اخبار اقتصادی

قیمت خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه علی الحساب اعلام شد ، وعده ها پوچ بودند؟

اگر در ساعات اخیر سری به سامانه یکپارچه زدید، حتماً متوجه اعلام قیمت خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه شدید. سامانه براساس اطلاعیه شماره دو، قیمت علی الحساب 6 خودرو وارداتی را به نمایش گذاشت. این خودروها به هیچ عنوان نمی توانند مالی تلقی شوند.

23 مهر 1402

چشم دنیا خیره به کاروانسرای چمشک

کاروانسرای چمشک در شهرستان پلدختر از ویژگی های معماری ممتازی برخوردار است، این کاروانسرا تنها کاروانسرای سه حیاطه ایران به شمار میرود.

7 مهر 1402

بفرمایید وام مسکن؛ قسطش هم ماهی 20 میلیون تومان!

بخشنامه ای به تازگی از سوی شبکه بانکی ابلاغ شده است که نشان دهنده تعریف یک نوع وام ویژه با مبلغی معادل 1/ 3 برابر سقف وام فعلی خرید مسکن رایج در شبکه بانکی است. اما این وام نه برای همه متقاضیان که تنها برای یک شکل خاص از خریداران مسکن تعریف و در نظر گرفته...

30 شهریور 1402

قیمت شاهین در روسیه چقدر است؟ ، زمان عرضه آریا و لیدا برقی

شاهین به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای سبد محصولات صادراتی سایپا حواشی زیادی را در بر داشت. پس از اعلام قیمت فروش 19 هزار دلاری این محصول در روسیه، یک سوال کلیدی در اذهان عمومی به وجود آمد که چرا در بازار خودروی روسیه که خودرو های چینی با قیمت کمتری حضور...

30 شهریور 1402

نخستین دوره MBA تخصصی صنعت چاپ برگزار می گردد

بهنام نجفی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، از برگزاری نخستین دوره MBA تخصصی صنعت چاپ اطلاع داد و گفت: این دوره با هدف ارتقای سطح دانش صنعت چاپ، آمیختگی تجربه و دانش، آشنایی با تغییرات فناوری و منعطف شدن صنعتگران به تجارت در دنیا پر تغییر امروز برگزار...

24 شهریور 1402

چندین محوطه تاریخی در اثر زلزله اخیر در مراکش به شدت آسیب دیده اند

ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشهای منتشر شده، چندین محوطه تاریخی در اثر زلزله اخیر در مراکش به شدت آسیب دیده اند.

22 شهریور 1402

برترین سوئیت های رشت برای اجاره

رشت از جمله زیباترین شهرهای ایران است. اصلاً وقتی که به استان گیلان سفر کنید، روحتان تازه می گردد. گیلان جایی است که می توانید ریه های خود را از اکسیژن خالص و بوی خوش درختان پر و خالی کنید.

18 شهریور 1402

سرعت در ارائه ویزا چین به متقاضیان ایرانی

در ملاقات رئیس اداره گذرنامه و ویزا وزارت امورخارجه با کنسول سفارت چین در تهران، دو طرف بر تسریع در ارائه ویزا به متقاضیان ایرانی تاکید کردند.

14 شهریور 1402

تجربه های مسافران ایرانی در انگلیس

انگلیس کشوری نیست که احتیاج به تعریف داشته باشد. یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان که چه از لحاظ آثار تاریخی و دیدنی، چه موزه ها، چه طبیعت فوق العاده و خلاصه از هر نظر یک مقصد توریستی مجذوب کننده و خاص محسوب می گردد. اما در مقاله امروز قرار نیست در خصوص...

4 شهریور 1402

کشفی عجیب و غریب در مورد قهوه!

پژوهشگران دریافته اند که جایگزینی درصدی از شن و ماسه با تفاله قهوه منجر به فراوری بتن قوی تری می گردد.

4 شهریور 1402

قیمت روز ارز های مبادله ای، دلار 41 هزار و 313 تومان شد

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (یک شنبه 15 مردادماه) با افزایش نسبت به روز کاری قبل 41 هزار و 313 تومان و قیمت حواله دلار 37 هزار و 558 تومان اعلام شد.

16 مرداد 1402

در جستجوی ژن ثروت؛ درون مغز یک میلیاردر ، چرا ابرثروتمندان رفتار های عجیب و به ظاهر دیوانه وار دارند؟

خبرنگاران- فرانسیس اسکات فیتز جرالد یکی از بهترین داستان نویسان قرن بیستم روزگاری جمله معروفی را بیان کرده بود: ثروتمندان با من و شما فرق دارند.

11 مرداد 1402

خبر خوش به کارمندان و کارگران ، مزایای حقوق کارمندان و کارگران از مالیات معاف شد ، مزایای حقوق شامل چه مواردی می گردد؟

طبق رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، سایر پرداختی ها به کارکنان از جمله بن کالا یا بن کارگری، پرداخت مبالغ نقدی در مناسب های مختلف، حق لباس و ... مشمول مالیات نمی گردد.

9 مرداد 1402

گرما؛ تخم مرغ را ارزان کرد ، قیمت هر شانه تخم مرغ 30عددی چند شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با بیان این که هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بیش از 10 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب خود به فروش می رسد، گفت: کاهش خرید تخم مرغ در فصل گرما، قیمت این محصول را کاهش داد.

7 مرداد 1402

شکوه معماری 500ساله بازار ، معماران آلمانی دانشکده آخن در چهار سوق

بازار بزرگ تهران معماری های فاخری در دل خود جای داده است که به لحاظ سبک و نوع سازه، بناهای ارزشمند تاریخی، نه تنها برای بازار بلکه برای کل شهر تهران محسوب می گردد و باید برای حفظ آن کوشش کرد؛ بناهایی قدیمی که هویت معماری های این شهر را به دوش می کشند.

4 مرداد 1402

مردم حاضر نیستند اجناس شان را به سمسارها بفروشند چون ... ، کالاهای دست دوم هم گران است

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید، مراجعه برای خرید کالای دست دوم هم بسیار کم شده است و از ابتدای سال 15 درصد از اعضا پروانه کسب خود را ابطال نموده اند.

3 مرداد 1402

اجاره خانه در حشمتیه چقدر آب می خورد؟ ، رهن کامل واحد 90 متری با 800 میلیون تومان

در گزارش امروز اجاره یک واحد در محله حشمتیه تهران را آنالیز نموده و توصیه می کنیم اگر مبلغ 200 میلیون تومان برای رهن (پول پیش) در نظر گرفته اید، خیالتان راحت باشد. با این 200 تومان به عنوان کمترین مبلغ رهن می توانید یک واحد در حشمتیه با اجاره بهای 12 میلیون...

31 تیر 1402

کشف سکه هایی که با عجله پنهان شده بودند

باستان شناسان چهار سکه طلای 500 ساله را در صومعه ای واقع در آلمان کشف کردند. این صومعه که با نام Himmelpforten شناخته می گردد، از زمان تاسیس در سال 1253 میلادی تا قرن شانزدهم فعال بود. باستان شناسان معتقدند یکی از راهبان در سال 1525 و در جریان یک شورش، این چهار سکه...

28 تیر 1402

چرا گوشی تقریبا ایرانی تازه ممکن است شکست بخورد؟

خبرنگاران- داریا باند بزرگترین شکست را در آیتم پردازنده متحمل می گردد. جایی که به یک تراشه نه چندان قدرتمند شش نانومتری مجهز شده و از این حیث جلو رقبای نام ورسم دار خودش تقریبا چیزی در چنته ندارد. باتری چهار هزار و 700 میلی آمپرساعت نقطه ضعف بعدی گوشی نو...

28 تیر 1402

دمای بسیار بالا چه اثری بر سلامت روان می گذارد؟ ، نشانه های تاثیر گرما بر سلامت روان کدامند؟

موج های گرما در تابستان نه تنها می تواند سلامت جسمی افراد را به خطر بیندازد، بلکه می تواند سلامت روانی آنها را هم در معرض تهدید قرار دهد.

26 تیر 1402
تعداد: (374)