خبرنگاران 450 بازرس بازار نوروزی خراسان رضوی را زیر نظر دارند

به گزارش وبلاگ عصر نو، مشهد- خبرنگاران- کارشناس مسوول بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به منظور اجرای طرح ویژه نظارتی بر بازار استان در ایام پایانی سال و نوروز، 250 بازرس در مشهد و دیگر شهرستان ها فعالیت خود را شروع نموده و 200 ناظر افتخاری نیز آنان را همراهی می نمایند.

خبرنگاران 450 بازرس بازار نوروزی خراسان رضوی را زیر نظر دارند

بخشعلی بیاتی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ عصر نو گفت: این طرح نظارتی به سبب شرایط ویژه بازار از نیمه بهمن ماه با مشارکت اتاق اصناف و سایر دستگاه های نظارتی استان در قالب استقرار پایگاه های ثابت و سیار، انجام گشتهای بازرسی، تشکیل پرونده های تخلف، رسیدگی به تخلفات و شکایات شروع شده است که تا 20 فروردین ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این ایام نظارت ویژه بازرسان بر عرضه کالاهای پرمصرف نوروزی مانند شیرینی و شکلات، آجیل و خشکبار، کیف و کفش، لباس، خدمات دفاتر مسافرتی، پایانه ها، فرودگاه ها، راه آهن، مراکز اقامتی، مراکز گردشگری، مجتمع های رفاهی و تفریحی و خدماتی خواهد بود.

کارشناس مسوول بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: همزمان با نوروز 6 پایگاه ثابت بازرسی با همکاری اتاق اصناف مشهد در سطح شهر برای دریافت شکایات و رسیدگی به آنها با تمرکز بر منطقه پیرامونی حرم مطهر رضوی، پایانه، فرودگاه و راه آهن ایجاد شده است.

وی اضافه نمود: همراه با نظارت بر بازار اقلام نوروزی، نظارت ویژه بر توزیع میوه طرح تتظیم بازار نیز در سطح استان شروع شده است که مراکز خدماتی زیر پوشش این طرح باید هر کیلوگرم پرتقال و سیب زرد را با قیمت 10 هزار و 500 تومان و سیب قرمز را هشت هزار و 500 تومان عرضه نمایند.

بیاتی ادامه داد: بازرسان در قالب گشتهای مشترک یا انفرادی، بازدیدهایی را نیز از سطح مراکز عرضه کالا و خدمات ویژه نوروز در سال 1400 خواهند داشت.

کارشناس مسوول سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به عملکرد حوزه بازرسی در قالب طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال از 15 بهمن ماه تا به امروز نیز اشاره و بیان نمود: در این مدت 47 هزار و 513 واحد صنفی در استان مورد بازدید قرار گرفتند که این بازرسی ها منجر به تشکیل سه هزار و 526 پرونده به ارزش 440 میلیارد ریال شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت 2 هزار و 753 شکایت کتبی و شفاهی در مورد عرضه کالا و خدمات در خراسان رضوی دریافت شده که منجر به بازگشت سه میلیارد ریال به شاکیان شده است.

بیاتی اضافه نمود: در این مدت هزار و 51 گشت مشترک بازرسی و 2 هزار و 901 مورد بازرسی در مورد کالاهای قاچاق در استان انجام گرفته که 71 مورد از پرونده های شاکیان منجر به مصالحه شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 450 بازرس بازار نوروزی خراسان رضوی را زیر نظر دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 450 بازرس بازار نوروزی خراسان رضوی را زیر نظر دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید