توافق تجاری انگلیس و ژاپن برای دوران پسا برگزیت

به گزارش وبلاگ عصر نو به نقل از رویترز، توافق لندن با توکیو اولین پیمان تجاری مهم برای انگلیس از زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا در ماه ژانویه امسال (بهمن سال گذشته) محسوب می گردد.

توافق تجاری انگلیس و ژاپن برای دوران پسا برگزیت

بنا به اعلام وزارت تجارت بین المللی بریتانیا، ارزش مبادلات تجاری این کشور با ژاپن در چهارچوب توافق تجاری به دست آمده حدود 15 میلیارد و 200 میلیون پوند افزایش خواهد یافت.

این توافق به شرکت های انگلیسی امکان می دهد تا برای 99 درصد صادرات خود به ژاپن از تعرفه های گمرکی معاف شوند.

انگلیس در حالی با ژاپن بر سر اصول پیمان تجاری به توافق دست یافته است که پیشرفتی در مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا بر سر روابط دو جانبه پس از سرانجام دوره انتقال برگزیت به دست نیامده است.

لندن و بروکسل اگر تا سرانجام امسال میلادی نتوانند به توافق دست یابند و دوره انتقالی برگزیت را نیز تمدید نکنند، از ابتدای سال 2021 میلادی مجبور به اجرای مقررات سازمان تجارت جهانی با اعمال تعرفه های گمرکی بالا خواهند شد.

دولت بریتانیا امیدوار است تا توافق تجاری با ژاپن به تقویت مبادلات شرکت های بریتانیایی با منطقه آسیا و اقیانوسیه منجر گردد. با این حال منتقدان برگزیت بر این باور هستند که دستیابی به چنین توافقی نمی تواند اثرات منفی سناریوی عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا را کاهش دهد. بریتانیا هم اکنون حدود نیمی از مبادلات تجاری خود را با 27 کشور عضو اتحادیه اروپا انجام می دهد.

نگرانی ها از آینده مبادلات تجاری انگلیسدر حالی افزایش یافته که این کشور با رکود شدید مالی به دنبال محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا روبرو است. بنا به آمارها اقتصاد بریتانیا 11.7 درصد نسبت به ماه فوریه (بهمن اسفند) کوچک شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توافق تجاری انگلیس و ژاپن برای دوران پسا برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق تجاری انگلیس و ژاپن برای دوران پسا برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید