سفر به استرالیا ، تعریفی نو از زیبایی دیدنی های استرالیا

به گزارش وبلاگ عصر نو، استرالیا را می توان یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری جهان معرفی کرد و تماشای های استرالیا فراوان است. طبیعت تماشایی و فوق العاده این کشور در کنار سازه های بی نظیر و معروفش در جهان، می تواند هر بیننده ای را مجذوب خود کند. هر چند باری که به این کشور سفر کنید باز هم چیزهای تازه ای وجود دارد که از تماشا آن لذت ببرید و این اقامت در استرالیا را مجذوب کننده می نماید. خصوصا اگر علاقه مند به سفر با کوله پشتی و چادر زدن باشید استرالیا برترین انتخاب برای شماست. از این رو دراین بخش قصد داریم به معرفی جاذبه های تماشای این کشور پرداخته و هزینه های سفر به استرالیا را مورد برررسی قرار دهیم. سپس راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها بتوانید هزینه اقامت در استرالیا را کاهش دهید.

سفر به استرالیا ، تعریفی نو از زیبایی دیدنی های استرالیا

تماشای های استرالیا

1 - اولورو

اولورو (Uluru) یا صخره آیرز (Ayers Rock) یکی از تماشای های استرالیا است که باید حتما آن را ببینید. اولورو یک صخره ماسه ای بزرگ به طول 9 کیلومتر است که در حاشیه جنوبی منطقه شمالی استرالیای مرکزی و در 335 کیلومتری جنوب غربی شهر بزرگ آلیس اسپرینگز واقع شده است. اطراف این صخره را رودخانه های پرآب، حوضچه ها، غارهای آهکی و نقاشی های باستانی احاطه نموده اند. تماشای صخره آیرز در هنگام طلوع یا غروب خورشید می تواند یکی از تماشایی ترین چشم انداز های باشد که می توانید مشاهده کنید. تغییر رنگ مجذوب نماینده و تماشای این صخره قطعا شما را مبهوت خود خواهد نمود و در سفر به استرالیا مجذوب نماینده خواهد بود.

2 - دیواره بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) مجموعه بزرگی از صخره های مرجانی است که از تماشای های استرالیاست و در بخش شرقی استرالیا و در اقیانوس آرام واقع شده است. این دیواره یکی از نمادهای کوئینزلند محسوب می شود که در دریای کورال واقع شده است. در کنار دیواره بزرگ مرجانی این امکان برای شما وجود دارد که غواصی کنید یا سوار بر قایق شده و چشم انداز ها اطرافتان را تماشا نمایید. برای بازدید شما می توانید به وسیله شهرهای تانزویل، کَنز و مکای به آن دسترسی داشته باشید. این مجموعه در سال 1981 در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و تماشا آن اقامت در استرالیا را زیبا می نماید.

3 - جزیره فریزر

جزیره فریزر (Fraser Island) که از تماشای های استرالیا است، بزرگ ترین جزیره ماسه ای جهانست که در ساحل شرقی استرالیا و در اقیانوس آرام واقع شده است. این جزیره زیبا مساحت زیادی را به خود اختصاص داده و انواع پوشش های گیاهی متنوع در آن دیده می شود. بیابان های شنی، جنگل های بارانی از جمله زیبایی های این جزیره هستند که باعث تبدیل آن به یک مکان جهانگردی در این کشور شده اند. در این جزیره شما می توانید چادر بزنید و از تفریحاتی چون دوچرخه سواری، شنا برخوردار باشید و در سفر به استرالیا از آن لذت ببرید.

4 - جزیره وایت ساندیز

وایت ساندیز (Whitsundays) که از تماشای های استرالیا است، یکی از زیباترین جزیره های جهانست که در کشور استرالیا واقع شده است. شما می توانید با استفاده از تورهای سه روزه این کشور به این جزیره رفته و از تماشای زیبایی های آن لذت ببرید. قایق سواری، دریانوردی و تماشای لاک پشت های دریایی و دلفین ها از جمله مجذوب نمایندهیت ها و تفریحات فوق العاده این جزیره می باشد. این تماشای اقامت در استرالیا و سفر به استرالیا را مجذوب نماینده می نماید.

5 - دِین تری

دین تری (Daintree) که از تماشای های استرالیا است، را می توان قدیمی ترین جنگل استوایی جهان دانست که در استرالیا و در بخش شمال شرقی کوئینزلند واقع شده است. این جنگل با 1200 کیلومتر مربع مساحت، بزرگ ترین جنگل بارانی تروپیکال این کشور می باشد. در این جنگل انواع پوشش های گیاهی متنوع و گونه های جانوری خاص یافت می شوند. طبیعت این جنگل به صورت بکر و دست نخورده به جای مانده است، از این رو تصاویر زیبایی از آبشارها، کوهستان ها و چشمه ها را می توانید در آن مشاهده نمایید و از پیاده روی و گشت و گذار در طبیعت وحشی آن لذت ببرید و این جاذبه براس شما در زمان اقامت در استرالیا و سفر به استرالیا تماشای است.

گشت و گذار در سیدنی

سیدنی (Sydney) بزرگ ترین شهر استرالیاست که نماد این کشور نیز محسوب می شود. این شهر با 218 سال قدمت، قدیمی ترین شهر استرالیا می باشد که در آن می توانید انواع فرهنگ ها، قومیت ها و نژادهای مختلف این کشور را مشاهده نماید. جاذبه های طبیعی، پارک های ملی، موزه ها و گالری های هنری از جمله تماشای های این شهر هستند که می توانند شما را مدت ها سرگرم نمایند. پل بندرگاه سیدنی (Sydney Harbor bridge) نیز یکی از جاذبه های تماشای این شهر قدیمی است که بازدید از آن حدود 3 ساعت از وقت شما را می گیرد. این پل یکی از معروف ترین پل های جهانست که شما می توانید از بالای آن چشم انداز ای زیبا و تماشایی از شهر سیدنی را مشاهده نمایید. هزینه بالارفتن از این پل شاید کمی برایتان گران باشد اما کاملا ارزش آن را خواهد داشت و هزینه اقامت در استرالیا برای این شهر بالا است.

ساحل باندای

ساحل باندای (Bondi Beach) که از تماشای های استرالیا است، یکی از معروف ترین سواحل کشور استرالیاست که گشت و گذار در آن قطعا یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های سفر شما خواهد بود. در این ساحل خانه های شیک و زیبایی وجود دارند که همواره مملو از جهانگرد می باشند. در این جا بعلاوه می توانید از تفریحاتی چون موج سواری نیز برخوردار باشید و این جاذبه در زمان سفر به استرالیا و اقامت در استرالیا تماشای خواهد بود.

بندرگاه دارلینگ

بندرگاه دارلینگ (Darling Harbour) که از تماشای های استرالیا است، نیز یکی دیگر از مجذوب نمایندهیت های شهر سیدنی است. در این بندرگاه می توانید از مکان هایی مانند مرکز خرید، بازار، آکواریوم، موزه، پارک بازدید نموده و لحظات خوبی برای خود بسازید و در زمان سفر به استرالیا و اقامت در استرالیا تماشای و تاثیر گذار است.

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی یا اپرا هاوس (Opera House) که از تماشای های استرالیا است، نیز یکی دیگر از جاذبه های این بخش و نماد استرالیاست که از جمله آثار برجسته معماری قرن بیستم محسوب می شود و اقامت در استرالیا و سفر به استرالیا را مجذوب نماینده می نماید.

کافه گردی در ملبورن

ملبورن از لحاظ جمعیت دومین شهر پهناور استرالیا بوده و مهم ترین شهر فرهنگی این کشور نیز محسوب می شود. علاوه بر این ها ملبورن را می توان مرکز خورد و خوراک در استرالیا نیز نامید. این شهر پر از کافه ها و رستوران های مختلف است که می توانند ساعات خوبی را برای شما رقم بزنند.

بازدید از شهر پرت

پرت، بزرگ ترین شهر استرالیای غربی است که می توانید تعطیلات خوبی را در آخر هفته آن تجربه کنید. این شهر تمیز و زیبا تمامی تفریحات و تماشای های مورد انتظار شما را در خود جای داده است. ولی به علت گران بودن آن، مسافران کمتری معمولا از آن بازدید می نمایند. توصیه می کنیم اگر به استرالیا سفر می کنید، پرت را از دست ندهید.

خلیج راکینگهام

خلیج راکینگهام (Rockingham Bay) که از تماشای های استرالیا است، در خارج از پرت و در بخش جنوب غربی آن واقع شده است. یکی از تفریحاتی که می توانید در این منطقه انجام دهید، شنا کردن است. در راکینگهام به جهانگردان ماسک، لوله تنفس زیر آب و لباس شنا داده می شود تا بتوانند در آب های زیبای این خلیج شنا نمایند و از لحظات خود لذت ببرند. تماشای بازی دلفین ها نیز یکی دیگر از تفریح های مهیج خلیج راکینگهام می باشد و این اقامت در استرالیا و سفر به استرالیا را زیبا می نماید.

شهر ساحلی گلد کوست

گلد کوست (Gold Coast) یا ساحل طلایی شهر زیبایی است که در استان کوئینزلند استرالیا و در سواحل اقیانوس آرام واقع شده است. با توجه به توریستی بودن این منطقه، مکان های تفریحی متعدد و متنوعی مانند پارک های آبی، پلاژها، مراکز خرید، هتل های لوکس و مجلل در این مکان قرار دارند. این شهر در بیرون شهر بریزبن واقع شده و تماشایی ترین سواحل ماسه ای طلایی رنگ را دارد. یادگیری و انجام موج سواری یکی از برترین تفریحاتی است که می توانید در این بخش انجام داده و از آن لذت ببرید و این جاذبه اقامت در استرالیا را زیبا می نماید.

صخره دریایی نینگالو

صخره نینگالو (Ningaloo Reef) یکی از صخره های حاشیه ای مرجانی سواحل غربی استرالیاست که از دیواره بزرگ مرجانی استرالیا خلوت تر و بکر تر می باشد. از سال 1987 به بعد این صخره و آب های اطراف آن به عنوان پارک دریایی نینگالو معرفی گردید و در سال 2011 در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. شما می توانید در آب های پر از ماهی این منطقه شنا نموده و از تماشای زیبایی های آن لذت ببرید. با توجه به تجمع فصلی کوسه نهنگ ها در این بخش، باید در هنگام شنا کمی هم مراقب اطراف خود باشید.

تاسمانی

تاسمانی جزیره ایست که در 200 کیلومتری جنوب شرقی استرالیا واقع شده است. این جزیره یکی از بکرترین منطقه ها جهانگردی استرالیا محسوب می شود که تماشای آن خالی از لطف نیست.

کوه های آبی

کوه های آبی یا بلو مانتینز (Blue Mountains) منطقه ای کوهستانی و جنگلی است که در استان نیو ساوت ولز استرالیا واقع شده است. این شهر در بخش غربی شهر بزرگ سیدنی قرار داشته و منطقه ای مناسب برای علاقه مندان به طبیعت می باشد.

اوت بک

اوت بک (Outback) یکی از مجذوب نماینده ترین منطقه ها این کشور است و به جاهایی گفته می شود که خشک و دور از مراکز شهری باشد. در این بیابان ها شما می توانید به تماشای کروکودیل ها بنشینید و از دره، دریاچه و بیابان قرمز تماشا نمایید. در جنگل استوایی اوت بک نیز حیوانات مختلفی چون کانگورو، طوطی و پرنده کوکابورا دیده می شوند.

باغ وحش فیثردیل وایلد لایف پارک

اگر به استرالیا سفر کردید، تماشای کوالاها را از دست ندهید. کوالاها و پرنده های بومی استرالیا در شهر سیدنی و در باغ وحش فیثردیل وایلد لایف پارک (Featherdale Wildlife Park) نگهداری می شوند. شما می توانید از نزدیک به تماشای این حیوانات بروید و حتی کوالاها را بغل کنید.

آنالیز هزینه های سفر به استرالیا

قصد سفر به هر کشور یا شهری را که داشته باشید، هزینه هایی هستند که باید از قبل برای آن ها برنامه ریزی نموده و آمادگی مواجهه شدن با آن ها را داشته باشید. هزینه های اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل و تفریحات مهم ترین هزینه های یک سفر را تشکیل می دهند. آشنایی شما با موارد ذکر شده در کشور مورد نظرتان می تواند برای یک برنامه ریزی درست و دقیق به شما یاری کند. در این صورت می توانید با توجه به بودجه خود سفر خوب و خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید. از این رو در راستای آشنایی با کشور استرالیا، به آنالیز هزینه اقامت در استرالیا می پردازیم.

هزینه اقامت

یکی از مهم ترین مواردی که در سفر باید به آن توجه داشت، پیدا کردن یک مکان مناسب برای اقامت و استراحت می باشد. اقامتگاه ممکن است هزینه اقامت در استرالیا به همراه داشته باشد. در استرالیا هم می توانید اتاقی را اجاره نموده و در آن اقامت داشته باشد و هم می توانید چادر بزنید و در فضایی باز سفر خود را بگذرانید. در هر دو صورت مبالغی را باید برای اقامت خود در نظر بگیرید.هزینه اجاره اتاق: این جز هزینه اقامت در استرالیا است و یک اتاق دو تخته اختصاصی در یک مسافرخانه با سرویس بهداشتی مشترک، حدود 25 تا 100 دلار معادل 74 تا 296 هزار دلار برای شما هزینه دارد. اگر تنها سفر می کنید، می توانید از اتاق های عمومی مسافرخانه استفاده نمایید که در آن صورت باید اجاره ای در حدود 15 دلار استرالیا معادل 44 هزار تومان بپردازید. هزینه کرایه یک اتاق دوتخته در ارزان ترین هتل های این کشور نیز 75 تا 95 دلار معادل 222 تا 282 هزار تومان خرج دارد. اتاق های هتل دارای امکاناتی چون سرویس بهداشتی خصوصی، تلویزیون و صبحانه هستند. هزینه کمپینگ: این جز هزینه اقامت در استرالیا است و شما این امکان را دارید که چادر بزنید یا در خودرو به صورت کمپینگ اقامت داشته باشید. در این صورت هزینه کمپینگ شما در استرالیا حدود 14 تا 28 دلار معادل 41 تا 83 هزار تومان خواهد شد.

هزینه خورد و خوراک

خورد و خوراک که جز هزینه اقامت در استرالیا است، نیز یکی دیگر از خرج های مهم یک سفر است که باید از قبل برای آن برنامه ریزی داشته باشد. خصوصا که در استرالیا هزینه غذا برای شما نسبتا گران تمام می شود. ارزان ترین غذاخوری ها و رستوران های این کشور مبلغی حدود 28 دلار معادل 83هزار توامن برای شما هزینه دارند.اگر بخواهید ساندویچ بیرون بَر هم سفارش دهید، باید چیزی حدود 14 دلار معادل 41 هزار تومان بپردازید. میانگین هزینه غذاخوردن در رستوران ها نیز 20 تا 28 دلار معادل 59 تا 83 هزار تومان خواهد بود. با این گرانی شاید به این فکر بیفتید که خودتان غذایتان را درست کنید. در این مورد نیز هزینه شما کمتر نخواهد شد. مواد اولیه تهیه غذا نیز در این کشور گران هستند. به عنوان مثال هزینه پاستا، سبزیجات، جوجه که برای تهیه غذای یک هفته خود احتیاج دارید، حدود 95 تا 108 دلار معادل 282 تا 320 هزار تومان برای شما در می آید. اگر به فکر تهیه غذای ارزان هستید، مسافرخانه ها برترین انتخاب هستند. غذاهای مسافرخانه معمولا حدود 8 دلار معادل 23 هزار تومان برای شما هزینه اقامت در استرالیا دارد.

هزینه حمل ونقل

وقتی به یک کشور سفر می کنید، قطعا دوست دارید منطقه ها مختلف آن را ببینید و از بعضی از شهرهای آن تماشا کنید. در این جا هزینه حمل و نقل مطرح می شود. این هزینه می تواند مربوط به گشت و گذارهای داخل شهری یا سفرهای بین شهری باشد. در استرالیا برترین راه برای گشت و گذار در شهر استفاده از اتوبوس های گری هاند (Greyhound) است. گری هاندها معمولا برای تمامی نقاط شهر سرویس دارند و مسئله ای از این بابت نخواهید داشت. این اتوبوس ها نیز هزینه ای بین 145 تا 3385 دلار معادل 430 هزار تا9,955,000 تومان دارند. به غیر از اتوبوس های گری هاند می توانید از اتوبوس های ویژه کوله به پشت ها بهره ببرید. آز اکپرینس (OZ Experience) نمونه ای از این اتوبوس ها هستند که حداقل 535 دلار معادل 1,588,000 تومان هزینه دارند. کرایه قطار و اتوبوس های محلی نیز 3 تا 4 دلار معادل 8 تا 11 هزار تومان می باشد. چیزی که تعیین است این است که هزینه های حمل و نقل در این کشور بالاست، پس نباید به فکر سفر هوایی در استرالیا باشید. سفر هوایی در صورتی به شما پیشنهاد می شود که وقت محدودی داشته باشید یا این که شرکت های هواپیمایی پیشنهادهای ویژه ای داشته باشند.اگر در پی سفر ارزان در استرالیا هستید، می توانید یک خودرو اجاره نموده و خودتان رانندگی کنید. اجاره ی کَمپر ون حدود 60 دلار معادل 178 هزار تومان در می آید که اگر جای خواب نیز داشته باشد، هزینه آن دو برابر می شود.

هزینه تفریحات

استفاده از تورهای این کشور، خصوصا تورهای چندروزه برای بازدید از جاذبه های تماشای، می تواند برای شما کمی گران باشد. به عنوان مثال تور یک روزه بازدید از دیواره بزرگ مرجانی، 230 دلار معادل 682 هزار تومان و دو شب دریانوردی در جزایر وایت ساندی (Whitsunday Islands) حدود 540 دلار معادل 1,603,000 تومان هزینه دارد. در کل حداقل هزینه برای تورهای یک روزه 400 دلار و برای تورهای چندروزه 405 دلار می باشد.

نکاتی برای کاهش هزینه های سفر به استرالیا

شاید دوست داشته باشید به استرالیا سفر کنید اما هزینه زیاد آن این اجازه را به شما نمی دهد. اگر در پی راهکار هایی برای کاهش هزینه سفر خود هستید، با ما همراه باشید. شما در ادامه با نکاتی در خصوص کاهش هزینه های سفر آشنا می شوید.کار در مسافرخانه: اگر می خواهید هزینه ای بابت اقامت خود نپردازید، می توانید به مسافرخانه های این کشور مراجعه نمایید. اگر بتوانید برای مسافرخانه ها چند ساعت در روز کار کنید، می توانید جای خواب رایگان داشته باشید. مسافرخانه های زیادی در استرالیا هستند که این شرایط را برای مسافران ایجاد می نمایند و اغلب برای اقامت یک هفته این کار را انجام می دهند.ووفینگ: ووفینگ (WWOOFing) یکی از برنامه های جالب این کشور است که در راستای آن می توانید کار کنید و جای خواب به همراه صبحانه رایگان داشته باشید. ووفینگ برای افرادی که در اطراف شهر اقامت دارند و قصد دارند بیشتر از یک ماه بمانند، بسیار مناسب است. زیرا برنامه ووفینگ جای خواب رایگان بر اساس کار در مزرعه می باشد. این کار معمولا میوه چینی یا کارهای مشابه آن را شامل می شود. از این رو اگر اطلاعاتی در خصوص مزرعه داری ندارید، نگران نباشید. شما هم می توانید کار کنید و هم از تماشای مزارع و باغ های زیبا لذت ببرید.

کاهش هزینه های غذا

هزینه خورد و خوراک در استرالیا، همان طور که در بالا به آن اشاره شد، نسبتا گران است. تنها راهی که برای کاهش هزینه غذا دارید، این است که خودتان آشپزی کنید.

هزینه تلفن و اینترنت

تلسترا (Telstra) یک شرکت تلفن است که تمام کشور استرالیا را پوشش می دهد. این شرکت سرویس خوبی به مشترکین خود ارائه داده و بسته های تلفن و اینترنت ارزان ای را به کاربرانش پیشنهاد می نماید. با توجه به بالا بودن هزینه های اینترنت در این کشور، پیشنهاد ما استفاده از اینترنت رایگان می باشد. برای این کار می توانید از اینترنت کتابخانه ها یا مکان هایی مانند مک دونالد استفاده نمایید.

کاهش هزینه های حمل و نقل

قطار: یکی از برترین راه های سفر در استرالیا استفاده از قطار است. البته بلیط قطار نیز در این کشور گران بوده و حدود 945 دلار معادل 2,805,569 برای شما هزینه دارد، اما برای کاهش هزینه می توانید از قطارهای شرکت ریل استرالیا (Rail Australia) بهره ببرید. این شرکت کل شبکه حمل و نقل استرالیا را پوشش داده و خرید بلیط آن برای شما 50 تا 70 درصد به صرفه تر خواهد بود. برای تهیه بلیط های این شرکت 610 تا 1080 دلار معادل 1,811,002 تا 3,206,364 تومان باید بپردازید.سفر گروهی: قطعا سفر کردن به صورت گروهی یکی از موارد کاهش هزینه های سفر می باشد. در خصوص حمل و نقل نیز شما می توانید یک ماشین یا ون را اجاره نموده و هزینه آن را به صورت مشترک بپردازید. اگر امکان سفر به صورت گروهی را ندارید، می توانید با سایت های Gumtree و Jayride ارتباط داشته و با مسافران دیگر همراه شوید.تور: رزرو تورهای استرالیایی نیز می تواند یکی دیگر از راه های کاهش هزینه های حمل و نقل شما باشد. بعضی از شرکت ها تخفیف های ویژه ای برای مسافران خود در نظر می گیرند. یکی از این شرکت ها تریبال تورز (Tribal Tours) است که می توانید برای سفر خود انتخاب نمایید.

منبع: همگردی

به "سفر به استرالیا ، تعریفی نو از زیبایی دیدنی های استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به استرالیا ، تعریفی نو از زیبایی دیدنی های استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید