برترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه

به گزارش وبلاگ عصر نو، اگر شما هم در پی راهکاری برای پیدا کردن جای درست و ایمنی برای وسایل برقی آشپزخانه تان هستید، پس این مطلب را از دست ندهید.

برترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه

بدون شک در سالیان گذشته هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که روزی مطبخ ها تا این حد تغییر قیافه بدهند و به مهم ترین و پر وسیله ترین نقطه خانه تبدیل شوند. آن قدر که برای رسیدن به برترین اصول چیدمان آشپزخانه به کلی آنالیز و میزان گیری نیاز باشد. همه می دانیم که مهم ترین علت این نیاز هم وجود وسایل برقی متعدد است. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان برترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه می پردازیم.

برترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه

در ادامه صحیح ترین محل قرارگیری وسایل برقی آشپزخانه را به شما نشان می دهیم تا علاوه بر رعایت اصول ایمنی، از فضای آشپزخانه به شکل بهینه تری بهره ببرید.

با یاری مثلث طلایی محل قرارگیری وسایل برقی در آشپزخانه را پیدا کنید

مثلث کار در برترین حالت به شکل یک مثلث متساوی الاضلاع و با اضلاعی به طول 1.5 تا 2 متر است. فاصله مناسبی که امکان جابه جایی و تردد بین سینک، اجاق و یخچال را به راحتی فراهم می نماید. برای اینکه خانه زیبایی داشته باشید به مطلب زیباترین چیدمان برای ورودی منزل شما سر بزنید.

برترین مکان قرارگیری یخچال با استفاده از اصول چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه شما هر مدلی که داشته باشد، باید در هنگام ورود به آن، یخچال اولین وسیله در دسترس باشد. در کنار این نکته مهم، برای معین جای یخچال در آشپزخانه نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • یخچال را رخ به رخ با آفتاب قرار ندهید. حرارت مستقیم آفتاب بخصوص در تابستان به یخچال فشار می آورد.
  • فضای مناسبی را برای باز شدن در یخچال در نظر بگیرید تا در هنگام باز و بسته کردن در با مسئله ای روبرو نشوید.
  • محل مناسب یخچال در آشپزخانه جایی است که خللی در گردش هوای اطراف یخچال ایجاد نکند تا با یاری به عملکرد صحیح سیستم خنک کننده یخچال، مصرف انرژی کاهش پیدا کند.
  • مناسب ترین محل قرارگیری یخچال در آشپزخانه مکانی به دور از رطوبت و نم و سرما است.
  • یخچال را در جایی قرار دهید که علاوه بر در دسترس بودن، در صورت نیاز به تعمیرات، برای جابه جا کردنش مانعی وجود نداشته نباشد.
  • اجاق گاز، فر و مایکروویو را در نزدیکی یخچال قرار ندهید.

برترین مکان قرارگیری ماشین ظرفشویی در آشپزخانه

به علت اینکه وسایلی مثل ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی به لوله تخلیه فاضلاب نیاز دارند، بهتر است محل نصب این وسایل را در کنار سینک در نظر بگیرید تا تمام لوله کشی های لازم، در یک قسمت از آشپزخانه انجام گردد.

به علاوه، قرار گرفتن ماشین ظرفشویی و سینک کارایی در کنار هم، کارایی هر دو را بیشتر می نماید. در واقع بهتر است محل قرارگیری ماشین ظرفشویی در آشپزخانه دور از کابینت نگهداری ظروف و قاشق و چنگال ها نباشد تا بعد از اتمام شستشو، انتقال ظرف ها به راحتی انجام گردد.

برترین محل قرارگیری ماشین لباسشویی در اصول چیدمان آشپزخانه

اگر در این فکر هستید که ماشین لباسشویی تان را در حیاط خلوت بگذارید یا یک گوشه از انبار را برایش کنار گذاشته اید. نباید فراموش کنید که برترین مکان برای نگهداری لباسشویی، آشپزخانه است و برترین محل قرارگیری ماشین لباسشویی در آشپزخانه، در نزدیکی سینک است. امروزه طراحی لوله های خروجی سینک کاملا متناسب با خروجی ماشین ظرفشویی و لباسشویی است. در صورتی که چنین خروجی در آشپزخانه تان وجود ندارد، می توانید با صرف هزینه نه چندان زیادی لوله فاضلاب مناسبی خریداری کنید تا برای پیدا کردن مناسب ترین محل قرارگیری ماشین لباسشویی در آشپزخانه با مسئله ای روبرو نشوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساده ترین روش تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "برترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید