ویتامین ای برای چه چیزهایی خوب است؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، ویتامین E برای چه چیزهایی در بدن خوب است؟ فواید مختلف ویتامین E برای بدن چه چیزهایی است؟ برای پاسخ به این سوالات مطالب زیر را بخوانید.

ویتامین ای برای چه چیزهایی خوب است؟

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

ویتامین E برای چه چیزهایی در بدن خوب است؟ فواید مختلف ویتامین E برای بدن چه چیزهایی است؟ برای پاسخ به این سوالات مطالب زیر را بخوانید.

ویتامین E یک گروه از ترکیبات محلول در چربی است که خواص آنتی اکسیدانی مشخصی دارد. هشت اشکل مختلف که ویتامین E در آن موجود است شامل چاهر توکوفرول و چهار توکوترینول است که هرکدام سطح قدرت مساوی در بدن دارند. از میان اشکال مختلف ویتامین E، آلفا توکوفرول در بدن فعال تر است، همچنین به نام یکی از قدرتمندترین آنتی اکسیدان های بیولوژیک فعال است. بنابراین ویتامین E دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ ویتامین E برای چه چیزهایی خوب است؟ اگر این سوالات به مدت طولانی در فکر شما هستند این مقاله به شما کمک خواهد کرد. ما باید نگاه دقیق تری به فواید ویتامین E بر بدن بیاندازیم.

مزایای سلامتی و بهداشتی ویتامین E

ویتامین E به طور طبیعی در مواد غذایی مختلف از جمله شیر، تخم مرغ، سبزیجات برگ سبز، آجیل، دانه ها و غذاهای دانه کامل وجود دارد. نیاز روزانه بدن از ویتامین E هم می تواند با مکمل های ویتامین E موجود در شکل قرص، کپسول و در فرم روغن برآورده شود. ویتامین Eچندین مزیت برای سلامتی بدن دارد.

فواید برای پوست

آیا ویتامین Eبرای پوست مفید است؟ جواب مثبت است. فواید ویتامین Eبرای گوست نسبتا زیاد است، و این باعث می شود که یکی از عناصر ضروری محصولات مراقبت از پوست دانست. ویتامین Eخاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد که پوست را از اثرات مضر رادیکال های آزاد، آلودگی و مخدر محافظت می کند. سیستم دفاعی بدن ما را که بر علیه بیماری های مختلف پوستی مبارزه می کند، تقویت می کند. ویتامین Eهمچنین از پوست در برابر اشعه مضر ماورا بنفش محافظت می کند و آن را جوان و سالم نگه می دارد. حال ببینیم روغن ویتامین Eبرای چه چیزهایی خوب است. استفاده موضعی از روغن ویتامین E فرایند درمان آکنه راتسریع و از ایجاد جوش جلوگیری می کند. همچنین این باور وجود دارد که علایم کش، جای جوش و حتی لکه های پیری را کاهش می دهد. تمام چیزی که باید انجام دهید این است که میزانی روغن ویتامین Eرا بر کف دست قرار دهید و به آرامی منطقه آسیب دیده را ماساژ دهید. استفاده منظم از روغن ویتامین E به درمان کمک و جای زخم را محو می کند. ویتامین E از دست رفتن آب بشره ای از پوست را کاهش می دهد. این موضوع باعث تقویت شدن سطح پوست می شود، در نتیجه از کم آبی بدن و افزایش چین و چروک و خطوط تیره جلوگییری می کند. حالا شما چندین فایده روغن ویتامین Eبرای پوست را می دانید. حال فواید ویتامین Eبر مو را بررسی می کنیم.

فواید برای مو

همه ما از این واقعیت که ویتامین E در بیشتر شامپوها، کاندیشن ها و دیگر لوسیون های مو استفاده می شود آگاهیم. بنابراین آیا واقعا ویتامین E برای مو خوب است؟ فوایدش برای مو چیست؟ رشد و بافت مو تا حد زیادی بر سلامت پوست سر بستگی دارد. پوست سر نیاز به منبع خون کافی دارد تا فولیکول های مو را زنده و سالم نگه دارد. اعتقاد بر این است که روغن ویتامین E گردش خون را در پوست سر تقویت می کند و سلامت مو را ارتقا می بخشد. مصرف ویتامین E دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و ما را از عفونت های مختلف دور نگه می دارد. همچنین ما را از اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کند و در نتیجه در جلوگیری از علایم پیری مانند، سفید شدن مو، تاس شدن، و یا ریزش مو کمک می کند. روغن ویتامین E ثابت کرده است که در درمان موهای آسیب دیده بسیار مفید است. پوست سر را به طور منظم با روغن ماساژ دهید تا خودتان تاثیرش را ببینید. همچنین می توانید مکمل های ویتامین E را به طور مستقیم بر روی موها اعمال کنید. این کار فرایند بهبود را تسریع و ریشه مو را تقویت می کند.

فواید برای سلامتی

تحقیقات ثابت کرده اند که ویتامین E یک عامل اساسی در کاهش خطر بحران قلبی است. اگر ویتامین E طبق برنامه منظم مصرف شود جلوی بیماری های عروق کرونر قلب گرفته می شود. آمار ناشی از بیماری قلبی هم با مصرف مرتب ویتامین E کاهش می یابد. همچنین ثبت شده است که ویتامین E به خاطر داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از ایجاد رادیکال های آزاد و از ورود منابع مضر دیگر مانند، تنباکو، دود، آلودگی، اشعه و مواد افزودنی غذایی جلوگیری می کند. مصرف مکمل های ویتامین E از تشکیل لخته خون جلوگیری می کند، در نتیجه فرایند بهبود زخم تسریع می یابد. مصرف ویتامین E همچنین برای افرادی که از تصلب شرایین رنج می برند مفید است.

همه این ها در مورد فواید ویتامین E بود. حال که شما می دانید ویتامین E برای چه چیزهایی خوب است، مطمئن شوید که به میزان کافی از غذاهای حاوی ویتامین E در رژِیم غذایی خود دارید و از سلامتی خود محافظت می کنید.

منبع: راسخون

به "ویتامین ای برای چه چیزهایی خوب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین ای برای چه چیزهایی خوب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید