تجربه های مسافران ایرانی در انگلیس

به گزارش وبلاگ عصر نو، انگلیس کشوری نیست که احتیاج به تعریف داشته باشد. یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان که چه از لحاظ آثار تاریخی و دیدنی، چه موزه ها، چه طبیعت فوق العاده و خلاصه از هر نظر یک مقصد توریستی مجذوب کننده و خاص محسوب می گردد. اما در مقاله امروز قرار نیست در خصوص دیدنی های انگلیس حرف بزنیم، بلکه تجربه سفر به انگلیس یکی از مسافران ایرانی در انگلیس را در اختیارتان قرار داده ایم که دید بهتری را از این سفر ایجاد می نماید.

تجربه های مسافران ایرانی در انگلیس

آنچه در این مطلب می خوانید

  • برترین شهرهای انگلیس برای مسافران ایرانی
  • انواع مسیرهای سفر به انگلیس
  • تجربه اقدام و دریافت ویزای برای ایرانیان
  • آشنایی با غذاهای انگلیس
  • هزینه مسافران ایرانی در سفر به انگلیس
  • هزینه اقامت در انگلیس
  • هزینه رفت و آمد
  • هزینه خورد و خوراک
  • هزینه تماشای های گردشگری
  • سخن پایانی

برترین شهرهای انگلیس برای مسافران ایرانی

انتخاب برترین شهرهای انگلیس شاید یک بحث سلیقه ای باشد. من تنها از شهر لندن تماشا کردم و به نظرم برترین شهر انگلیس مخصوصا برای بار اول همین لندن است. انتخاب های بسیار متنوع و تمام نشدنی در خصوص محل اقامت، گزینه های حمل و نقل عمومی وسیع و راحت و مهم تر از آن، تعداد بسیار زیاد تماشای های لندن که شاید اصلا نتوان همه را با یک سفر دید همه از دلایلی است که لندن را تبدیل به برترین تجربه سفر به انگلیس می نماید. البته تا جایی که من می دانم بعد از لندن، منچستر و کمبریج هم هواداران زیادی دارند. برای اطلاع از قیمت تور انگلیس با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید

انواع مسیرهای سفر به انگلیس

قاعدتا رایج ترین مسیر رسیدن به انگلیس به وسیله هواپیما است. تا جایی که من تحقیق نموده ام برای سفر به انگلیس می شود هم از راه های مستقیم و هم غیر مستقیم اقدام کرد. مسیر مستقیم برای لندن تنها به وسیله شرکت ایران ایر انجام می شود و خب، با توجه به این همه روزها هم پرواز وجود ندارد شاید سخت تر بتوان از آن استفاده کرد. از طرفی شرکت های دیگر پرواز غیر مستقیم ارائه می دهند که معمولا یک و گاهی دو توقف دارد و مکان توقف هم بستگی به شرکت هواپیمایی دارد، مثلا ترکیش ایر در استانبول توقف دارد یا فلای دوبی در فرودگاه دوبی توقف دارد که در کل فرق چندانی نمی نماید. از نظر زمانی هم پرواز مستقیم تقریبا بیش از 6 ساعت طول می کشد. در پرواز غیر مستقیم که حداقل 3 ساعت معطلی دارید و باید روی بالای 9 ساعت حساب کنید. با توجه به همه این مسائل ما با ترکیش پرواز داشتیم و مسئله ای هم در این زمینه وجود نداشت.

تجربه اقدام و دریافت ویزای برای ایرانیان

سخت ترین قسمت تجربه سفر به انگلیس همین قسمت است. گرفتن ویزای انگلیس مانند خیلی از کشورها برای ما ایرانی ها راحت نیست و دردسرهای کوچک و بزرگی دارد. همین سخت گیری زیاد سبب می شود کل فرایند کمی گیج کننده به نظر برسد و از طرفی اگر مدارک ناقص باشند به راحتی امکان ریجکت شدن وجود دارد. برای گرفتن این ویزا به دعوت نامه یا دلایل مهمی احتیاج است که نشان دهد حتما به ایران برمی شد. این دلایل می تواند شغل تمام وقت و رسمی یا مثلا جواز کسب یا املاک و مستغلات و چیزی مانند این ها باشد. در کنار آن به تمکن مالی کافی و یک سری مدارک ترجمه شده دیگر نیز احتیاج است. من ترجیح دادم کل فرایند را به آژانس مسافرتی وبلاگ عصر نو بسپارم و نتیجه هم خوب از آب عایدی. ضمناً دریافت جواب ویزا حدود 4 هفته زمان برد که خوشبختانه من به موقع اقدام نموده بودم.

بیشتر بخوانید

آشنایی با غذاهای انگلیس

واقعا اگر بخواهم رک بگویم غذاهای انگلیسی و اروپایی به گرد پای غذاهای خوشمزه خودمان هم نمی رسند اما خب تجربه غذایی از مهم ترین بخش های تجربه سفر به انگلیس است و نباید آن را از دست داد. از طرف دیگر هم لندن پر است از غذاهای چند ملیتی طوری که مثلا در خیابان به راحتی می توانید فلافل و بوریتو و شاورما پیدا کنید و خلاصه چیزی کم نیست. اما اگر بخواهم از تجربه هایم در خصوص غذاهای انگلیسی بگویم، یکی از خوشمزه ترین ها فیش اند چیپس است که در عین سادگی لذیذ و مجذوب کننده بود و صبحانه معروف کامل انگلیسی که هرچند در کافه های خودمان هم پیدا می شو اما تجربه آن در کافه ای در قلب لندن حال و هوای خودش را داشت.

هزینه مسافران ایرانی در سفر به انگلیس

خب قبل از هرچیز باید این نکته را بگویم که اندازه هزینه شما چه در تجربه سفر به انگلیس و چه در هر مکان دیگری بیش از هر چیز به خودتان برمی شود و نمی توان یک هزینه خاص را برای هر کسی خاطرنشان کرد. مثلا بستگی به خودتان دارد که بیشتر تماشا کشور برای تان مهم باشد یا بخواهید یک سفر لاکچری را تجربه کنید. بخواهید با ماندن در هاستل هزینه ها را کم کنید یا حتما دوست داشته باشید در یک هتل خوب و سطح بالا اقامت کنی، بخواهید با تاکسی جابجا شوید یا این که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مسئله ای نداشته باشید. خلاصه همه این ها در هزینه سفر تاثیرگذار است. تازه بگذریم از زمان و فصل مسافرت که خودش می تواند قیمت ها را به کلی تغییر بدهد. به هر حال من طبق تحقیقات خودم میانهی از هرینه ها را می گویم که خودم با آن ها روبرو شدم و طبق همین هزینه ها برنامه ریزی سفر را انجام دادم.

بیشتر بخوانید

هزینه اقامت در انگلیس

اولین و مهم ترین چیز هزینه اقامت است. هزینه هتل به شدت به مکان هتل و تعداد ستاره های آن (و باز هم زمان سفر) بستگی دارد. به صورت میانه قیمت هاستل و یا هتل مالی حدود 40 تا 100 پوند است، برای هتل های معمولی باید بین 100 تا 200 پوند خرج کنید و گزینه های لوکس و آن چنانی هم که بالای 200 پوند هزینه برمی دارند. برای انتخاب هتل برترین توصیه ای که دارد این است که به سایت بوکینگ بروید و نظرات را راجع به گزینه ها بخوانید تا راحت تر انتخاب کنید.

هزینه رفت و آمد

هزینه مهم بعدی تجربه سفر به انگلیس در خصوص رفت و آمد به نقاط مختلف شهر است که اگر حواستان نباشد می تواند هزینه زیادی بردارد. هزینه تاکسی گران تمام می شود و مثلا در خصوص لندن با توجه به وجود گزینه های مختلف حمل و نقل عمومی واقعا احتیاجی هم به تاکسی نیست. یک کارت به نام oyster card وجود دارد که با خرید و شارژ آن می توانید از خدمات مختلفی مانند مترو، اتوبوس و تراموا با تخفیف بهره ببرید و واقعا کار راه بینداز است. من خودم همین کارت را در بدو ورود از فرودگاه لندن گرفتم که تنها 7 پوند هزینه داشت و باید آن را برای موارد مختلف شارژ کنید که برای گردشگر ها حتی در مکان های تماشای و یک سری رستوران های خاص نیز تخفیف دارد. ضمناً هزینه مترو بسته به مسافتی که طی می کنید حدود 3 تا 5 پوند هزینه دارد.

خب سفر بدون تجربه غذا معنی ندارد. هزینه غذا هم در کنار دو مورد قبلی اهمیت بالایی دارد و با کمی صرفه جویی می توانید تجربه سفر به انگلیس را شیرین تر (و به صرفه تر) کنید. اگر از فروشنرگان خیابانی غذا بگیرید یا به فست فود های زنجیره ای (مثل مک دونالد) و رستوران های کوچک راضی شوید یک وعده غذایی بین 5 تا 15 پوند خرج برمی دارد. رستوران های میانه و معمولی هم بین 20 تا 50 پوند هزینه دارند. مثلا من یک پیتزای ایتالیایی را از یک بیرون بر به قیمت حدود 12 پوند خریدم یا مثلا یک برگر برایم 9 پوند هزینه داشت، یک سری غذاهای خیابانی مانند سادویچ های ساده یا بوریتو و حتی فلافل را هم امتحان کردم که بین همان 5 تا 9 پوند تمام شدند. البته با خرید مواد غذایی از سوپر مارکت هم می توانید یک وعده سبک و کم خرج داشته باشید.

بیشتر بخوانید

هزینه خورد و خوراک

خب سفر بدون تجربه غذا معنی ندارد. هزینه غذا هم در کنار دو مورد قبلی اهمیت بالایی دارد و با کمی صرفه جویی می توانید تجربه سفر به انگلیس را شیرین تر (و به صرفه تر) کنید. اگر از فروشنرگان خیابانی غذا بگیرید یا به فست فود های زنجیره ای (مثل مک دونالد) و رستوران های کوچک راضی شوید یک وعده غذایی بین 5 تا 15 پوند خرج برمی دارد. رستوران های میانه و معمولی هم بین 20 تا 50 پوند هزینه دارند. مثلا من یک پیتزای ایتالیایی را از یک بیرون بر به قیمت حدود 12 پوند خریدم یا مثلا یک برگر برایم 9 پوند هزینه داشت، یک سری غذاهای خیابانی مانند سادویچ های ساده یا بوریتو و حتی فلافل را هم امتحان کردم که بین همان 5 تا 9 پوند تمام شدند. البته با خرید مواد غذایی از سوپر مارکت هم می توانید یک وعده سبک و کم خرج داشته باشید.

هزینه تماشای های گردشگری

تماشای های لندن چندان کم هزینه و مقرون به صرفه نیستند و باید با دقت بیشتری برای آن ها برنامه ریزی کنید. می توانم بگویم برای بازدید از موزه ها و آثار تماشای در لندن حداقل هزینه بلیط حدود 20 یورو را باید کنار بگذارید. البته پکیج هایی هم وجود دارد که مثلا هزینه ای پرداخت کنید و با تخفیف از چند جاذبه تماشا کنید که من به شخصه به سراغش نرفتم. من از بام O2 لندن تماشا کردم که منظره فوق العاده ای داشت و و هزینه بلیط 42 یورو بود و کاخ باکینگهایم هم از مورد علاقه های من بود. جهت اطلاع از شرایط دریافت با همکاران ما در واحد ویزا در ارتباط باشید.

سخن پایانی

در این مقاله با تجربه سفر به انگلیس یکی از مسافران ایرانی آشنا شدیم که از جنبه های مختلف سفر و هزینه های سفر به لندن انگلیس تعریف کرد. امیدواریم این تجربه اطلاعات خوب و کاربردی را از این سفر در اختیار شما قرار داده باشد و اگر در حال تدارک برنامه سفر به این کشور زیبا هستید، راحت تر بتوانید این کار را انجام دهید.

منبع: ستاره ونک

به "تجربه های مسافران ایرانی در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه های مسافران ایرانی در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید