بدعهدی آمریکا به مردم ایران ثابت شده است

به گزارش وبلاگ عصر نو، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می گوید: برجام قطعنامه ای بین المللی است و آمریکا به تنهایی تصمیم گیرنده نیست اما چنانچه آمریکا بخواهد این اجماع را بر هم زند قطعا به انزوای جهانی کشیده خواهد شد.

بدعهدی آمریکا به مردم ایران ثابت شده است

علی اصلانی در گفت وگو با وبلاگ عصر نو، به مناسبت یکسالگی برجام و تاثیر آن بر اقتصاد ایران اظهار کرد: ممکن است عده ای بگویند برجام هیچ تاثیری نداشته ولی واقعیت این است که بدون تاثیر نبوده است. مخصوصا در بحث صادرات به ویژه صادرات غیرنفتی بسیار اثرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: تا قبل از برجام صادرات نفت ما به یک میلیون بشکه رسیده بود ولی بعد از برجام صادرات نفت ما روزانه تا دو میلیون بشکه رسید که نقطه قوتی برای اقتصاد ایران به شمار می رود.

اصلانی ادامه داد: در بحث حقوق و مطالبات کارگری از دستمزد و قانون کار گرفته تا بیمه درمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت بیشترین انتقاد را گروههای کارگری به دولت داشتند ولی کارگران از همین آرامشی که برجام بر مملکت حاکم کرده راضی هستند و از گروه مذاکره کننده تشکر می کنند.

رییس کانون شورای اسلامی کار البرز ادامه داد: قبل از برجام کارگران در مورد درمان مشکل داشتند و یکسری از داروهای مورد نیاز وارد کشور نمی شد که متاسفانه بازار سیاهی برای داروهای ضروری ایجاد شده بود و بیماران دارو را بسیار گران خریداری می کردند ولی برجام باعث شد تا واردات دارو از سر گرفته و در تمام داروخانه های کشور با قیمت عادلانه توزیع شود.

وی با اشاره به محدودیتهای پیش روی بانکها و سرمایه گذاران خارجی تا قبل از اجرای برجام، گفت: متاسفانه کارخانه های ما دچار مشکل شده بودند و گشایش اعتبارات اسنادی صورت نمی گرفت به نحوی که تبادلات ارزی و ورود و خروج پول به مشکل خورده بود ولی بعد از برجام این مسائل به حداقل رسید.

این مقام مسئول کارگری متذکر شد: برجام 50 درصد مسائل ارزی و صادراتی ما را حل کرد هر چند که بعد از اجرای آن انتظار داشتیم تحریم ها از روی بانکهای کشور برداشته و مبادلات ارزی به شکل بهتری انجام شود تا مراودات بیشتری با کشورهای دنیا صورت گیرد ولی این اتفاق نیفتاد.

اصلانی به تحویل هواپیمای جدید ایرباس و حضور شرکتهای رنو و پژو در ایران اشاره کرد و گفت: همه این موارد حاکی از آثار اجرای برجام است ولی یک عده به دلیل بدبینی دستاوردهای برجام و تلاشهای دولت را نمی بینند.

وی تاکید کرد: به طور حتم واردات هواپیمای جدید زمینه نوسازی ناوگان هوایی را فراهم می کند و دولت امیدوار است از این طریق بازار اشتغال و صنعت گردشگری کشور رونق بگیرد.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه در صورت لغو برجام پیش بینی های لازم انجام گرفته است، گفت: نگران چیزی نیستیم چون از زمان اجرای برجام به تعهدات خود عمل کرده ایم در حالی که این آمریکا بوده که عهد شکنی کرده و بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا در این مدت به مردم ایران ثابت شده است.

اصلانی با بیان اینکه برجام قطعنامه ای بین المللی میان ایران، پنج کشور اروپایی و آمریکا است و آمریکا به تنهایی تصمیم گیرنده نیست، گفت: در صورتی که آمریکا بخواهد این اجماع را برهم زند قطعا در انزوای دنیای قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بدعهدی آمریکا به مردم ایران ثابت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدعهدی آمریکا به مردم ایران ثابت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید