کشف مکان های باستانی و جادویی خاورمیانه

به گزارش وبلاگ عصر نو، مکان های باستانی خاورمیانه تعدادشان بی شمار است، کشور ما ایران نیز در این منطقه قرار گرفته است و همین موضوع باعث شده امکان سفر به کشورهای خاورمیانه برای ما آسان تر گردد. مسافت کم سفرهای هوایی و هزینه کمتر سفر به بعضی از کشورهای خاورمیانه جز جاذبه های سفر به کشورهای این منطقه برای مردم ایران است. کشورهای خاورمیانه از دیرباز محل فرمانروایی حکومت های قدرتمند بسیاری بوده و از آن دوران های کهن مکان باستانی بسیاری در خاورمیانه به جای مانده که امروز به عنوان مکان های باستانی خاورمیانه شناخته می شوند.

کشف مکان های باستانی و جادویی خاورمیانه

گردشگران برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن مردم این منطقه به کشورهای خاورمیانه سفر می کنند، بعضی از کشورهای این منطقه همانند اردن، امارات، ترکیه، مصر، مراکش و عربستان سعودی تعداد بیشتری از مکان های باستانی خاورمیانه را در خود جای داده که همین موضوع سیل گردشگران علاقه مند به تاریخ باستان را به این کشورها سرازیر نموده است. ما نیز در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با مکان های باستانی خاورمیانه در کشورهای نام برده آشنا کنیم. اگر شما هم علاقه به مکان های باستانی و جاذبه های گردشگری خاورمیانه دارید، این مقاله وبلاگ عصر نو را تا پایان دنبال کنید.

مکان های باستانی خاورمیانه محل مناسبی برای کشف تاریخ کهن دنیا

کشورهای خاورمیانه محل ظهور ادیان و شکل گیری حکومت های بسیاری در طول تاریخ بوده و همین موضوع باعث شده مکان های باستانی خاورمیانه محل مناسبی برای کشف تاریخ کهن دنیا در این منطقه شود. از شهرهای باستانی واقع در خطوط ساحلی زیبا گرفته تا منظره ها بیابانی را می توان در کشورهای منطقه خاورمیانه مشاهده کرد، در کنار بعضی از مشهورترین مکان های تاریخی دنیا می توان شگفتی های طبیعی فراموش نشدنی بسیاری را نیز در منطقه خاورمیانه از نزدیک تماشا کرد.

از دریای مرده اردن گرفته تا صحراهای عربستان همه و همه در منطقه باستانی خاورمیانه واقع شده اند که هریک برای علاقه مندان به مکان های شگفت انگیز طبیعی بهشتی بی نظیر محسوب می شود. در این مقاله 6 کشوری که بیشترین مکان های باستانی خاورمیانه در آنها قرار گرفته اند را به شما معرفی می کنیم با وبلاگ عصر نو تا پایان همراه باشید.

1. امارات باستانی در قلب امارات مدرن

پایه های امارات مدرن امروز در سال 1971 میلادی بنا شده، اما اگر به عقب برگردیم آثار باستانی و تاریخی بسیار ارزشمندی را در این کشور خاورمیانه پیدا خواهیم کرد. فجیره یکی از شهرهای شیخ نشین امارات است که آثار و مکان های باستانی بسیاری را در خود جای داده و بسیاری از گردشگران را از سرتاسر دنیا برای بازدید از این بناها به کشور امارات کشانده است.

شهر تاریخی فجیره را می توان امارات باستانی در قلب امارات مدرن دانست زیرا بناهای تاریخی بسیاری همانند قلعه فجیره که قدمت آن به قرن شانزدهم بازمی شود، در این شهر واقع شده است. با سفر به فجیره می توانید در دل تاریخ کهن خاورمیانه یک دل سیر سیاحت کنید و با میراث فرهنگی و آثار باستانی این شهر تاریخی در کشور امارات بیشتر آشنا شوید، موزه فجیره و دهکده میراث فجیره یک نقطه عطف تاریخی است که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین قلعه های کشور امارات متحده عربی را در خود جای داده اند. یکی دیگر از جاذبه های باستانی فجیره مسجد البدیه است که به عنوان قدیمی ترین مسجد کشور امارات شناخته می شود.

برای تماشای غواصی مروارید کافیست به منطقه راس الخیمه در کشور امارات بروید و این سنت قدیمی را که ریشه در تاریخ و تمدن امارات دارد را از نزدیک تماشا کنید. جزیره الحمرا نیز زمانی محل زندگی تاجران مروارید در جزیره کوچکی بوده، در منطقه راس الخیمه واقع شده است. دره های فیروزه ای (به شرط مساعد بودن آب و هوا)، دهکده باستانی بادیه نشین و مزرعه نخل خرما از دیگر جاذبه های تماشایی در کشور امارات می باشد. سفر به این کشور به علت قرار گیری امارات باستانی در قلب امارات مدرن برای علاقه مندان به مکان های باستانی خاورمیانه هیجان بسیار زیادی را به همراه دارد.

2. اردن نمادی از شگفتی های طبیعی و باستانی دنیا

اردن را می توان یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین کشورهای منطقه خاورمیانه دانست، کشوری عربی که در منطقه ای بسیار استراتژیک قرار گرفته است. مکان های باستانی کشور اردن در چندسال اخیر محبوبیت زیادی در بین گردشگران دنیا پیدا نموده است. از مرکز اردن یعنی شهر امان (به عربی: عَمّان) اگر سفر خود را شروع کنید، یک کلان شهر پرجنب و جوش با رستوران های مدرن و هتل های مجلل روبرو خواهید شد، شهری که مملو از مکان های باستانی است. شاید بتوان احساسی را که در زمان سفر به روم دارید در سفر به امان نیز لمس کنید، اردن نمادی از شگفتی های طبیعی و باستانی دنیا است که با بسیار از کشورهای اروپایی مثل ایتالیا برابری می نماید. از مشهورترین مکان های باستانی خاورمیانه در امان می توان به تئاتر رومی اشاره نمود، یک آمفی تئاتر استثنایی حفاظت شده که اکنون میزبان مجموعه ای از رویدادهای مدرن است.

ارگ، با ویرانه های باستانی از معبد هرکول یکی دیگر از مکان های باستانی خاورمیانه می باشد که بسیاری برای تماشای آن از نزدیک به اردن سفر می کنند. شهر جراش یکی از دیگر از شهرهای کشور امان می باشد که میزبان بزرگترین و چشمگیرترین خرابه های رومی است، جراش با ستون های حماسی، معابد و میدان های شگفت انگیز به یکی از مجذوب کنندهترین و شگفت انگیزترین مکان های باستانی خاورمیانه در کشور اردن تبدیل شده است.

شهر جراش به عنوان یکی از برترین شهرهای رومی که امروزه روی کره زمین حفظ شده، معروفیت دنیای دارد. ازدیگر جاذبه های طبیعی و باستانی کشور اردن می توان به شهر گمشده، قلعه کراک، دروازه اردن، دریای مرده و وادی روم در جنوب اردن اشاره نمود. واقعیت این است که اردن نمادی از شگفتی های طبیعی و باستانی دنیا در خاورمیانه است که در اینجا فقط تعداد محدودی از این جاذبه ها نام برده شده و واقعیت را فقط با سفر به این کشور باستانی و زیبا می توان کشف کرد.

3. مصر سمبلی از مکان های باستانی خاورمیانه و دنیا

برای رسیدن به کشور تاریخی و کهن مصر می توانید با یک پرواز چهار ساعته خود را از دبی به مرکز این کشور یعنی قاهره برسانید، مصر سمبلی از مکان های باستانی خاورمیانه و دنیا است که اغلب مردم دنیا نام آن را در کتاب های تاریخ و فیلم های مستند شنیده اند. کشوری با قدمت و تمدن بسیار طولانی که سالیان دراز قلمرو حکومت فرعون ها و شاهد وقایع تاریخی بسیاری در دنیا اسلام بوده است، پرجمعیت ترین شهر این کشور یعنی مرکز آن شهر قاهره خانه اهرام نمادین جیزه است که خود به تنهایی یکی از بی نظیرترین مکان های باستانی خاورمیانه و دنیا محسوب می شود.

برای تماشای اهرام جیزه کافیست اندکی از مرکز شهر شلوغ قاهره فاصله بگیرید و به تماشای این جاذبه تاریخی در قلب مصر باستان بروید. از آنجا که مصر سمبلی از مکان های باستانی خاورمیانه و دنیا است، در سال 2021 بزرگترین موزه در دنیا که به یک تمدن اختصاص دارد نیز در فاصله 2 کیلومتری از اهرام جیزه افتتاح شد تا بازدید کنندگان از این منطقه باستانی بتوانند بیشتر با فرهنگ و تمدن مصر باستان آشنا شوند.

رود نیل یعنی همان رودخانه ای که کلئوپاترا قرن ها پیش از آن عبور نموده نیز در همان نزدیکی ها واقع شده و مسافران قاهره می توانند از این جاذبه تاریخی و طبیعی نیز تماشا کنند و با عبور از خود را تاریخ مصر تصور کنند. در کرانه شرقی رودخانه نیل یعنی در جنوب کشور مصر شهر اقصر واقع شده، این شهر زمانی مرکز فراعنه مصر بوده است. معبد اقصر و معبد کارناک دو مورد از مکان های باستانی خاورمیانه می باشد که در این شهر قرار دارند. در ساحل غربی رود نیل نیز مقبره های سلطنتی دره پادشاهان و دره ملکه ها قرار گرفته اند.

4. ترکیه منظره مکان های باستانی خاورمیانه در همسایگی اروپا

یکی دیگر از کشورهای مجذوب کننده که مملو از مکان های باستانی خاورمیانه می باشد، کشور ترکیه در غرب ایران است. این کشور که در همسایگی کشور ما واقع شده به علت تاریخ و تمدن کهنی که دارد، قلمرو حاکمان عثمانی بوده و مکان های باستانی بسیاری را در طول سالیان در خود جای داده است. استانبول شهری که به بین که دو قاره آسیا و اروپا واقع شده را می توان یکی از نمادهای تاریخ و تمدن خاورمیانه در دنیا دانست، محله های قدیمی و پر جنب و جوش یکی از مشخصه های اصلی تمدن و فرهنگ در شهر استانبول است.

یک از محله قدیمی شهر که در مرکز استانبول واقع شده بناهای تاریخی بسیاری همانند مسجد آبی، مجموعه ایاصوفیه و کاخ وسیع توپکاپی را در خود جای داده، این محله یکی از مکان های باستانی خاورمیانه در کشور ترکیه محسوب می شود. ترکیه منظره مکان های باستانی خاورمیانه در همسایگی اروپا است، این کشور دروازه ای برای بعضی از برترین مکان های باستانی دنیا همانند شهر افسس یونان باستان می باشد که زمانی مرکز تجاری اصلی مدیترانه بوده است. اما در داخل خاک ترکیه نیز جاذبه های شگفت انگیز زیادی برای کاوش وجود دارد، شهر کاپادوکیا یکی از منطقه ها جادویی ترکیه و دنیا است که منظره فوق العاده آن هر گردشگری را حیرت زده می نماید. مکان های باستانی بسیاری از جمله مقبره های صخره ای آمینتاس و پاموک کاله از دیگر جاذبه های شگفت انگیز این شهر است.

5. مکان های باستانی خاورمیانه در مراکش

گردش در کشور مراکش را باید از مرکز این کشور شروع کنید، کاخ ها، باغ ها، مساجد و محله های پر پیچ و خم قرون وسطایی تنها بخشی از مکان های باستانی خاورمیانه در این کشور عربی قاره آفریقا است. فراتر از شهرهای پر جنب و جوش در کشور مراکش منظره ها طبیعی این کشور همانند رشته کوه های مرتفع اطلس، بیابان های خیره کننده، مکان های سرسبز و پارک های طبیعی قرار دارند.

قصر ایت بن حدو یکی از مشهورترین مکان های باستانی خاورمیانه در کشور مراکش است که به نمادی از مکان های باستانی این کشور تبدیل شده، این قصر در فهرست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده است. فیلم های مشهور بسیاری از جمله بازی تاج و تخت و گلادیاتور در این دهکده تاریخی فیلمبرداری شده و دنیایان به خوبی با این مکان باستانی آشنا هستند. مکان های باستانی خاورمیانه در مراکش بسیار فراتر از مواردی است که در این بخش به آنها اشاره نمودیم که شما تنها با سفر به این کشور می توانید آنها را کشف و از تماشای آنها لذت ببرید.

6. عربستان سعودی با تاریخی کهن

یکی از کشورهای عربی معروف منطقه خاورمیانه، عربستان سعودی با تاریخی کهن است که بسیاری از مردم دنیا برای انجام اعمال حج به آن سفر می کنند، اما جالب است بدانید که بسیاری از مکان های باستانی خاورمیانه در آنجا قرار گرفته است. عربستان نیز جز کشورهای مدرن خاورمیانه به خصوص در چند سال اخیر محسوب می شود، این کشور توانسته پیشرفت های تازه بسیاری را در سراسر قلمرو پادشاهی خود ایجاد کند که ویلاهای لوکس روی آب دریای سرخ یکی از نمونه های مشهور آن است. اما از مکان های باستانی این کشور نباید غافل شد، خانه مدائن صالح اولین میراث دنیای یونسکو می باشد که در کشور عربستان سعودی به ثبت رسیده است. این منطقه پر از خرابه های باستانی، مزارع خرما، صخره های شگفت انگیز و منظره بیابانی باورنکردنی شبیه به وادی روم اردن می باشد.

نتیجه گیری مکان های باستانی خاورمیانه

سفر به شهرهای معرفی شده در این مقاله می تواند شما را بیشتر با فرهنگ و تمدن منطقه خاورمیانه آشنا کند. برای سفر به شهرهای مختلف خاورمیانه کافیست مقصد مورد نظر خود را انتخاب و بلیط پرواز خود را از وبلاگ عصر نو ارائه دهنده انواع خدمات سفر تهیه نمایید و سپس با خیالی آسوده برای تماشای مکان های باستانی خاورمیانه راهی کشور مورد نظر خود شوید.

1. شهر باستانی فجیره در کدامیک از کشورهای خاورمیانه واقع شده است؟

شهر باستانی فجیره یکی از شهرهای کشور امارات متحده عربی در منطقه خاورمیانه می باشد که مکان های باستانی بسیاری را در خود جای داده و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا است.

2. کدام مکان های باستانی معروف در کشور اردن قرار گرفته است؟

از معروف ترین مکان های باستانی خاورمیانه در اردن می توان به تئاتر رومی، معبد هرکول، شهر جراش، شهر گمشده، قلعه کراک، دروازه اردن، دریای مرده و وادی روم در جنوب این کشور اشاره نمود.

3. مشهورترین مکان های باستانی خاورمیانه در کشور ترکیه کدام است؟

ترکیه کشوری در همسایگی قاره اروپا که در منطقه خاورمیانه واقع شده و مکان های باستانی بسیاری همانند مسجد آبی، مجموعه ایاصوفیه و کاخ وسیع توپکاپی، شهر کاپادوکیا، مقبره های صخره ای آمینتاس و قلعه پاموک کاله را در خود جای داده است، این کشور سالانه میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا می باشد.

منبع: الی گشت

به "کشف مکان های باستانی و جادویی خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مکان های باستانی و جادویی خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید