راه حل های مناسب در راستای احقاق حقوق عشایر فارس

به گزارش وبلاگ عصر نو، مدیر کل امور عشایر فارس در مورد راه حل های مناسب در راستای احقاق حقوق عشایر فارس گفت: رسیدگی به مسائل و مطالبات عشایر نیازمند عزم نمایندگان مجلس و دولت است.

راه حل های مناسب در راستای احقاق حقوق عشایر فارس

عبدالحمید کریمی مدیرکل امور عشایر فارس در ملاقات با نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: استان فارس به عنوان قطب بزرگ عشایر کشور است و دامداران عشایری با توجه به خشکسالی و بارندگی های اخیر در تامین علوفه و نهاده های دامی با مسائل بسیاری روبرو هستند و خواهان تامین نهاده های دامی و جبران خسارات عشایر هستیم.

او گفت: با توجه به شرایط موجودمدیریت صحیح بازار دام و آسیب کمتر به جامعه عشایر در این برهه درخواست یاری به افزایش ظرفیت صادرات دام کرد.

مدیرکل امور عشایرگفت: با توجه به اهمیت طرح های مرتع داری و ارتباط آن با پروانه چرای دام نمایندگان با جلسات کارشناسی می توانند زمینه بهره مندی عشایر را در این زمینه فراهم نمایند.

عبدالحمید کریمی گفت: عشایر از امکانات کمتری نسبت به روستا و شهر ها برخوردار می باشند از نماینده مجلس در مورد اختصاص تسهیلات مقرون به صرفه قیمت و افزایش سهمیه پنل های خورشیدی برای رفاه حال عشایر خواست تا از طرف مجلس در مورد تخصیص اعتبارات به این قشر مولد نگاه ویژه ای گردد.

او گفت: احداث راه مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است و از محدودیت های اساسی عشایر به شمار می رود و با توجه به سیل اخیر راه های عشایری از بین رفته است، اگر بخواهیم به عشایر خدمات رسانی داشته باشیم باید زیر ساخت های آن تامین گردد و این امر حمایت دولت از عشایر را می طلبد.

وبلاگ عصر نو فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه حل های مناسب در راستای احقاق حقوق عشایر فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل های مناسب در راستای احقاق حقوق عشایر فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید