برجسته ترین خانه های اپرا در جهان

به گزارش وبلاگ عصر نو، وقتی صحبت از گنجینه های معماری به میان می آید، خانه اپرا اغلب اوقات ارزشمندترین گوهر هر شهر است. بهترین خانه های اپرا تنها برای نمایش ساخته نشدند بلکه این موضوع را نشان می دهند که شهر از سطح بالایی از فرهنگ، قدرت و ثروت برخوردار است. خانه های اپرا نه تنها مکانی برای تجربه های به یادماندنی را فراهم می آورند بلکه به زیباسازی فضای شهری نیز کمک می کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا با برجسته ترین خانه های اپرا در سراسر جهان آشنا شوید.

برجسته ترین خانه های اپرا در جهان

10. تئاتر بولشوی

Bolshoi Theatre

تئاتر بولشوی (Bolshoi Theatre) بارها و بارها در طول تاریخی بازسازی و نوسازی شده ولی برای اولین بار در دهه 1790 میلادی به عنوان یک سازه آجری و سنگی بی نظیر ساخته شد. ساختمان فعلی اینجا نیز از طریق معمار آندره میخائیلوف طراحی و در سال 1824 میلادی تکمیل شد. این تئاتر نئوکلاسیک با فرش های شرقی، دیوارهایی با پوشش ابریشمی و صندلی های روکش مخملی تزئین شده و کوچک تر از بسیاری از خانه های اپرا است و تجربه ای صمیمی را برای حاضرین رقم می زد. در سال 2011 یک بازسازی به مبلغ غیررسمی یک میلیارد دلاری روی این بنا انجام شد.

9. خانه اپرای دولتی مجارستان

Hungarian State Opera House

خانه اپرای دولتی مجارستان (Hungarian State Opera House) در شهر بوداپست در سال 1884 میلادی تکمیل شده بود و میکوس ییبل آن را طراحی کرده بود که بهترین دستاورد این معمار مجارستانی محسوب می شود. این بنای نئو رنسانسی با نقاشی ها و مجسمه هایی تزئین شده که از طریق هنرمندان تحسین شده این کشور خلق شده اند. لوستر برنزی و زیبای آن نیز جلوه ای خیره کننده به آن بخشیده است.

8. تالار اپرای متروپولیتن

Metropolitan Opera House

تالار اپرای متروپولیتن (Metropolitan Opera House) که به صورت خلاصه به نام Met معروفیت دارد، در مرکز لینکولن در شهر نیویورک واقع شده است و بیشتر برای تولیدات استادانه و مبتکرانه خودش معروفیت دارد و این در حالی است که برجسته ترین خواننده های اپرای جهان نیز در آن اجراهای خوبی را به نمایش در می آورند. خطوط دید و آکوستیک عالی این سالن اپرا از زمانی که در سال 1966 میلادی افتتاح شد، به یکی از سالن های اپرای برتر تبدیل شده و طراحی مدرن آن نیز از طریق معمار والاس کی انجام شده است.

7. تئاتر کولون

Teatro Colon

تئاتر کولون (Teatro Colon) در سال 1908 میلادی افتتاح شده و از طریق معمارانی برجسته در بوینس آیرس ساخته شده است. این سالن اپرا با نزدیک به 2500 صندلی و فضایی برای ایستادن 1000 نفر دارد و تا زمان ساخت سالن اپرای سیدنی (Sydney Opera House) در سال 1973 میلادی به عنوان بزرگترین سالن اپرای جهان شناخته می شد. این سالن تئاتر بیشتر به خاطر آکوستیک عالی خودش معروفیت دارد.

6. تئاتر سان کارلو

Teatro di San Carlo

تئاتر سان کارلو (Teatro di San Carlo) در شهر ناپل عنوان قدیمی ترین سالن اپرای فعال اروپا را در دست دارد. این تئاتر قرمز و طلایی از طریق شاه چارلز بوربون ساخته شده و به کاخ سلطنتی متصل است. ساختمان سالن اپرای سان کارلو در سال 1737 میلادی تکمیل شده بود و سبک معماری آن نیز به نحوی بود که معماران بعدی از روی آن الگوبرداری کردند. فضای تماشایی شش طبقه این سالن با تزئینات بسیار زیبا و تماشایی شده است.

5. اپرای دولتی وین

Vienna State Opera

اپرای دولتی وین (Vienna State Opera) که بیشتر با عنوان Staatsoper معروفیت دارد، در سال 1869 میلادی افتتاح شد. این تئاتر از طریق معماران ادوارد ون در نول و آگوست سیکارد فون سیکاردزبورگ به سبک نئو رنسانس ساخته شده و در جنگ جهانی دوم بخشی از آن نابود شد و تا سال 1955 میلادی نیز بازسازی نشد. این اپرا بیشتر به خاطر تولیدات خیره کننده و برجسته خودش شناخته می شود.

4. تئاتر آمازوناس

Teatro Amazonas

تئاتر آمازوناس (Teatro Amazonas) خانه اپرایی است که در مانائوس و در مرکز جنگل های بارانی آمازون قرار گرفته است. این بنا در دوران اوج تجارت لاستیک با استفاده از کالاهای مختلفی از سراسر جهان همچنان مبلمانی از پاریس، سنگ مرمر از ایتالیا و فولاد از انگلستان ساخته شده است. در قسمت بیرونی ساختمان، گنبد با 36000 کاشی سرامیکی تزئین شده و رنگ های پرچم ملی برزیل نیز روی آن را پوشانده اند.

3. لا اسکالا

La Scala

تئاتر لا اسکالا (La Scala) در شهر میلان از زمان افتتاحش در سال 1778 میلادی به عنوان یک سالن اپرای برجسته معروفیت دارد. این ساختمان از طریق معمار جوزپه پیرمارینی به سبک نئو کلاسیک طراحی شده و به خاطر آکوستیک فوق العاده اش معروفیت دارد که توانایی های واقعی یک خواننده را به خوبی نشان می دهد. مطمئناً تجربه تماشای اپرا در این سالن می تواند بسیار دل انگیز و دلنشین باشد.

2. کاخ گارنیه

Palais Garnier

کاخ گارنیه (Palais Garnier) در پاریس احتمالاً جزو شناخته شده ترین سالن های اپرا در سراسر جهان است. این بنا به سبک بیوکس آرتز و از طریق چارلز گارنیه طراحی شد و در سال 1875 میلادی نیز کامل شد. لوستر کریستالی بزرگ و هفت تنی در مرکز آن نیز باعث شده تا دیوارهای سنگی مرمرین و پر آذین و مجسمه های مختلف از اساطیر یونانی بسیار درخشان تر و بهتر به نظر برسند. در سال 1962 میلادی، مارک شاگال نقاشی های دیواری را به سقف این بنا اضافه کرد. با اینکه این سالن اپرا بسیار زیبا و تماشایی است اما خطوط ضعیف آن سبب شده تا کمتر کسی دوست داشته باشد در آن به تماشای اپرا بنشیند.

1. خانه اپرا سیدنی

Sydney Opera House

یکی از مشهورترین جاذبه های استرالیا، خانه اپرای سیدنی است که به عنوان یکی از معتبهترین مراکز هنرهای نمایشی جهان معروفیت دارد. خانه اپرای سیدنی که به عنوان یک شاهکار معماری قرن بیستم در نظر گرفته می شود، از طریق معماری به نام یورن اوتزون طراحی و ساخته شده و منعکس کننده تصویر یک کشتی بادبانی بزرگ است. جدای از سالن اپرا، اینجا ساختمان های دیگری نیز دارد که از آن ها برای نمایش انواع هنر استفاده می شود.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برجسته ترین خانه های اپرا در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجسته ترین خانه های اپرا در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید