دلم یک عشق می خواهد

به گزارش وبلاگ عصر نو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، زینب قائدی به بهانه انتشار کتاب جدیدش، در مطلبی درباره ترانه گفت: مانند بسیاری از هنرها، تاریخ دقیقی برای ظهور ترانه و اولین سراینده یا سرایندگان آن نمی توان یافت .

دلم یک عشق می خواهد

وی اضافه نمود: ترانه، یکی از پر مخاطب ترین شاخه های هنری است که در فرهنگ فارسی، پیشینه ای بس کهن دارد. ترانه، گونه ای از شعر است که عموماً با موسیقی همراه شده و ارتباط و پیوندی جدایی ناپذیر با ریتم، ملودی و آهنگ دارد و همیشه با سطح وسیعی از توده های خاص و عام مردم در ارتباط است.

به گفته قائدی، امروزه با توسعه روزافزون رسانه های مختلف دیداری و شنیداری و توجه به موسیقی، ترانه به یک ژانر فرهنگی و هنری قدرتمند تبدیل شده است و به خصوص در دهه هفتاد، اقبال شاعران و جوانان برای سرایش ترانه افزایش یافته است. بنابراین، ترانه سرایی نیازمند آنالیز های منسجم جنبه های مختلف آفرینش گری و زیبایی شناسی است.

یادآور می گردد: دلم یک عشق قصد دارد، مجموعه ترانه های زینب قائدی رحیمی، روان شناس و ترانه سرای شیرازی با ویراستاری نادر فخرآور، بیست و ششم آذرماه به وسیله انتشارات نویسندگان پارس منتشر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دلم یک عشق می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلم یک عشق می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید