با امکانات فرودگاه آنتالیا آشنا هستید؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، شاید در فصل بهار و تابستان برای کسانی که قصد سفر به آنتالیا را دارند، چیزی مجذوب کننده تر از پیشنهادهای تور لحظه آخری آنتالیا با قیمت خیلی پایین نباشد. فرودگاه اولین جایی است که در آنتالیا خواهید دید، بنابراین آشنایی با امکانات و خدمات حمل و نقل آن شما به شما در آغاز یک سفر آسان یاری خواهد نمود.

با امکانات فرودگاه آنتالیا آشنا هستید؟

چه با تور آنتالیا راهی این سفر شوید چه به تنهایی، سفر شما به این شهر پر از تجربه های خوب و به یادماندنی خواهد بود. قبل از رفتن به آنتالیا پیشنهاد می کنیم راهنمای جامع سفر به آنتالیا را بخوانید. این راهنما به شما یاری می نماید تا هر آنچه که ضروری است در خصوص مراکز خرید، حمل و نقل عمومی و اطلاعات دیگری درباره این شهر بدانید.

موقعیت جغرافیایی فرودگاه بین المللی آنتالیا

فرودگاه بین المللی آنتالیا در 14 کیلومتری شمال شرق آنتالیا واقع شده است. آنتالیا بعد از استانبول پر مسافرترین شهر ترکیه است و فرودگاه آنتالیا هم دومین فرودگاه پرتردد این کشور است. این فرودگاه با ظرفیت 35 میلیون مسافر در سال، مهم ترین فرودگاه جنوب غرب ترکیه است. شورای بین المللی فرودگاه ها، فرودگاه آنتالیا را در سال 2011 به عنوان برترین فرودگاه در اروپا معرفی کرد.

ترمینال های فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا 3 ترمینال دارد. ترمینال 1 و 2 ویژه پروازهای بین المللی هستند و ترمینال داخلی ویژه پروازهای داخلی هستند.

امکانات فرودگاه آنتالیا

امکانات یک فرودگاه وقتی بیشتر به چشم می آید که اتاق تان را در هتل تحویل داده باشید و باید چند ساعتی در فرودگاه منتظر پروازتان بمانید. فرودگاه بین المللی آنتالیا امکانات خوبی دارد و می توانید در مدت انتظار از آن ها بهره ببرید.

سالن های استراحت

برای کسانی که پروازهای کانکت دارند، تاخیر دارد و یا خیلی به پروازشان مانده این سالن های استراحت یک فرصت خوب برای برطرف خستگی است. برای استفاده از سالن های استراحت فرودگاه آنتالیا باید ورودی بپردازید. این سالن ها امکانات و خدمات متفاوتی دارند. استفاده از این سالن ها به نوع بلیط شما محدود نمی گردد و همه مسافران می توانند با پرداخت هزینه از آن ها استفاده نمایند.

رستوران و کافی شاپ

برای مسافرانی که تمایلی به خوردن غذای هواپیما ندارند، رستوران های فرودگاه آنتالیا یک گزینه ایده آل است. رستوران ها و غرفه های مواد غذایی علاوه بر اینکه در تمام ترمینال های فرودگاه وجود دارند، در محوطه هم می توانید آن ها را پیدا کنید. از منوی بالا بلند این رستوران ها می توانید غذاهای ترکی، بین المللی، فست فود و انواع کباب ها را انتخاب کنید.

به جای گذراندن وقت در سالن انتظار می توانید به کافه های فرودگاه سر بزنید و خودتان را مهمان چای، قهوه و انواع کیک و شیرینی کنید.

پارکینگ

هر سه ترمینال فرودگاه فضایی برای پارک خودرو دارند. تا 15 دقیقه اول از مسافران هزینه ای برای پارک خودرو دریافت نمی گردد. امکان پارک خودرو برای طولانی مدت هم در پارکینگ فرودگاه وجود دارد.

کلینیک و خدمات پزشکی

یکی از مهمترین امکانات فرودگاه آنتالیا مرکز خدمات درمانی و کلینیک است که 24 ساعته خدمات ارائه می دهد. برای موارد اورژانسی که ناگهانی اتفاق می افتند، مسافران می توانند به کلینیک مراجعه نمایند.

فضای بازی برای بچه ها

برای کسانی که با کودک سفر می نمایند، سرگرم کردن بچه ها درفرودگاه یک دغدغه بزرگ است. در چنین شرایطی اتاق بازی بچه ها و اتاق نوزاد برای سرگرم کردن بچه ها، یاری بزرگی برای پدرها و مادرها خواهد بود.

انبار بار و چمدان

اینجا می توانید بار و چمدان تان را با خیال راحت به انبار بسپارید و با خیال راحت سراغ کارهای کوتاهی که می توانید در بازه انتظار انجام دهید، بروید.

فروشگاه ها و سوغاتی فروشی ها

کسانی که برای سرگرمی به آنتالیا سفر نموده اند، قطعا با چمدان های پر برمی گردند و احتمالا نیازی به خرید در فروگاه ندارند. اما در سفرهای کاری اغلب فرصتی برای گشت و گذار در مراکز خرید و خریدن سوغاتی نیست. فروشگاه ها و سوغاتی فروشی های فرودگاه برترین فرصت برای خرید سوغاتی است. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، گشت و گذار در فروشگاه های رنگین در فرودگاه راه خوبی برای گذراندن زمان خواهد بود.

در فرودگاه آنتالیا می توانید از فروشگاه های duty-free یا همان فروشگاه های بدون مالیات از برندهای معتبر بدون پرداخت مالیات خرید کنید.

تبدیل ارز و خودپرداز

در سالن پروازهای ورودی و خروجی ترمینال 1 و 2 که ویژه پروازهای بین المللی هستند و بعلاوه در سالن پروازهای ورودی ترمینال داخلی می توانید از شعبه های مختلف بانک گارانتی بهره ببرید.

اطلاعات فرودگاه

کسانی که از بخش های مختلف فرودگاه اطلاع ندارند، در هر سه ترمینال می توانند به بخش اطلاعات مراجعه نمایند. کارمندان فرودگاه آنتالیا به زبان های ترکی، روسی، انگلیسی و آلمانی صحبت می نمایند و 24 ساعته این بخش ها باز هستند.

حمل و نقل فرودگاه آنتالیا

حمل و نقل در فرودگاه آنتالیا

اتوبوس شاتل فرودگاه

در فرودگاه های بزرگ که فاصله بین ترمینال ها زیاد است، برای جا به جایی مسافران اتوبوس های شاتل یا تندرو در نظر گرفته شده است. در فرودگاه آنتالیا برای جا به جایی بین دو ترمینال شماره 1 و 2 که از هم دور هستند مسافران علاوه بر اتوبوس فرودگاه می توانند از تاکسی (به وسیله جاده 600) استفاده نمایند.

اتوبوس

از آنجایی که خدمات اتوبوسرانی برای فرودگاه آنتالیا بسیار منظم و مطلوب است، اغلب مسافران برای رفتن به داخل شهر اتوبوس را انتخاب می نمایند. اتوبوس هایی که از جاده 600 می گذرند، به راحتی مسافران را بین فرودگاه و شهر آنتالیا جا به جا می نمایند. این اتوبوس ها هر 30 دقیقه یک بار حرکت می نمایند و از جلوی تمام ترمینال ها می گذرند و شما می توانید در ایستگاه ترمینال تان پیاده شوید.

تاکسی

هر چند تاکسی گران تر از اتوبوس است اما طبیعتا راحت تر است. تاکسی های فرودگاه شما را به هر جایی از شهر که بخواهید می رسانند. کرایه راستا این تاکسی ها روی تابلوی ایستگاه آن ها تعیین است. بیرون سالن پروازهای ورودی هر ترمینال می توانید ایستگاه تاکسی را ببینید.

این مقاله چه یاریی به شما می نماید؟

آشنایی با امکانات فرودگاه قبل از سفر به شما در پیدا کردن مناسب ترین وسیله برای رفت و آمد به فرودگاه و گذراندن وقت در مدت انتظار یاری می نماید. حالا که این مقاله را خوانده اید می دانید که در فرودگاه می توانید ارز خریداری کنید، از اتاق های استراحت بهره ببرید، دغدغه حمل بار به هر جا را نداشته باشید و آن را به انبار تحویل دهید و کودک تان را در مرکز کودک آن سرگرم کنید. آخرین سوغاتی ها را هم در فرودگاه خریداری کنید و خودتان را مهمان غذای خوشمزه قبل از پرواز کنید. و اما اگر به سفر آنتالیا علاقه مندید، پیشنهاد می کنم که این چند مقاله را هم حتما بخوانید:

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "با امکانات فرودگاه آنتالیا آشنا هستید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با امکانات فرودگاه آنتالیا آشنا هستید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید