فناوری های روز آسانسور با هوبر

به گزارش وبلاگ عصر نو، حتما شما هم موافقید که مخترع آسانسور، چه خدمت بزرگی به بشریت کرده است! تصور کنید جابه جا شدن بین طبقات مختلف یک آسمان خراش یا حتی بالا و پایین رفتن دائمی از تعدادی پله در ساختمان های نه چندان بلند، بدون آسانسور چه کار غیرممکنی بود و با چه دشواری های عجیبی همراه می شد.

فناوری های روز آسانسور با هوبر

آسانسورها امروزه به ابزار مهمی در زندگی ما تبدیل شده اند و به دلیل خطراتی که ممکن است

داشته باشند، توجه به مبحث ایمنی در آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

امنیت کاربرانی که از آسانسورها استفاده می کنند را تنها می توان با به روزرسانی مداوم فناوری های ساخت و نگهداری آسانسورها تأمین کرد؛ به همین دلیل، شرکت فن آفرین سداد بین الملل مجموعه دانش بنیانی است که با استفاده از فناوری های روز جهان، تلاش های گسترده ای در جهت بهبود و ارتقای سطح ایمنی آسانسورسازی انجام داده است.

سینا خان بیگی، مدیر بخش تحقیق وتوسعه شرکت دانش بنیان فن آفرین سداد بین الملل درباره پیشینه تشکیل این شرکت به جام جم می گوید: حدود 20 سال پیش شرکت آسانسور 110 فعالیتش را در کشور شروع کرد و اولین مجموعه ای بود که با ایجاد ساختار و فناوری مناسب، اقدام به تولید آسانسورهای هیدرولیکی در کشور نمود. این مجموعه همواره دانش فنی و فناوری های مورد استفاده اش را به روز نگه داشته و روابط تجاری خود را با شرکت های معتبر خارجی حفظ کرده است؛ به همین دلیل سال 93، شرکت فن آفرین سداد بین الملل از دلِ مجموعه آسانسور 110 بیرون آمد تا به طور تخصصی به فناوری آموزش مبحث آسانسور در ایران بپردازد. سرانجام در همان سال 93، شرکت سداد به همراه سه شرکت اروپایی معتبر در صنعت آسانسور، برند تجاری هوبر (Huber) را ایجاد کردند.

چرا هوبر ایجاد شد؟!

خان بیگی در مورد دلایل راه اندازی برند تجاری هوبر به جام جم می گوید: طی سال های طولانی، صنعت آسانسور در کشورمان پیشرفت قابل توجهی نداشت و در بیشتر پروژه های عمرانی، برای ساخت و نصب تجهیزات آسانسور به همان روش های سنتی اقدام می شد. این در حالی بود که در سایر نقاط جهان، فناوری تولید آسانسور به سرعت رشد می کرد اما در کشور مسائلی وجود داشت که مانع پیشرفت صنعت آسانسور می شد؛ از جمله این مسائل می توان به نبود آموزش، فقدان دانش و مهارت های مورد نیاز، عادت به روش های سنتی در اجرای آسانسور، قیمت بالای قطعات وارداتی و مهم تر از همه کمیاب بودن شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش برای فناوری های جدیدتر اشاره کرد. مجموعه این معضلات و کمبودها بود که زمینه ساز شکل گیری برند هوبر شد.

وی می افزاید: شرکای تجاری بین المللی ما تجربیات با ارزشی در صنعت نوین آسانسور داشتند؛ به همین دلیل پیروز شدیم چند دهه تجربه این شرکت های بزرگ را وارد ایران کرده و آنها را بومی سازی کنیم.

محصولات هوبر در یک نگاه

مدیر واحد تحقیق وتوسعه شرکت سداد، درباره محصولاتی که این شرکت در کشورمان و با نشان تجاری هوبر تولید می کند، این گونه توضیح می دهد: اولین محصولی که تولید کردیم، کارفریم یا همان سازه فلزی آسانسور بود که شامل قاب دور کابین، قاب دور وزنه ها، پایه موتور و سایر ادوات فلزی ای می شود که در ساختار یک آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند. نقص هایی که از نظر ایمنی و خطرات ناشی از کاربرد غلط این محصول در بازار وجود داشت، باعث شد ما در اولین گام به سراغ ساخت کارفریم برویم.

او در ادامه تصریح می کند: این سازه به دلیل نیروهای مکانیکی وارد بر آن، از اهمیت بسیار زیادی در صنعت ساخت آسانسور برخوردار است؛ اما متأسفانه در کشورمان این سازه را آهنگران بومی، بدون داشتن دانش فنی کافی و فارغ از محاسبات علمی، در محل اجرای پروژه عمرانی می سازند. کاری که ما در راستای استانداردسازی ساخت کارفریم انجام دادیم، واردکردن فناوری برش و خم لیزری پیشرفته ای بوده است که پس از گذشت هشت سال، هنوز جزو پیشرفته ترین نمونه های موجود در کشور محسوب می شود؛ به این ترتیب بود که توانستیم سازه های بسیار دقیقی را بر اساس محاسبات پیشرفته تولید کنیم. در آن زمان به دلیل تحریم های اقتصادی ناجوانمردانه ای که از سوی کشورهای غربی علیه کشورمان وضع شده بود، در فرآیند خرید و واردکردن این تجهیزات، مسائل بسیار زیادی گریبانگیر ما شده بود که در نهایت پا پس نکشیدیم و پیروز به انجام این کار شدیم.

وی در رابطه با سایر محصولات شرکت فن آفرین سداد می گوید: ساخت کارفریم با استقبال بسیار خوبی در کشور روبه رو شد که همین بازخوردهای مثبت باعث دلگرمی ما شد تا در گام بعدی به سراغ بومی سازی محصول مهم دیگری به نام تابلو فرمان برویم. تحقیق وتوسعه زیادی در این زمینه انجام دادیم و نهایتا در سال 95 تصمیم گرفتیم به جای تابلو فرمان هایی که در آن زمان متداول بودند، نسبت به ساخت نوعی پنل هوشمند اقدام کنیم؛ به این ترتیب ما اولین تولیدکننده تابلوفرمان های یکپارچه و سناریوپذیر در ایران شدیم. این نوع از تابلوها به صورت سریال باهم در ارتباط هستند و به طور اتوماتیک خودشان را خطایابی می کنند. ارتباطاتشان به صورت دیجیتال و از طریق ارسال ودریافت کدها انجام می شود و همچنین مجهز به یک اپلیکیشن کاملا بومی هستند. این اَپ فارسی در اختیار شرکت های نصب کننده آسانسور یا حتی مصرف کنندگان نهایی قرار می گیرد. این افراد می توانند متناسب با سطح دسترسی که به آنها می دهیم، بر عملکرد آسانسور از جنبه ایمنی، بهره وری، صحت کارکرد و... نظارت داشته باشند یا آنها را بهبود بخشند.

خان بیگی در مورد اقدام مهم دیگری که شرکت فن آفرین سداد انجام داده است، می گوید: گام بسیار بزرگی که سال 98 در شرکت فن آفرین سداد برداشتیم، ایجاد فناوری مورد نیاز برای مدیریت اطلاعات در فضای ابری (Cloud) بود. تا آن زمان اطلاعات مربوط به خطاهای پیش آمده در یک آسانسور، روی حافظه های سخت (هارد دیسک ها) ذخیره می شد؛ این شیوه مسائلی داشت که ازجمله آنها می توان به نبود امکان دسترسی و نظارت 360 درجه و خطر ازبین رفتن اطلاعات بر اثر بلایای طبیعی یا سوانحی مانند آتش سوزی اشاره کرد.

به گفته این عضو ارشد شرکت فن آفرین سداد، ذخیره سازی داده های آسانسور در فضای ابری باعث می شود هنگام وقوع خطاهای خیلی مهم و اضطراری، مانند گیر افتادن فردی در داخل کابین آسانسور، به سرعت هشدارهای لازم به سازمان های مربوطه اعلام شود؛ همچنین اطلاعات مربوط به هرکدام از آسانسورهای موجود در یک پروژه را می توان سالیان سال در فضای ابری نگهداری کرد که این ویژگی برای کنترل مصرف انرژی و بهینه سازی آن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

شرکت فن آفرین سداد به دلیل همین امکانات و قابلیت های خاصی که ارائه می دهد، در سال 98 پیروز به اخذ گواهی دانش بنیان از سوی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری شده است.

چشم انداز آینده هوبر

خان بیگی در مورد شرایط فعلی این شرکت، به ویژه از نظر بهره مندی از فناوری های خاص و به روز جهان، خاطرنشان می کند: برخی از قابلیت های محصولات ما را فقط می توان در تعداد محدودی از شرکت های بزرگ جهان دید؛ برای مثال استفاده از فناوری فضای ابری در صنعت آسانسور را شرکت های معتبر آلمانی و آمریکایی معدودی ارائه می دهند. اهمیت بالای اطلاعات در برخی از پروژه های امنیتی از یک سو و همچنین نیاز به حفظ ایمنی اطلاعات و جلوگیری از افشای آنها که ممکن است به منظور انجام اقدامات خرابکارانه مورد سوءاستفاده قرار گیرد هم از سوی دیگر، باعث شده است این شرکت های بزرگ بین المللی به استفاده از فناوری ابری رو بیاورند.

این فناور ایرانی در رابطه با اهداف شرکت فن آفرین سداد، می گوید: ما در حال حاضر پوشش دهی کامل بازار داخلی را در اختیار داریم؛ به همین دلیل، پنج کنندگی مرکزی داریم که در بخش های فروش و ارائه خدمات پس از فروش هر منطقه از کشور فعالیت می کنند و این منطقه ها هم به صورت مرکز، شمال، جنوب، غرب و شرق ایران عزیزمان تقسیم بندی شده است. به همین دلیل تمرکزمان را بر شروع صادرات قرار داده ایم و در سال 99 پیروز به دریافت گواهی CE اروپا شدیم. در ادامه این جهت، فعلا مذاکرات مثبتی با دو شرکت ایتالیایی و یک شرکت آلمانی صورت گرفته است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

راه های تماس با شرکت فن آفرین سداد بین الملل

وبسایت: www.asansor110.com

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام:asansor110@

تلگرام:elevator110@

تلفن:02177990094 و 02177253525

آدرس: تهران، خیابان دماوند، تقاطع سبلان، بلوار اشراقی، کوچه قوچی بیگ، پلاک 17، واحدهای 1 و 2 و 6 و 8

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ عصر نو

منبع: جام جم آنلاین

به "فناوری های روز آسانسور با هوبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری های روز آسانسور با هوبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید