طبرسی: سیر ابتلا به امیکرون صعودی است ، افزایش مقدار و مرگ های کرونایی دور از انتظار نیست

به گزارش وبلاگ عصر نو، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره احتمال بالا رفتن مرگ و میر های کرونایی، گفت: کشور ما همچنان در سیر صعودی مبتلایان در پیک امیکرون قرار گرفته است، در عین حال تا دو سه هفته آینده افزایش مقدار مرگ های کرونایی دور از انتظار نیست.

طبرسی: سیر ابتلا به امیکرون صعودی است ، افزایش مقدار و مرگ های کرونایی دور از انتظار نیست

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ عصر نو از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، پیغام طبرسی با تاکید بر این که امیکرون در مقایسه با سایر سویه های کرونا بیشتر بچه ها را درگیر می نماید، اضافه نمود: عدم واکسیناسیون در برابر کرونا یکی از مهمترین دلیل های ابتلای بچه ها به امیکرون است.

وی ادامه داد: تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی یکی دیگر از دلیل هایی است که بچه ها در سویه های قبلی کمتر به کرونا مبتلا شدند.

این عضو هیات علمی دانشگاه درباره شایع ترین نشانه های امیکرون گفت: در بیشتر مبتلایان امیکرون به شکل سرماخوردگی بروز می نماید، از شایع ترین علامت های امیکرون تب، بدن درد، آب ریزش بینی، عطسه، سرفه و سردرد است.

طبرسی تاکید نمود: این ویروس جهش یافته کرونا در افراد مختلف و مبتلایان به بیماری های زمینه ای می تواند با نشانه های دیگری نیز بروز کند.

وی اعلام کرد: دوره کمون یا نهفتگی امیکرون با سایر واریانت های کرونا تفاوت چندانی ندارد. معمولا دو تا هفت روز بعد از تماس با فرد مبتلا نشانه های ابتلا معین می گردد.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه 28 آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا را در ایران تایید کرد.

اولین مورد امیکرون 24 نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت این گونه نو را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، امیکرون نام گذاری نموده است. کرونا تا به امروز چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون نوترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طبرسی: سیر ابتلا به امیکرون صعودی است ، افزایش مقدار و مرگ های کرونایی دور از انتظار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبرسی: سیر ابتلا به امیکرون صعودی است ، افزایش مقدار و مرگ های کرونایی دور از انتظار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید