فواید شگفت انگیز گیلاس برای سلامتی

به گزارش وبلاگ عصر نو، گیلاس، میوه ای پرخاصیت است که به پیشگیری از سرطان یاری می نماید، التهاب را کاهش می دهد، سلامت قلب را تقویت نموده و حافظه را بهبود می بخشد.

فواید شگفت انگیز گیلاس برای سلامتی

به نقل از ایندیا اکسپرس، این میوه خوشمزه و خوش طعم فواید زیادی برای سلامتی دارد. گیلاس با ظاهری قرمزرنگ، براق و اندازه کوچک نه تنها زیبایی و طعم کیک های مورد علاقه شما را افزایش می دهد بلکه سرشار از املاح معدنی و مواد مغذی است.

گیلاس برای سلامت قلب و مغز مفید است و بعلاوه می تواند به بهبود کیفیت خواب یاری کند.

سمینا انصاری، متخصص ارشد رژیم غذایی و تغذیه در بیمارستان های تک سیتیِ حیدرآباد هند در این باره می گوید: گیلاس می تواند یک اضافه کردنی خوشمزه و مغذی برای رژیم غذایی متنوع و متعادل باشد که فواید زیادی دارد؛ بنابراین توصیه می گردد از این میوه به شکل تازه، منجمد یا خشک شده بهره ببرید و آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

با این حال این متخصص تغذیه در کنار این همه فواید به بیماران دیابتی توصیه می نماید که در مصرف این میوه زیاده روی ننمایند.

وی هشدار می دهد: گیلاس را می توان در رژیم غذایی افراد دیابتی به اندازه متعادل گنجاند. این میوه شاخص قندخونی متوسطی دارد و می تواند روی سطح قند خون تاثیرگذار باشد و بنابراین باید در میزان مصرف آن احتیاط کرد.

وی اضافه کرد: برای افراد مبتلا به دیابت مهم است که مصرف قند و کربوهیدرات خود را کنترل نمایند و تعادل کلی وعده های غذایی خود را هنگام مصرف گیلاس در نظر بگیرند.

این متخصص بعلاوه چند نکته تغذیه ای دیگر در خصوص این میوه خوشمزه تابستانی مطرح نموده است از جمله اینکه:

1. واکنش های بدن هر فرد به مصرف گیلاس ممکن است متفاوت باشد و مهم است که به واکنش بدن خود مثل تاثیر این میوه بر اندازه قند خون توجه کنید.

2. در حالی که این میوه فواید سلامتی زیادی دارد، اما باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف گردد و نه به عنوان تنها راهکار برای درمان یک عارضه یا بیماری.

3. اگر نگرانی یا شرایط خاص سلامتی دارید، همواره بهتر است در خصوص نحوه تغذیه خود با یک متخصص مراقبت های پزشکی مشورت کنید.

منبع: فرارو

به "فواید شگفت انگیز گیلاس برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید شگفت انگیز گیلاس برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید