حمایت معاونت علمی از شرکت های دانش بنیان حوزه شبیه ساز آموزشی

به گزارش وبلاگ عصر نو، محمدحسین بهشتی امروز 12 آذرماه در رویداد معرفی محصولات پیشرفته آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به توسعه زیست بوم نوآوری به عنوان ماموریت جدی معاونت علمی گفت: در حال حاضر 350 مرکز نوآوری، 62 خانه خلاق و نوآوری، 170 شتاب دهنده، 9 کارخانه نوآوری، 53 پارک علم و فناوری، 32 پردیس فناوری و نوآوری، 364 مرکز رشد و 70 صندوق پژوهش و فناوری در زیست بوم نوآوری وجود دارند.

حمایت معاونت علمی از شرکت های دانش بنیان حوزه شبیه ساز آموزشی

وی اضافه کرد: ایران در شاخص نوآوری دنیای رشد خوبی داشته است و به رتبه 53 دنیا رسیده و در منطقه آسیا جایگاه 2 و در بخش اقتصادهای میانه رو به پایین در میان 36 کشور در رتبه 3 قرار گرفته است.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی گفت: در حال حاضر 7 هزار و 735 شرکت دانش بنیان و 11 هزار و 900 واحد فناور داریم که بیش از 111 هزار نفر در این شرکت ها و واحدها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به حمایت های حوزه زیست بوم نوآوری از تجاری سازی و شکل گیری ایده ها و کسب و کارها گفت: ما دو نوع حمایت مالی از جمله تسهیلات ارزان قیمت و حمایت معنوی از جمله مجوزها را داریم.

بهشتی اضافه کرد: طرحی که برای اولین بار در کشور باشد و در سطح آمادگی فناوری 3 یا 4 قرار گرفته، مشارکت و همکاری بخش خصوصی و سایر نهادها را به همراه دارد و در حوزه های اولویت دار قرار گرفته است مورد حمایت قرار می گیرد. ما از یک دانشجو یا عضو هیات علمی حمایت نمی کنیم بلکه از یک شرکت دانش بنیان حمایت می کنیم و زیرا باید اراده تجاری سازی برای آن محصول وجود داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت معاونت علمی از طرح های حوزه سلامت گفت: در سال های 1392 تا 1400 تعداد 175 طرح را مورد حمایت قرار دادیم که 353 میلیارد تومان برای حمایت از این طرح ها اختصاص یافت که سهم معاونت علمی از این حمایت ها حدود 207 میلیارد تومان بوده است.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی درباره نحوه حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه شبیه ساز آموزش پزشکی گفت: یا شرکتی دارای محصول است که می تواند به راحتی در سایت آنلاین نمایشگاه ایران ساخت ثبت نام کند و محصول خود را ارائه دهد که در آن بخش، برای خرید محصول سهمی بر عهده معاونت علمی و سهمی هم برعهده خریدار است.

وی اضافه کرد: اگر شرکتی قرار است ایجاد شود نیز می تواند در قالب قرارداد سه جانبه میان معاونت های تحقیقات و فناوری و آموزشی وزارت بهداشت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوزهای لازم را اخذ کند. نیازمندی را باید وزارت بهداشت اعلام کند و معاونت علمی در این زمینه ورود نمی کند و تنها حمایت را انجام می دهد.

بهشتی گفت: معاونت علمی به همراه وزارت علوم همزمان با هفته پژوهش در روزهای 19 تا 23 آذرماه 1401 دهمین دوره نمایشگاه ایران ساخت را برگزار می کند و امیدواریم در سال آینده وزارت بهداشت نیز به این مجموعه اضافه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمایت معاونت علمی از شرکت های دانش بنیان حوزه شبیه ساز آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت معاونت علمی از شرکت های دانش بنیان حوزه شبیه ساز آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید