گرافیتی، دنیایی رنگارنگ از هنرهای خیابانی بر روی دیوارهای شهر

به گزارش وبلاگ عصر نو، کلمه گرافیتی یا دیوارنگاری از واژه گرافیو به معنای اثر گذاری بی وقفه یا خط خطی است که از زبان ایتالیایی گرفته شده و هم اکنون جزو شاخه ای از هنر به شمار میرود. نقاشی دیواری ها از هنرهای خیابانی و یکی از عناصر اصلی فرهنگ هیپ هاپ ها محسوب می گردد. نقاشی های خیابانی بیشتر مفاهیم اجتماعی یا تبلیغاتی را به بازدید کنندگان القا می نماید. هنر خیابانی تاریخچه ای کهن دارد که از زمان زندگی در غارها و نقاشی های کتیبه های باستانی شروع شده و تا امروزه که بر روی دیواره های شهر شکل گرفتند، قابل مشاهده است. این نقاشی که به هنر گرافیتی شناخته شده، سبک های متعددی دارند که به صورت هنرمندانه و با دقت طراحی می شوند و گاهی به صورت سه بعدی بر کف خیابان ها نقش می گیرند. هنریست که به سرعت در دنیای مدرن شناخته شده و هواداران زیادی هم مخصوصا در بین نوجوانان دارد. شکل های گوناگون و طرح متفاوت آن کوشش می نماید تا در حین رساندن پیغام اجتماعی، سبک و روش هنرمندان هم معرفی می نماید. برای اطلاعات بیشتراز هنر گرافیتی، نقاشی دیواری در کشورهای مختلف و انواع نقاشی های خیابانی با خبرنگاران همراه باشید.

گرافیتی، دنیایی رنگارنگ از هنرهای خیابانی بر روی دیوارهای شهر

لندن، انگلیس

همواره نقاشی های خیابانی و هنر خیابانی سرشار از رازهای ناگفته ای به سبک طرح های نامفهوم و گنگ است. جالب است بدانیم محل تجمع مشهورترین هنرمندان گرافیستی در مرکز انگلیس، شهر لندن است که آثار آن ها بر روی دیوارهای شهر قابل مشاهده است. اگر روزی روزگاری مسافر شهر زیبای لندن بودید به منطقه شوردیچ بروید و قدم در جهانی رنگارنگ بگذارید و یا چه بهتر با تورهای گردشگری و جهانگردی به صورت پیاده یا با دوچرخه به صورت گروهی برای دیدن این جهانی رنگارنگ همراه شوید.

پرو، لیما

هنر خیابانی و نقاشی دیواری هایی که منعکس نماینده فرهنگ غنی آن شهر می باشد. آثار هنری چیچا که در جهان مشهور است در شهر لیما می باشد. لیما شهریست که اتفاق های سیاسی و اجتماعی اش بر روی دیوارهای شهر رنگ آمیزی شده، نقاشی دیواری و نقاشی های خیابانی آن بازگو نماینده سرنوشت کشور است. البته خیلی از این نقاشی ها در سال 2015 از بین رفته اند اما هنوز این شهر خانه آثار منحصر به فرد گرافیتی است که گردشگران زیادی را مجذوب جهانی رنگارنگ می نماید. به پرو بروید، لیما را از نزدیک ببینید که دیوارهایش تاریخ و سرنوشت کشورش را به نمایش گذاشته است.

لس آنجلس، آمریکا

لس آنجلس شهریست که با هر قدم با صحنه ای مجذوب نماینده از هنر خیابانی و هنر گرافیتی روبرو می شوید. مجموعه گالری روباز شاندر من بر روی دیوارهای همین شهر نمایان است. 1600 نقاشی دیواری دارد که فضایی مجذوب نمایندهی در شهر به وجود آورده و دیدنگران را از این همه هنر و رنگ به وجد می آورد. دیوار بزرگی که نوازش دست های بسیاری از هنرمندان این شهر بر روی آن به چشم می خورد و جهانیی متفاوت از فکر هایی متفاوت را در دل رنگارنگ نقاشی ها جای داده شده اند، قابل مشاهده است.

نیویورک سیتی، نیویورک

هنرمندان آثار زیادی در این شهر خلق کردند، آن قدر زیاد است که نمی توان از دیدنی تک تک آن ها لذت برد. به علت تعداد زیادشان فقط به برترین ها بسنده کنید. بروکلین و بوشوک کالکتیو از برترین منطقه هایست که نقاشی های مجذوب نماینده و رنگارنگ اش چشم ها را نوازش می نماید. اگر در پی شاهکارهای منحصر به فرد هستید در بووری قدم بزنید و چشمانتان را به نقاشی های پرمعنا بدوزید تا شاید از معنا و مفهوم آن چیزی متوجه شدید.

مسکو، روسیه

هنرمندانی که این چندسال اخیر مرکز روسیه را به مرکز تجمع هنرمندان خیابانی تبدیل نموده اند، مجذوب نمایندهیت فراوانی برای مردم شهر و گردشگران پیدا نموده. P183 نان مستعار یکی از هنرمندان خیابانی مسکو است که آثار های زیادی با مفهوم و معنای گنگ در کوچه پس کوچه های مسکو طراحی نموده. مسکو نمایشی از دست هنرمندانه نقاشان را بر روی دیوارهای شهر به یادگار دارد که برای گردشگران بحث برانگیز و مجذوب نماینده است.

لیسبون، پرتغال

لیسبون، شهریست که هنرمندان در آن جمع شدند و نقاشی های عجیب غریبی بر روی دیوارها کشیده اند. در کوچه پس کوچه های شهر قدم بزنید و از منحصر به فرد ترین نقاشی های دیواری و هنرهای گرافیتی لذت ببرید که از برترین ها در جهان می باشند. کرنو یکی از پروژه های خیابانی در این شهر بود که هنرمندان کوشش کردند با تنوع بخشیدن به نقاشی ها مخاطبان بیشتری را جذب نمایند.

کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کیپ تاون از شهر هاییست که دیوارهای آن بازگو نماینده اخطارهای اجتماعی و... برای مردم شهر است. ووداستاک یکی از محله های پرطرفدار نقاشی های خیابانی است که گردشگران زیادی برای دیدنی این هنر گرافیتی هنرمندان بین المللی می روند.

میامی، فلوریدا

اگر در پی موزه خیابانی از طرح های گرافیتی هستید، میامی برترین منطقه برای بازدید از این آثار است که روی دیوارهای وینوود آثار دست هنرمندان به خوبی نمایان است.

برایتون، انگلیس

برایتون و دیوارهایش یکی از زیباترین نقاشی دیوارهای جهانست. آثار دست هنرمندانی همانند بنکسی بر روی دیوارهای این شهر خودنمایی می نماید. از زیباترین محله های که حتما باید بروید برای دیدنی نقاشی های دیواری سنت ژرژ میوز است. قدم زنان بروید، دیدن کنید و لذت ببرید.

ملبورن، استرالیا

در سفر به ملبورن با تورهای هنری همراه شوید و از شنیدن توضیحات لیدرهای هنرمند درباره موضوعات نقاشی های دیواری لذت ببرید. معروفیت ملبورن در بین جوانان و هنرمندان به علت همین هنرهای گرافیتی می باشد که هنرمندان خوش ذوقی از گوشه و کنار جهان برای شرکت در این همایش هنری به این شهر سفر می نمایند.

برلین، آلمان

این شهر در بین هنرمندان به مرکز هنر مشهور است. گالری شرقی که در جهان شناخته شده به مجموعه آثار هنرمندان بر روی دیوار برلینگفته می گردد که 118 هنرمند با موضوع آزادی، هنر دستتان خود را به رخ بازدید نمایندگان کشیدند و هم اکنون به موزه بین المللی نقاشی های دیواری تبدیل شده که از زیباترین مقاصد گردشگری این شهرست که جهانگرد های زیادی مجذوب این جهانی رنگارنگ و هنر گرافیتی هنرمندان این شهر می شوند.

منبع: همگردی

به "گرافیتی، دنیایی رنگارنگ از هنرهای خیابانی بر روی دیوارهای شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرافیتی، دنیایی رنگارنگ از هنرهای خیابانی بر روی دیوارهای شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید