختلف سفالینه را در این منطقه پیدا نموده اند. رودخانه دنیا از کوه های این روستا سرچشمه می گیرد و در نهایت به سد لتیان می رسد. بافت تاریخی روستای برگ دنیا در حال تخریب است و تنها در بعضی از محله های آن عمارت ها و دیوارهای سنتی دیده می گردد؛ اما طبیعت بی نظیر آن همچنان چشم نواز است و روح را به پرواز در می آورد.

یکی از مزیت های روستای برگ دنیا نزدیکی به منطقه لواسان و روستای افجه است. به همین خاطر می توانید در سفر پاییزی اطراف تهران، مدتی را در هر یک از این منطقه ها سپری کنید. برگ دنیا 40 کیلومتر با تهران فاصله دارد و به وسیله دو راستا می توان به این روستا رسید. یکی از راستاها از لواسانات به سمت برگ دنیا می رود و دیگری از سد لتیان عبور می نماید.

برگ دنیا روی گوگل مپ

روستای برغان؛ مقصد سفر پاییزی اطراف تهران و کرج

نزدیک بودن روستای برغان به تهران و کرج اولین نکته ای است که شما را تشویق می نماید این روستا را به عنوان مقصد سفر پاییزی اطراف تهران انتخاب کنید. اما بعد از رسیدن به این روستا، دلایل بیشتری برای سپری کردن یک روز در این منطقه پیدا خواهید کرد. این روستا جزو منطقه ها قدیمی اطراف تهران است و حتی قبل از تاسیس شهر کرج، مردم در این منطقه زندگی می نموده اند. در برغان نیز مانند بسیاری دیگر از منطقه ها تماشای اطراف تهران، بافت و معماری سنتی قاجاری را با طبیعت ادغام شده اند و منطقه ای بی نظیر برای گردش و عکاسی به وجود آورده اند.

این روستا در راستا کرج به کردان و بین دو رودخانه سنج و شاهرود قرار گرفته است. برای دسترسی به این روستا باید از جاده کردان بروید.

روستای برغان روی گوگل مپ

روستای چشمه اعلا؛ هم سرگرمی پاییزی، هم نوشیدن آب گوارا

چشمه اعلا یکی از سرگرمیگاه های دماوند است که بخاطر فاصله کم، به عنوان یکی از اولین اولویت های تهرانی ها هنگام برنامه ریزی برای سفر پاییزی اطراف تهران قرار می گیرد. چشمه های آب معدنی که خواص درمانی هم دارند دلیل اصلی معروفیت چشمه اعلا و حتی نامگذاری این منطقه هستند. چشمه اعلا روستای کوچکی است که باغ های میوه هم دارد و در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران است.

اگر چشمه اعلا را برای مسافرت یک روزه انتخاب نموده اید، می توانید از منطقه ها پاییزی نزدیک به آن هم بازدید کنید. این چشمه امکانات رفاهی کافی برای پیک نیک یک روزه را دارد، اما برای گردش و بازدید از آن بدون نشستن، یک یا دو ساعت کفایت می نماید.

چشمه اعلا در 4 کیلومتری دماوند و 45 کیلومتری تهران قرار گرفته و راستا آن از جاده دماوند عبور می نماید.

چشمه اعلا روی گوگل مپ

اگر هنوز نمی دانید این هفته کجا بروید به روستای خور فکر کنید

روستای خور جزو منطقه ها اطراف تهران است که هر چهار فصل آن تماشا دارد و همه افراد هم آن را دوست خواهند داشت، چون سرگرمیات مختلفی در آن وجود دارد. کوهنوردی، پیک نیک، طبیعت گردی و پیاده روی از جمله کارهایی است که می توان در روستای خور انجام داد. در سفر پاییزی اطراف تهران، قدم زدن روی برگ های رنگارنگ خشک شده و عکاسی هم به این سرگرمیات اضافه می گردد.

روستای خور یکی از جاذبه های راستا جاده چالوس است. این جاده جاذبه های بسیاری برای فصل پاییز دارد، اما فاصله بعضی از آن ها با تهران زیاد است و رفت وبرگشت در یک روز خسته نماینده می گردد. جاذبه های نزدیک تر مانند روستای خور انتخاب مناسبی برای سفر پاییزی اطراف تهران هستند که رانندگی اش شما را خسته نمی نماید.

روستای خور روی گوگل مپ

روستای ایگل؛ تماشاگه آبشار پاییزی

پاییز اگر با آب، آبشار یا رودخانه ترکیب گردد، پاییزتر می گردد، فصلی عاشقانه تر، رنگی تر و زیباتر از چیزی که در حالت عادی هست! پاییز به تنهایی صدایی ندارد و فقط چشم نواز است، اما زمانی که با موسیقی آب ترکیب می گردد، حرف های بسیاری برای گفتن دارد. دست های خنک و قرمزتان رو دور یک لیوان چای داغ حلقه کنید و ببینید که بخار چای چطور از بین دست هایتان بلند می گردد. بگذارید انعکاس صدای کلاغ های دور و بر، انزوای آن دَم را بشکند. چند قدم هم جلوتر بروید دیگر کم کم صدای ضعیف آبشار تبدیل به غرشی می گردد که محیط را به زیر گرفته. ایگل پر از جاذبه های طبیعی است و بافت تاریخی روستایی هم دارد. پس حتما باید جزو مقاصد سفر پاییزی اطراف تهران در فهرست وبلاگ عصر نو، قرار بگیرد.

ایگل در راستا لواسانات و اوشان فشم است. پیش از اینکه به روستای آهار برسید، تابلوی ایگل را می بینید. همین الان برای گفتن آدرس ایگل درباره مقاصد پاییزی دیگر هم صحبت کردیم که یعنی در یک روز می توانید از تمام آن ها بازدید کنید.

روستای ایگل روی گوگل مپ

دشت لار هم مقصد سفر پاییزی اطراف تهران است و هم مقصد بهاری

من نمی توانم بین پاییز و بهار دشت لار یکی را انتخاب کنم. در بهار این دشت پر از گل است و به محض تماشا آن دوست دارید در میان دشت بدوید. در پاییز هم شکوه گیاهان طلایی در کنار ابهت کوه دماوند چشم انداز ای را به وجود می آورد که احتمالا تا پیش از این نظیرش را ندیده اید. دشت لار کلکسیون طبیعی کاملی است از دشت، رودخانه، آبشار، دریاچه، کوه و هوای عالی.

گروه های کمپینگ در شب های تابستانی در دشت لار چادر هم می زنند و یک شب را با آسمان ستاره باران این دشت سپری می نمایند اما هنگام سفر پاییزی اطراف تهران، هوا سردتر از آن است که با کیسه خواب و چادر، دُم به تله سرما ندهید. دشت لار در مرز استان تهران و مازندران و در دامنه های دماوند است. شما می توانید از جاده لواسان، جاده آبعلی یا روستای گرمابدر به این دشت برسید.

دشت لار روی گوگل مپ

روستای آبنیک شبیه به بالادست شعر سهراب است

آب را گل نکنیم شعر معاصر محبوب من از کتاب حجم سبز سهراب سپهری است و آبنیک جایی است که مرا به یاد روستایی می اندازد که در این شعر توصیف شده، جایی که پای چپرهاشان جا پای خداست، مردمانش می دانند که شقایق چه گلی است و در کوچه باغ هایش موسیقی جریان دارد! جایی که مردمانش آب را می فهمند و آن را گل نمی نمایند و با آب آبادی می سازند! شما هم با سفر پاییزی اطراف تهران و تماشا آبنیک و خواندن شعر سهراب، متوجه می شوید طبیعت شعر سهراب را به برترین شکل به تصویر کشیده است.

آبنیک روستایی است که از آن رودخانه و جویبارهای زیادی عبور می نمایند و آباد است. آبشار، دشت و کوه های جانستون، امامزاده های تاریخی و غار بیوک آقا از جمله تماشای های آبنیک است. برای رفتن به این روستا باید از جاده لشگرک به دوراهی لواسان و اوشان فشم برسید و در این دوراهی به سمت فشم بپیچید. آبنیک در راستا رسیدن به فشم قرار گرفته است.

آبنیک روی گوگل مپ

روستای وردیج؛ کوهستان پاییزی

طبیعت زیبای پاییز، روستای وردیج را هم بی نصیب نمی گذارد و همه جای این روستا را به رنگ طلایی در می آورد. اما در کنار آن، کوهستان های وردیج است که آن را به یک روستای گردشگری تبدیل می نماید. با این کوه ها هم آب و هوای روستا خنک و دلپذیر می گردد و جاذبه ای برای افراد علاقه مند به کوهنوردی وجود دارد. شکل منحصر به فرد کوه های این منطقه مجذوب کنندهیت آن ها را بیشتر می نماید. صخره های وردیج، حفره دار و صیقل یافته و شبیه به اسفنج هستند و به ارواح سنگی معروفیت دارند.

راه فرعی که به سمت روستای وردیج می رود، در اتوبان خرازی تهران قرار گرفته است. فاصله این روستا تا تهران 40 کیلومتر است. این روستا برای یک صبح تا بعد از ظهر سفر پاییزی اطراف تهران مناسب است، زیرا امکانات توریستی کافی برای اقامت ندارد. زمین ها و باغ های منطقه هم تحت تملک ساکنین است و امکان ورود به آن ها برای مسافران وجود ندارد. جاذبه گردشگری این روستا، طبیعتی است که در اطراف آن وجود دارد.

وردیج روی گوگل مپ

روستای سنگان بهشت پاییزی

اگر کنجکاوید بدانید بهشت در پاییز چه شکلی دارد، یک سفر پاییزی اطراف تهران داشته باشید و به سنگان بروید! معروفیت سنگان بخاطر آبشار بی نظیری است که در این روستا قرار گرفته است. طبیعت سنگان ترکیبی است از آبشار، غار، رود و درخت و گیاه و همان چیزی است که طبیعت گردان به آن علاقه دارند. پس زمینه عکس هایی که در پاییز از آبشار سنگان می گیرید، رنگ های گرم و آتشین پاییزی هستند و مجذوب کنندهیت تصاویر را دوچندان می نمایند.

برای دسترسی به این روستا باید از اتوبان همت به میدان دوم شهران برسید و به سمت کن بروید. بعد از آن به سمت امامزاده داوود حرکت کنید تا به سه راهی برسید که یکی از راستاهای آن مستقیم به سنگان می رود. برای راستایابی راحت تر بهتر است از لوکیشنی که در ادامه قرار داده ایم بهره ببرید.

روستای سنگان روی گوگل مپ

روستای کردان؛ سرگرمیی ترین مقصد سفر پاییزی اطراف تهران

اماکنی که تا به امروز به عنوان مقصد سفر پاییزی اطراف تهران معرفی کردیم، صرفا جاذبه های طبیعی داشتند و خبری از امکانات سرگرمیی نبود. اما کردان چنین نیست و هیجان سرگرمی را هم چاشنی گردش در طبیعت نموده است. پاراگلایدر، کوهنوردی، دهکده های سرگرمیی و مراکز گردشگری کردان برای افرادی که دوست دارند به فضایی با امکانات کامل سفر نمایند، مناسب است. خیلی از خانواده ها شب را هم در کردان اقامت می نمایند و از هوای خنک این منطقه لذت می برند. البته در شب های پاییزی هوا کمی سردتر است و اگر می خواهید در فضای باز شب نشینی داشته باشید، به آتش هم احتیاج خواهید داشت!

جاهای تماشای کردان الان به عنوان یک منطقه گردشگری لوکس در اطراف تهران شناخته می گردد. این موضوع دلیل اصلی امکانات گردشگری زیاد در این روستاست. برای رسیدن به کردان کرج باید در اتوبان قزوین- کرج رانندگی کنید. در 20 کیلومتری این اتوبان خروجی که به سمت فرعی کردان می رود را می بینید.

کردان روی گوگل مپ

منطقه الموت مقصدی برای یک سفر پاییزی خاطره ساز

من در فصل بهار به الموت سفر کردم و هنوز نتوانسته ام پاییز این بهشت را به چشم ببینم، اما تصور اینکه درختان و گیاهانی که من آن ها را به رنگ سبز دیده ام، در پاییز نارنجی و زرد و قرمز می شوند، مرا به وجد می آورد! انتخاب بین قلعه الموت و دریاچه اوان به عنوان برترین جاذبه گردشگری این منطقه راحت نیست، اما با اختلاف کم، من دریاچه بی نظیری که با درختان و گیاهان احاطه شده است را انتخاب می کنم. قلعه الموت در بافت کوهستانی قرار گرفته است و برای افرادی که به سنگ و صخره علاقه دارند، مجذوب کننده است.

الموت جزو آن دسته از مقاصد سفر پاییزی اطراف تهران است که فاصله بیشتری با مرکز دارد. به همین خاطر توصیه می کنم برنامه ای دو روزه برای سفر به این مکان اختصاص دهید. شب را می توانید در شهر قزوین یا اقامتگاه ای منطقه الموت سپری کنید. جاده الموت راستای پر پیچ و خم است و احتمالا شما را به یاد جاده چالوس زیبا اما مارپیچ می اندازد.

با ادامه دادن جاده الموت بعد از دریاچه، به قلعه مشهور این منطقه می رسید.

دریاچه اوان روی گوگل مپ

تماشای های پاییز تهران برای افرادی که فرصت خروج از شهر ندارند

خیلی وقت ها دلمان برای سرگرمیات پاییزی و عکس گرفتن و راه رفتن روی برگ های خشک تنگ می گردد، اما زمانی برای سفر پاییزی اطراف تهران نداریم. این طور وقت ها شهر هزار رنگ خودمان هم جاذبه های زیادی برای تماشا دارد که بازدید از آن ها فقط چند ساعت زمان می طلبد و حتی بعد از یک روز کاری هم می توان به سراغ آن ها رفت.

دره اوشان فشم؛ سکون و آرامش در هیاهوی تهران

اوشان فشم دره ای در منطقه لواسان تهران و جزو پرطرفدارترین مقاصد سفر پاییزی اطراف تهران است. البته از آن جایی که فاصله اوشان فشم تا تهران زیاد نیست، آن را جزو جاذبه های شهر تهران معرفی می کنیم. حتی در یک عصر پاییزی هم می توانید به این منطقه بروید و به تماشای فصل عاشقی طبیعت بنشینید.

بسیاری از روستاهایی که به عنوان مقاصد پاییزی معرفی کردیم هم در نزدیکی اوشان فشم قرار دارند و اگر زمان بیشتری داشته باشید، می توانید از این روستاها هم بازدید کنید.

منطقه اوشان فشم روی گوگل مپ

دربند و درکه؛ سرگرمیگاه همیشگی تهرانی ها

وجود دربند و درکه در تهران نشان می دهد احتیاجی نیست همواره برای تماشای پاییز به سفر پاییزی اطراف تهران برویم و جاهای تماشای داخل شهر هم به میزان اطراف آن مجذوب کنندهیت دارند! دربند و درکه احتیاجی به معرفی ندارد و همه ما این منطقه ها را با آب و هوای خوب، رستوران هایی با دکوراسیون مجذوب کننده و ترشک و باقلا و لبوی داغ می شناسیم.

دربند و درکه علاوه بر طبیعت پاییزی، راستا پیاده روی و امکانات رفاهی و سرگرمیی هم دارند، به همین خاطر گزینه های شما به پیاده روی و عکاسی پاییزی محدود نیست و می توانید سرگرمیات هیجان انگیزی مثل سورتمه را هم تجربه کنید.

دربند روی گوگل مپ

درکه روی گوگل مپ

پارک لویزان؛ سرگرمیگاهی مناسب برای هم نشینی با خانواده و دوستان

پارک جنگلی لویزان فضایی سرگرمیی برای تمام اعضای خانواده و دوستان دارد. یکی از برترین راه ها برای کم کردن دلگیری عصرهای پاییزی وقت گذراندن در میان درختان زرد و نارنجی با افرادی است که دوستشان دارید. پس حتی اگر زمان سفر پاییزی اطراف تهران را ندارید، حتما برنامه ای برای سپری کردن چند ساعت در پارک لویزان بچینید تا خستگی روزهای کوتاه پاییز را از تن بیرون کنید.

پارک لویزان امکانات رفاهی مختلفی چون رستوران، کافی شاپ، بوفه، مجموعه ورزشی، تالار و زمین بازی برای بچه ها را دارد. بنابراین احتیاجی نیست وسایل زیادی برای پیک نیک با خود ببرید. در این پارک هرآنچه احتیاج دارید، وجود دارد.

لویزان روی گوگل مپ

پارک چیتگر و دریاچه ای که طبیعت را یادآوری می نماید

با وجود اینکه پارک چیتگر دست ساخته بشر و داخل شهر تهران است، اما احساس خوب حضور در طبیعت و سفر پاییزی اطراف تهران را در انسان ایجاد می نماید. من تصور می کنم وجود دریاچه چیتگر دلیل اصلی این احساس خوب در پارک است. پارک چیتگر به همراه سایر جنگل های کوچک مرکز در دهه 1340 تأسیس شد و هنوز هم یکی از بزرگ ترین پارک های جنگلی طبیعت با پوشش گیاهی و جانوری غنی است.

در پارک چیتگر امکانات رفاهی، سرگرمیی و ورزشی هم وجود دارد. بسیاری از تهرانی ها این پارک را برای انجام ورزش صبحگاهی انتخاب می نمایند. باغ راز هستی، باغ بانوان، باشگاه سوارکاری، پیست دوچرخه سواری، پینت بال، رستوران و بوفه جزو امکانات پارک چیتگر هستند.

پارک چیتگر روی گوگل مپ

پارک سرخه حصار؛ نسخه ای کوچک از یک جنگل پاییزی در شهر تهران

با وجود پارک سرخه حصار، حتی کوهنوردان نیز احتیاجی به سفر پاییزی اطراف تهران ندارند و به سراغ قله های سرخه حصار می فرایند! سرخه حصار نمونه ای کوچک شده از جنگل های بی نظیر ایران است که در مرکز قرار گرفته است.

وجود حیوانات و گیاهان متنوع در پارک سرخه حصار این منطقه را به چیزی فراتر از یک مرکز سرگرمیی تبدیل نموده است. پارک سرخه حصار جزو جاذبه های طبیعی تهران محسوب می گردد. بخشی از پارک امکانات رفاهی و سرگرمیی هم دارد و بخش دیگر آن مانند یک جنگل طبیعی طراحی شده که مورد علاقه طبیعت گردان است.

پارک سرخه حصار روی گوگل مپ

باغ موزه سعد آباد؛ پاییزی از طهران که برای تهران به یادگار مانده

باغ موزه های تهران هم درختان کهن و بزرگ بسیاری دارند و همین کافی است که آن ها را جزو جاهای تماشای تهران در پاییز بشناسیم. در این مقاله به عنوان یک نماینده، باغ سعد آباد را معرفی نموده ام اما تمام باغ موزه های تهران به همراه کاخ های باشکوهی که در آن ها بنا شده است، در فصل پاییز تماشای هستند.

باغ موزه سعد آباد یکی از بزرگ ترین باغ موزه های تهران است که کاخ های مختلفی دارد و یک محل مناسب برای عکاسی پاییزی و قدم زدن در فضایی پر از زرد و نارنجی است.

تعداد مقاصد سفر پاییزی اطراف تهران برای تمام تعطیلات این فصل کافی است.

سفر پاییزی اطراف تهران شکوه پاییز را بیشتر نمایان می نماید، برگ هایی که بهار و تابستان را زندگی نموده اند و اکنون به سمت تجربه ای طلایی روی زمین می فرایند. شاید پاییز آن قدرها هم که فکر می کنیم، دلگیر نباشد، به خصوص اگر بدانید عصر یک روز تعطیل پاییزی را کجا بگذرانید. ما در مجله گردشگری وبلاگ عصر نو 21 مقصد سفر پاییزی اطراف تهران را معرفی کردیم که می توانید در هر تعطیلاتی که دارید، یکی از آن ها را امتحان کنید و شب به منزل بازگردید.

منبع: علی بابا

به "سفر پاییزی اطراف تهران و 21 تفریحگاه برای گردش یک روزه در رنگی ترین فصل سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر پاییزی اطراف تهران و 21 تفریحگاه برای گردش یک روزه در رنگی ترین فصل سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید