شکست انگلیس در جلوگیری از ورود کرونای اومیکرون، لندن کشورهای آفریقایی را از فهرست قرمز محدودیت های کرونایی خارج کرد

به گزارش وبلاگ عصر نو، خبرگزاری خبرنگاران-دولت انگلیس که خود در چند روز گذشته شاهد افزایش شیوع کرونا در کشور بویژه سویه اومیکرون بوده است، سه شنبه شب تصمیم گرفت کشورهای آفریقایی را از فهرست قرمز محدودیت های کرونایی و قرنطینه خارج کند.

شکست انگلیس در جلوگیری از ورود کرونای اومیکرون، لندن کشورهای آفریقایی را از فهرست قرمز محدودیت های کرونایی خارج کرد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عصر نو، بنابر گزارش نیویورک تایمز، انگلیس محدودیت های ویژه خود را برای مسافرانی که از 11 کشور آفریقایی وارد می شدند، لغو کرد و به اقداماتی که به امید جلوگیری از توسعه نوع اومیکرون اتخاذ نموده بود، خاتمه داد.

در حقیقت باید گفت با توسعه سویه اومیکرون در انگلیس، دولت به این نتیجه رسید که در نبرد برای جلوگیری از واردات آن از خارج شکست خورده است.

در همین رابطه ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس سه شنبه شب از خاتمه محدودیت های فهرست قرمز سفر کشورهای آفریقایی به انگلیس اطلاع داد که شامل کشورهای آنگولا، بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، نیجریه، آفریقای جنوبی، زامبیا و زیمبابوه می گردد.

جاوید طی سخنانی در مجلس انگیس گفت: با توجه به اینکه انتقال اومیکرون به وسیله افراد مبتلا در کشور وجود دارد و این سویه به طور گسترده در سراسر دنیا توسعه یافته است، فهرست قرمز سفر در کاهش سرعت نفوذ اومیکرون از خارج موثر نیست.

پیش از این کشورهایی از جمله آفریقای جنوبی، زیمبابوه و نامیبیا در ماه نوامبر (آبان-آذر) در فهرست قرمز سفر قرار گرفتند و هر کسی که از آن کشورها وارد انگلیس می شد را ملزم می کرد تا با هزینه خود در هتل های مورد تایید دولت به مدت 10 روز قرنطینه شوند.

به گزارش ایرنا، با شیوع سویه اومیکرون در منطقه آفریقای جنوبی سایر کشورها نیز به سرعت محدودیت هایی را برای سفر از جنوب آفریقا اعمال کردند و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد این محدودیت ها را نوعی آپارتاید مسافرتی توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شکست انگلیس در جلوگیری از ورود کرونای اومیکرون، لندن کشورهای آفریقایی را از فهرست قرمز محدودیت های کرونایی خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست انگلیس در جلوگیری از ورود کرونای اومیکرون، لندن کشورهای آفریقایی را از فهرست قرمز محدودیت های کرونایی خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید