درمان میگرن با تزریق بوتاکس

به گزارش وبلاگ عصر نو، درمان سردرد با بوتاکس امروزه به لطف پیشرفت هایی که در زمینه پزشک داشته ایم، امکان پذیر است؛ معمولا افرادی که سردرد میگرنی دارند از درمان آن ناامید هستند.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

حتی از این روش درمانی نیز می توانید برای پیشگیری سردرد میگرنی بهره ببرید. قطعا برای هر فردی که علائم این نوع سردرد را تجربه نموده باشد، پیشگیری بسیار مهم است.

اما نکته مهمی که باید در مورد تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در نظر داشته باشید، این است که باید تنها به وسیله متخصص فوق تخصص مغز و اعصاب درمان را انجام دهید.

این روش استفاده از تزریق بوتاکس با روش های زیبایی فرق دارد و تنها باید در نقاط خاصی از سر یا حتی گردن تزریق گردد، در غیر این صورت می تواند عواقب جدی داشته باشد.

آشنایی بیشتر با بوتاکس

قبل از هر چیز بهتر است بیشتر در مورد کارایی این روش درمانی بدانید. بوتاکس نوروتوکسین است، در واقع سمی که به وسیله باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می گردد.

اگر این باکتری را در غذای فاسد بخورید، منجر به واکنش خطرناکی به نام بوتولیسم می گردد؛ چراکه سیگنال عصبی را مسدود نموده و باعث فلج عضلانی خواهد شد.

همانطور که خوب می دانید طی سال های اخیر ما تزریق بوتاکس را تنها برای زیبایی می شناختیم؛ اما امروزه به آن پی برده اند که می تواند به عنوان جنبه درمانی جهت درمان میگرن با تزریق بوتاکس نیز مورد استفاده قرار گیرد.

حتی برای افرادی که به علت بیماری عصبی مانند فلج مغزی دچار تیک و اسپاسم هستند، روشی یاری نماینده است. کشف بوتاکس برای درمان سردرد میگرنی به اینگونه بود افرادی که دچار سردرد مزمن میگرنی بودند برای درمان چین و چروک تزریق بوتاکس را انجام داده بودند، پس از مدت کمی متوجه درمان و تسکین سردردهای مزمن خود شده بودند.

آیا درمان میگرن با تزریق بوتاکس امکان پذیر است

نتیجه تحقیقاتی که در مورد تزریق بوتاکس اجرا شده بود، نشان داد افرادی که به هدف تسکین سردرد تزریق نموده بودند، متوجه کاهش تعداد دفعات سردرد و بعلاوه شدت آن شده بودند. بعلاوه هر ماه تسکین بیشتری از سردرد را تجربه کردند.

در مطالعه دیگری که در این خصوص انجام گرفت نشان داد افرادی که در دو نوبت بوتاکس را تزریق نموده بودند، تعداد روزهایی که در هر ماه سردرد داشتند، به نصف کاهش یافته بود.

پس از پنجمین دوره درمان این اندازه تسکین به 70 درصد رسیده بود. پزشکان به این نتیجه رسیده اند که بوتاکس برای سردردهای میگرنی موثر است؛ زیرا انتقال دهنده های عصبی را که سیگنال های درد را از مغز حمل می نماید، مسدود خواهد نمود. بوتاکس مانند سدی در این راستا قرار گرفته است.

در واقع مواد شیمیایی را قبل از رسیدن به انتهای عصب اطراف سر و گردن متوقف خواهد نمود که می تواند برترین روش درمانی برای افرادی که دچار سردرد میگرن مزمن شده اند، باشد.

طی چه مدت باید درمان میگرن با تزریق بوتاکس را انجام داد

باید هر 12 هفته یکبار چندین بار تزریق بوتاکس را در اطراف سر و گردن بزنید تا سردردهای میگرنی هر سری کمتر گردد و از بروز سردرد جلوگیری می گردد.

اگر تنها در یک نقطه خاصی درد داشته باشید، ممکن است پزشک تعداد دفعات بیشتری را برای تزریق لازم بداند. پس از تزریق بوتاکس نتایج را 2 تا 3 هفته پس از آغاز اولین اقدامات درمانی شاهد خواهید بود.

حتما برای اطلاع دقیق از تعداد دفعات مورد احتیاج برای تزریق به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید تا آنالیز های لازم را انجام دهد و تعداد دفعات مورد احتیاج را به شما بازگو کند.

آیا درمان میگرن با تزریق بوتاکس عوارضی دارد

گاهی برای بعضی از افراد ممنوعیت هایی وجود دارد که در صورت عدم رعایت، می تواند عوارضی را برای آنها ایجاد کند. به طور مثال خانم های باردار، خانم های شیرده و بعلاوه افرادی که به پروتئین های موجود در شیر گاو حساسیت دارند، باید از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن خودداری نمایند.

در صورتی که به تشخیص متخصص مغز و اعصاب تزریق بوتاکس برای درمان میگرن تجویز شده باشد، روش درمانی ایمنی است؛ اما با این حال عوارض احتمالی وجود دارد که خطرناک نیست.

ممکن است بعضی از افراد در محل تزریق، درد، کبودی یا تورم داشته باشند. سایر عوارض جانبی احتمالی به توضیح زیر است:

  • خشکی یا آبریزش چشم
  • افتادگی پلک، ابرو و کنار دهان
  • علائم آنفولانزا

چه افرادی می توانند درمان میگرن با تزریق بوتاکس را داشته باشند

FDA این روش درمانی را برای افراد بالای 18 سال تایید نموده است و نباید افراد کمتر این سن و سال انجام دهند. با این حال بعضی از پزشکان ممکن است برای افراد کمتر از 18 سال تجویز نمایند.

معمولا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن بیشتر برای افراد بزرگسالی که بیش از 15 روز در ماه دچار سردرد میگرنی می شوند، انجام می گیرد.

این روش معمولا به افرادی که کمتر از 14 روز در ماه اینگونه سردردها را تجربه می نمایند، توصیه نمی گردد، با این حال برای آنالیز دقیق تر و راه حل درمانی مناسب، توصیه می گردد به متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد مراجعه کنید.

منبع: فرارو

به "درمان میگرن با تزریق بوتاکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان میگرن با تزریق بوتاکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید