5 نکته برای خرید دوچرخه مناسب بچه ها زیر شش سال

به گزارش وبلاگ عصر نو، دوچرخه های خیلی مقرون به صرفه قیمت از مواد بی کیفیت ساخته می شوند و استحکام کمی دارند. در عین حال از وزن بالایی برخوردارند و وزن بالا، رکاب زدن را برای کودک مشکل می نماید. دقت کنیم که جنس دوچرخه بچه ها بایستی از فولاد باشد و هیچ وقت سراغ دوچرخه های استیل نرویم.

5 نکته برای خرید دوچرخه مناسب بچه ها زیر شش سال

آیا در پی خرید دوچرخه برای کودک زیر شش سال خود هستید؟ در تابستان با گرم تر شدن هوا و تعطیلی مدارس، بسیاری از بچه ها دوست دارند، دوچرخه سواری نمایند.

به گزارش تا شش، برای خرید مناسب ترین دوچرخه برای کودک ضروری است به نکات بسیار مهمی توجه کنیم. برای اینکه از این نکات آگاه شوید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

1- انتخاب سایز متناسب کودک

برای انتخاب سایز مناسب کودک جداول سایزبندی وجود دارد که با توجه به مقدار های ارائه شده در آنها می توان انتخاب درستی کرد. در اینجا برای استفاده کاربردی و راحت تر خوانندگان عزیز، مقدار ها به سانتی متر تبدیل شده است. با استفاده از این جدول می توانید سایز متناسب بچه ها زیر شش سال را انتخاب کنید:

-دوچرخه سایز 12 برای بچه های با سن 2 تا 4 سال و قد 80 تا 100 سانتی متر

-دوچرخه سایز 14 برای بچه های با سن 3 تا 5 سال و قد 90 تا 110 سانتی متر

-برای 6 سال: قطر چرخ حدودا 41و ارتفاع بدنه 45 تا 54 سانتی متر

-برای سنین 4 تا 5 سال: قطر چرخ حدودا 31 و ارتفاع بدنه حدود 35 تا 45 سانتی متر

خرید دوچرخه مناسب کودک باستی با توجه به سن و جثه کودک باشد. سایز بزرگ دوچرخه باعث می گردد کنترل دوچرخه برای کودک سخت شده و به خود آسیب برساند. باید توجه داشته باشیم که هنگام نشستن روی دوچرخه پای کودک به زمین برسد. نشیمنگاه دوچرخه کودک باید برای او مناسب بوده و کمی از آن خالی بماند و بعلاوه کودک به راحتی به ترمزها دسترسی داشته باشد.

2- جنس دوچرخه

دوچرخه های خیلی مقرون به صرفه قیمت از مواد بی کیفیت ساخته می شوند و استحکام کمی دارند. در عین حال از وزن بالایی برخوردارند و وزن بالا، رکاب زدن را برای کودک مشکل می نماید. دقت کنیم که جنس دوچرخه بچه ها بایستی از فولاد باشد و هیچ وقت سراغ دوچرخه های استیل نرویم.

3- خرید دوچرخه دست دوم

از آنجایی که بچه ها در سن رشد هستند، برای صرفه جویی و یاری به محیط زیست هم که شده، می توانیم با کمی جستجو در فروشگاه های آنلاین، به تعداد زیادی دوچرخه دست دومِ با کیفیت و تمیز دسترسی بیابیم و برای فرزند خود انتخاب کنیم.

4- کلاه و لوازم ایمنی دوچرخه کودک

کلاه ایمنی، زانوبند، مچ بند، بوق، چراغ خطر و چرخ های یاریی از لوازم ایمنی لازم برای دوچرخه بچه ها هستند. کلاه بایستی کاملا مقدار سر کودک باشد. چرخ های یاریی برای آغاز یادگیری دوچرخه سواری بسیار مفید و کاربردی هستند. از آنجایی که احتمال افتادن کودک وجود دارد استفاده از کلاه، مچ بند و زانو بند در هر بار دوچرخه سواری از صدمات احتمالی جلوگیری می نماید.

5-انتخاب ترمز مناسب دوچرخه

با توجه به سن کودک باید یک دوچرخه با ترمز مناسب انتخاب کنید. بچه ها زیر 5 سال نمی توانند از ترمز دستی استفاده نمایند و دوچرخه آنها باید با ترمز پدالی باشد. به علاوه از نرمی و سالم بودن ترمز مطمئن بوده و بعد از خرید نیز هر چند وقت یکبار ترمز را کنترل کنید. ضروری است نحوه استفاده از ترمز را با کودک تمرین کنیم.

منبع: عصر ایران

به "5 نکته برای خرید دوچرخه مناسب بچه ها زیر شش سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته برای خرید دوچرخه مناسب بچه ها زیر شش سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید