واکنش رئیس دفتر رئیس جمهوری به تخریب وزیر نیرو

به گزارش وبلاگ عصر نو، تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس جمهوری، تخریب وزیر نیرو را به علت مسائل ایجاد شده در برق ناجوانمردانه دانست.

واکنش رئیس دفتر رئیس جمهوری به تخریب وزیر نیرو

محمود واعظی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:

دکتر رضا اردکانیان (وزیر نیرو)، یک چهره برجسته علمی و یک مدیر اجرایی توانمند و خوش سابقه است. معروفیت علمی و دانشگاهی او فراتر از مرزهای کشورمان و سوابق تحقیقاتی و پژوهشی اش مورد وثوق محافل معتبر علمی در سطح بین المللی است. مایه تاسف است که به علت یک مشکل کوتاه مدت در تامین برق در کشور- که دلایل آن به روشنی به مردم بیان شده و بخش اعظم آن خارج از اراده و اختیار وزارت نیرو و دولت بوده است- این مدیر ارزشمند مورد هجمه و تخریب قرار گرفته است.

تخریب هایی که البته با دروغ هم آمیخته شده و این روزها نه فقط در فضای مجازی که در کمال تاسف روی آنتن صداوسیما هم شاهد آن هستیم. برای کسی که در برترین شرایط اقتصادی در یک سازمان معتبر بین المللی مشغول کار بود اما خدمت به مردم ایران را برگزید، شایعه جعل نموده اند که در فلان هتل گرانقیمت زندگی می نماید یا خانواده اش مقیم خارج هستند.

مردم عزیز بدانند، دکتر اردکانیان به همراه خانواده خود در یک آپارتمان معمولی در تهران که سال ها از ساخت آن می گذرد، زندگی می نماید. مدیریت تامین آب و برق در شرایط اقلیمی فعلی و پیشامدهای طبیعی سال جاری، کاری به غایت پیچیده و سخت است و وزارت نیرو با همه توان و ظرفیت خود مشغول این کار است. بر خلاف آنچه بیان می گردد، در طول سال های دولت تدبیر و امید بیست هزار مگاوات به ظرفیت فراوری برق کشور اضافه شده، همین حالا هم چندین نیروگاه در حال ساخت در کشور وجود دارد.

با این وجود به علت گرمای بی سابقه هوا مصرف برق در کشور بشدت رجحان گرفته و از طرفی به علت تحریم ها و سختی در جذب سرمایه گذاری خارجی، نوسازی و توسعه شبکه نیروگاهی کندتر شده است.

از سوی دیگر به علت خشکسالی بی سابقه در کشور، امکان فعالیت نیروگاه های برق آبی هم وجود ندارد. همه این عوامل منجر به خاموشی های مقطعی در شبکه برق خانگی شده که البته مسائل فراوانی را برای مردم به وجود آورده است و دولت از این بابت متاسف است و از مردم عذرخواهی نموده و می نماید. اما در شرایطی که همه ظرفیت و توان وزارت نیرو و دولت صرف تدبیر این مشکل و افزایش ظرفیت فراوری برق و کاهش مصارف در بخش غیرخانگی است، اینگونه تخریب ها و توهین ها، ناجوانمردانه و بدور از انصاف است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "واکنش رئیس دفتر رئیس جمهوری به تخریب وزیر نیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس دفتر رئیس جمهوری به تخریب وزیر نیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید