سواحل ترکیه؛ 10 ساحل زیبا که شما را شگفت زده خواهد نمود

به گزارش وبلاگ عصر نو، اگر به گشت وگذار در ویرانه های تاریخی و معابد باستانی و درعین حال به تفریحات ساحلی و زرق و برق های زندگی مدرن شهری علاقه مندید، منطقه ها دیدنی ترکیه شما را شگفت زده خواهد نمود. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با زیباترین سواحل ترکیه آشنا کنیم.

سواحل ترکیه؛ 10 ساحل زیبا که شما را شگفت زده خواهد نمود

1. پاتارا (Patara)؛ یکی از زیباترین سواحل ترکیه

پاتارا یکی از جاهای تماشای ترکیه است. ساحل پاتارا طولانی ترین ساحل ترکیه است و با آن شن های نرم و سفید یک دست و تل های شنی پشتش قطعا یکی از زیباترین سواحل ترکیه نیز هست. در پاتارا می توانید موج سواری کنید و بعلاوه به خاطر دریای کم عمقش محل مناسبی برای شنای بچه هاست. در انتهای جنوب شرقی پاتارا یک کافه ساحلی با چترها و تخت های آفتاب گیری وجود دارد که اتفاقا قیمت نسبتا مناسبی هم دارند.

در پاتارا می توانید هتل Patara Viewpoint را برای اقامت تان انتخاب کنید. این هتل دور یک استخر بزرگ و روی تپه سرسبز پشت خرابه های شهر باستانی پاتارا بنا شده است. صاحبان این هتل بیش از 20 سال است که در این قسمت از جنوب غربی ترکیه به گردشگران خدمات رسانی می نمایند. ازجمله خدمات این هتل می توان به سواری رایگان در جهت رفت وبرگشت ساحل و مراسم کباب زنی هفتگی اشاره نمود.

2. شبه جزیره بُدروم (The Bodrum Peninsula)

چقدر با جاهای تماشای بدروم ترکیه آشنایی دارید؟ بُدروم را به باغ های زیتون و آب انبارهای سفید گنبدی شکلش می شناسند. این شبه جزیره با گزینه های تفریحی متعدد همیشه از محبوب ترین مقاصد گردشگریِ خصوصا ثروتمندان ترکیه بوده است. بُدروم شهر اصلی شبه جزیره در اطراف قلعه سِنت پیتِر واقع شده است. این شبه جزیره از سواحل بی نظیری مانند بیتِز و توربوکو تشکیل شده است و در سواحل مختلف آن امکان بادموج سواری نیز وجود دارد.

هتل Mandarin Oriental, Bodrum در سواحل شمالی شبه جزیره واقع است و دو ساحل اختصاصی دارید. از دیگر امکانات این هتل می توان به استخر، اِسپا و رستوران های مجلل اشاره نمود. خدمات پخش موسیقی این هتل را نیز کلوپ معروف بابیلون استانبول به عهده دارد.

3. تالاب اولودِنیز (Ölüdeniz Lagoon)

تالاب اولودنیز یکی از زیباترین سواحل جهان است. تصاویر طبیعت چشم نواز اولودِنیز حداقل سه دهه است که پوسترهای تبلیغاتی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه و جلد کتاب های راهنمای مسافران این کشور را زینت می دهد. تالاب اولودِنیز (دریای مرده نیز گفته می شود) علی رغم گردشگران زیادی که طی این سال ها به خود دیده است، هنوز هم زیبایی بکر و بهشت گونه وصف ناپذیری دارد. درختان کاج حاشیه تالاب و رشته کوه های پشت آن چنان منظره شگفت انگیزی را رقم زده اند که هنوز هم با وجود توسعه سریع این منطقه از منظره طبیعی تماشای و مجذوب کنندهی برخوردارند. علاوه بر امکان شنا در آب های فیروزه ای تالاب می توانید قایق کرایه کنید و به ساحل دره پروانه در همان نزدیکی بروید.

در اولودِنیز می توانید در هتل 26 اتاقه Oyster Residences اقامت کنید که در پشت خط ساحلی و در میان پوشش گیاهی سرسبز منطقه واقع شده است. این هتل از رستوران، استخر روباز و بوفه صبحانه رایگان برخوردار است.

4. کالکان (Kalkan)

کالکان یکی از سواحل ترکیه است که تا دهه 1920 یک دهکده یونانی ماهی گیری بود، اما در دهه 1980 به یک مکان تفریحی بوهِمیایی تغییر یافت و خصوصا مورد توجه آن دسته از کسانی نهاده شد که ادعا می کردند از زندگی در شهرهای بزرگ فراری شده اند. این منطقه علی رغم تغییراتی که نموده است، هنوز هم رگه هایی از دوران قدیم را با خود یدک می کشد. در بالکان می توانید از منظره اسکله کوچک مقابل خلیج و کلبه های ماهی گیران لذت ببرید و در رستوران ها و کافه های دنج اطراف خلوت کنید. جالب است بدانید که در کالکان خبری از بارها و کلوپ های پرسروصدا یا مثلا صبحانه کامل انگلیسی نیست. ساحل کوچک دهکده نیز فاصله زیادی با دو ساحل پاتارا و کاپاتوس ندارد.

در کالکان می توانید در هتل بوتیک Courtyard واقع در قلب دهکده اقامت کنید که خود از جاذبه های گردشگری این شهر زیباست.

5. آنتالیا (Antalya)

آیا تا به امروز از جاهای تماشای آنتالیا بازدید نموده اید؟ آنتالیا یکی دیگر از سواحل ترکیه است که هم برای کسانی که قصدشان تفریحات ساحلی است و هم برای کسانی که خرید و شلوغی های شهری را می پسندند، می تواند مجذوب کننده باشد. قسمت قدیمی شهر پر از بار، کلوپ و رستوران های مختلف است و در حاشیه شهر نیز مجتمع های تجاری و مراکز خرید قرار دارند. آنتالیا بعلاوه محل برگزاری فستیوال های فیلم و پیانو و نیز اجرای کنسرت های موسیقی کلاسیک، اپرا و باله است.

هتل های فراوانی در این شهر وجود دارند. یکی از گزینه هایی که می توانید برای اقامت تان در آنتالیا مدنظر داشته باشید، هتل Hotel Su است. این هتل در محل اتصال پیچ ساحل کُنیالتی با صخره های آهکی واقع شده است و در آن تقریبا همه چیز از دیوارها و کف گرفته تا روتختی و حتی تلویزیون سفید است.

6. سیده (Side)

سیده در کرانه جنوبی سواحل مدیترانه ترکیه واقع شده است و یکی از پرطرفدارترین شهرهای تفریحی این کشور است. در قسمت قدیمی دیوارشده شهر می توانید از معابد باستانی یونانی ـ رومی و کلبه های ماهی گیران تماشا کنید. آمفی تئاتر رومی سیده از دیگر بناهای تاریخی این شهر است و هنوز هم برای اجرای کنسرت های موسیقی کلاسیک استفاده می شود. تعداد رستوران و مغازه نیز در سیده کم نیست.

اگر در هتل Barut Andiz اقامت کنید، چون به قسمت قدیمی شهر نزدیک است، به راحتی می توانید از هتل به ویرانه های تاریخی اطراف سر بزنید یا مثلا زیر نور ماه قدم زنان به معابد آپولو و آتنا در آن نزدیکی بروید. می گویند که معبد آپولو همان جایی است که کلئوپاترا و آنتونی با هم دیدار کردند.

7. آلانیا (Alanya)

آلانیا در بخش مرکزی سواحل مدیترانه ترکیه واقع است و پشت آن نیز رشته کوه های توروس واقع شده است. این شهر علی رغم توسعه های اخیر هنوز هم گزینه مناسبی برای علاقه مندان به اماکن تاریخی است. آلانیا در دوران روم باستان محل زندگی دزدان دریایی بود و در زمان فرمان روایی ترک های سلجوقی ازجمله اقامتگاه های مهم به حساب می آمد. در آلانیا علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی می توانید از تفریحات ساحلی مانند قایق سواری و شنا نیز لذت ببرید.

اگر در سفر به آلانیا هتل بوتیک Villa Turka را برای اقامت تان درنظر بگیرید، می توانید به راحتی به قسمت های قدیمی شهر دسترسی داشته باشید. عمارت این هتل به سبک دوره عثمانی است و در منطقه ای آرام واقع در پشت دیوارهای قدیمی شهر واقع است.

8. آلاچاتی (Alaçati)

آلاچاتی در گذشته دهکده ای یونانی بود و بیشتر به خاطر مجذوب کنندهیت خانه های قدیمی و کوچه های سنگ فرش شده اش معروف است. اینجا در شبه جزیره چشمه واقع شده است و به ویژه هواداران زیادی در میان ثروتمندان استانبول دارد و به همین دلیل کمی قیمت ها در آلاچاتی بالاست، اما حداقل می توانید خاطرجمع باشید که در رستوران ها و کافه های این شهر خدمات باکیفیتی دریافت خواهید کرد. در کنار گردش در گالری ها و بوتیک های شهر بعلاوه می توانید در ساحل شنی آلاچاتی وقت بگذرانید.

اگر در آلاچاتی مایل به اقامت در هتل بوتیک هستید، می توانید در عمارت سنگی هتل بوتیک تاس (Tas) اقامت کنید. قدمت عمارت این هتل به دهه 1890 برمی شود و از هشت اتاق شیک تشکیل شده است.

9. دالیان (Dalyan)

شهر کوچک دالیان در استان موغله و در کرانه جنوب غربی ترکیه واقع است. در آن سوی رودخانه دالیان می توانید از ویرانه های شهر باستانی کاونوس تماشا کنید. در ضمن از رودخانه دالیان تا ساحل شنی ایزتوزو با قایق فقط نیم ساعت راه است. ساحل ایزتوزو را به خاطر لاک پشت های دریایی اش می شناسند. حضور فصلی این خزندگان دریایی در ساحل ایزتوزو باعث شده است که ساحل منطقه به نسبت سایر سواحل تفریحی مدیترانه دست نخورده تر باقی بماند و ارزش تماشا را دارد.

هتل Dalyan Resort Spa یکی از اقامت گاه هایی است که می توانید در سفر به دالیان مدنظر داشته باشید. این هتل در حاشیه رودخانه واقع شده است و دارای سه بلوک کم ارتفاع است که دور یک استخر بزرگ ساخته شده اند.

10. چیرالی (Cirali)

چیرالی یکی دیگر از سواحل ترکیه است. دهکده چیرالی از یک سمت دارای منظره دریاست و از سمت دیگر رو به کوه های پوشیده از کاج واقع شده است و اطراف دهکده را نیز باغ های مرکبات فراگرفته اند. به خاطر همین زیبایی های طبیعی است که پروژه های توسعه ای در این منطقه به شدت کنترل شده انجام می شوند. چیرالی از خرابه های اُلیمپوس و دریچه های گاز طبیعی چیمارا خیلی دور نیست. ساحلِ حدودا 2/5 کیلومتری منطقه، محل لانه گزینی گونه خاصی از لاک پشت های دریاییِ درمعرض خطر است.

در چیرالی می توانید هتل Myland Nature را برای اقامت تان درنظر بگیرید. این هتل امکاناتی مانند غذاهای ارگانیک، جلسات یوگای صبحگاهی و بعلاوه کلاس های عکاسی دارد.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور

به "سواحل ترکیه؛ 10 ساحل زیبا که شما را شگفت زده خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل ترکیه؛ 10 ساحل زیبا که شما را شگفت زده خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید