مواد غذایی مفید و مضر در فصل پاییز کدامند؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، اختلال خواب، اگزما، بیماری پوستی، درد مفاصل و اختلال خلق با شروع پاییز افزایش می یابد، مصرف بعضی مواد غذایی می تواند در درمان بعضی این موارد مفید باشد.

مواد غذایی مفید و مضر در فصل پاییز کدامند؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، الهام اختری با اشاره به غذا های مضر فصل پاییز، گفت: مصرف فست فودها، ادویه تند و تیز، ترشی ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، رب و سس ها، چای پررنگ، شوری ها، قهوه، نسکافه، کاکائو غلیظ در پاییز مناسب نیست.

وی اضافه کرد: مصرف غذا هایی مانند تخم مرغ عسلی، شیرینی های طبیعی از شکر و بادام و پسته، مغزها، انجیر، کشمش و مویز، شیره انگور، زیتون، به، سیب، انار، انگور، گلابی، سبزی خوردن، شلغم، خاکشیر، پرهیز از نوشیدن آب سرد، و دوری جستن از سرمای ابتدای صبح و آخر شب، پوشاندن سر در زمان خواب و پرهیز از خواب روز توصیه می گردد.

این متخصص طب سنتی با تاکید بر پرهیز از خواب با معده پر و خوابیدن در مکان های سرد، گفت: دوری جستن از خشم، اضطراب، پرهیز از انواع خون گیری از جمله فصد و حجامت مگر به تشخیص پزشک، حمام آب نیمه گرم و ورزش روزانه در فصل پاییز توصیه می گردد و معاشرت اجتماعی و غذای مناسب جان و تن را ایمن می نماید و از تهاجم باد پاییزی در امان نگه می دارد.

منبع: فرارو

به "مواد غذایی مفید و مضر در فصل پاییز کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی مفید و مضر در فصل پاییز کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید