راهکارهایی برای مراقبت از دور چشم

به گزارش وبلاگ عصر نو، وقتی صحبت از مراقبت از پوست می گردد، قانون کلی این است که پیشگیری بهتر از درمان بوده و این قانون برای پوست ظریف اطراف چشم شما نیز یکسان است. پوست اطراف چشم نازک تر و لطیف تر از پوست سایر قسمت های بدن است و از آنجا که چشم های شما در طول روز بسیار فعال هستند، در معرض پیری زودرس قرار دارند. علاوه بر این، دلایل ژنتیکی، اشعه ماورا بنفش، عوامل استرس زای خارجی و انتخاب سبک زندگی نیز می تواند به سریع تر شدن فرایند پیری پوست اطراف چشم یاری کند. در کل، آشنایی با راهکارهایی برای مراقبت از دور چشم می تواند از بروز مسائل احتمالی تا حد زیادی جلوگیری کند.

راهکارهایی برای مراقبت از دور چشم

پوست ناحیه اطراف چشم به اندازه بقیه صورت و بدن شما غدد چربی و کلاژن ندارد، و این امر آن را مستعد خشکی، افتادگی، خطوط و چین و چروک می نماید. در حقیقت، مطالعه ای که در سپتامبر 2015 در نشریه Clinical Anatomy منتشر شد حاکی از آن بود که مناطقی از پوست که غدد چربی کمتری دارند، چگالی پایین تری هم داشته و بیشتر در معرض چین و چروک هستند. بنابراین، شما به مرطوب نماینده هایی احتیاج دارید که بتوانند در پوست این منطقه نفوذ نموده و آب مورد احتیاج آن را تامین نمایند. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی برای مراقبت از دور چشم ارائه کنیم تا از خشکی و چین و چروک های و سایر مسائل احتمالی این ناحیه به اندازه قابل توجهی جلوگیری گردد.

استفاده از مرطوب نماینده

مرطوب کردن پوست یکی از مراحلی است که اغلب نادیده گرفته می گردد. پوستتان را مانند یک دانه انگور تصور کنید. اگر دانه انگور آب خود را از دست بدهد، آغاز به جمع شدن نموده و دچار چین و چروک ایجاد می گردد. همین امر برای پوست اطراف چشم ما نیز صدق می نماید. از آنجا که پوت این ناحیه غدد چربی ندارد، بنابراین بیشتر در معرض خشکی قرار گرفته است. اما می توان با مرطوب نگه داشتن و مراقبت از دور چشم از بروز این حالت جلوگیری کرد. سوالی که معمولا در خصوص مرطوب کردن این قسمت از صورت مطرح می گردد این است که آیا می توان از مرطوب نماینده صورت برای پوست اطراف چشم بهره ببرید. پاسخ مثبت است. تا زمانی که مرطوب نماینده، چشم شما را تحریک نکند و رطوبت مورد احتیاج را تأمین کند، مسئله ای وجود نخواهد داشت.

به خاطر داشته باشید، از آنجا که پوست اطراف چشم نازک است، ممکن است به کرم صورت معمولی حساسیت نشان دهد. اگر پس از استفاده از مرطوب نماینده های دست روی پوست دور چشم احساس سوزش کردید یا چشم هایتان خیس یا قرمز شدند، مصرف آن را متوقف نموده و در عوض یک کرم دور چشم مناسب بخرید. کرم های چشم اغلب از موادی ساخته می شوند که احتمال اینکه تاثیر نامطلوبی روی چشم شما بگذارند، بسیار کمتر است. این کرم ها حاوی موادی هستند که می توانند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز یاری نمایند.

رعایت ملایمت و احتیاط

از پاک کردن آرایش چشم گرفته تا استفاده از محصولات مخصوص پوست اطراف چشم، رعایت لطافت مهم است. همانطور که در بالا اشاره کردم، پوست زیر چشم شما بسیار نازک است. به همین علت، فشار اضافی ناشی از فعالیت های روزمره می تواند به ایجاد خطوط ظریف اضافی یاری کند. در ادامه چند نکته برای مراقبت از پوست دور چشم آورده شده است.

هنگام پاک کردن آرایش
  • یک تکه پنبه را به محلول یا کرم پاک نماینده آرایش چشم مورد علاقه تان آغشته کنید.
  • پنبه را به آرامی روی پوست دور چشم خود بکشید.
  • این کار را تکرار کنید تا آرایش شما کاملا پاک گردد.
هنگام استفاده از محصولات مراقبتی
  • نوک انگشتتان را به کرم مورد نظر آغشته کنید.
  • کرم را به طور کامل دور چشم بمالید، پلک بالا را نیز از قلم نیاندازید.
  • این کار را تکرار کنید تا کرم مرطوب نماینده کاملا جذب پوست گردد.
مصرف کرم ضد آفتاب

قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب می تواند نقش زیادی در فرایند پیری پوست داشته باشد و منجر به تیره شدن پوست زیر چشم شما گردد. کرم ضد آفتاب با SPF بالا برای مراقبت از پوست لازم است و باید هر روز استفاده گردد. بعلاوه، استفاده از ضد آفتاب برای پلک بالای چشمتان را نیز از قلم نیاندازید. اگر استفاده مجدد ضد آفتاب روی آرایشتان سخت است، بهتر است از عینک آفتابی بهره ببرید. عینک آفتابی می تواند چشم ها و پوست اطراف چشم شما را از اشعه های ناخواسته UVA و UVB محافظت کند.

ماساژ دور چشم

اگر پف زیر چشم دارید و احساس می کنید پف زیر چشمتان در اثر خستگی یا کمبود خواب شدیدتر می گردد، ممکن است یک ماساژ ساده بتواند ر بهبود آن به شما یاری کند. به غیر از بعضی عوامل ژنتیکی، تجمع مایعات نیز می تواند باعث پف چشم گردد. گاهی هم ممکن است مصرف یک وعده غذایی سرشار از نمک، کمبود خواب یا حتی خواب زیاد، باعث ایجاد پف زیر چشم شوند. ماساژ زیر چشم می تواند به بهبود گردش خون در اطراف چشم ها یاری کند. بعلاوه، فشار ناشی از ماساژ ممکن است به تخلیه مایعات اضافی اطراف این ناحیه یاری نموده و پف را کاهش دهد.

خواب کافی، تغذیه درست و ورزش

وقتی نوبت به تغییر عادت های زندگی و محافظت از پوست اطراف چشمانتان می رسد، باید این نکته را بدانید که هر چه در درون شما بگذرد، روی ظاهر بیرونی شما تاثیر خواهد گذاشت. پیروی از این سه قانون می تواند به بهبود سبک زندگی شما به طور چشمگیری یاری کند:

  • خواب بیشتر
  • ورزش
  • دنبال کردن رژیم غذایی سلامت

سعی کنید هر شب حداقل شش ساعت استراحت کنید و برای بهبود گردش خون، به طور منظم تمرینات ورزشی را در برنامه روزانه خود بگنجانید. وقتی خواب کافی نداشته باشید یا ورزش نکنید، در اثر خستگی و عدم خروج سموم از بدن، پوست اطراف چشم تیره و پف نموده به نظر خواهد رسید. یک رژیم غذایی متعادل و سالم را در پیش بگیرید. در پی غذاهای حاوی پتاسیم بالا مانند موز باشید. نوشیدن آب کافی به صورت روزانه نیز مهم است. به گفته کارشناسان بهداشت و سلامت، مصرف 8 لیوان آب به حفظ سلامت پوست و به طور کلی بدن یاری می نماید، با این حال این اندازه ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد.

نتیجه گیری

روش های بسیار مختلفی وجود دارد که می تواند سلامت مورد احتیاج پوست اطراف چشم شما را بهبود ببخشد. از رطوبت رسانی و محافظت در برابر آفتاب گرفته تا خواب بیشتر. بی شک، رعایت این موارد می تواند در جلوگیری از خشکی، چین و چروک، پف و تیرگی دور چشم موثر عمل کند.

منبع: https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/eye-care

منبع: اسنپ مارکت

به "راهکارهایی برای مراقبت از دور چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای مراقبت از دور چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید