برگزاری اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه با حمایت آموزشگاه همراه اول

به گزارش وبلاگ عصر نو، اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه که مهرماه امسال شروع شده بود فردا با حمایت آموزشگاه همراه اول برگزار می گردد.

برگزاری اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه با حمایت آموزشگاه همراه اول

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه با حمایت آموزشگاه همراه اول و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان روز آدینه 28 بهمن 1401، در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار می گردد.

این رویداد از 22 مهر سالجاری به شکل مجازی در 60 کشور دنیا و با حضور بیش از 8000 دانش آموز دختر و پسر شروع شد که از این تعداد، بالغ بر 1700 نفر از ایران و باقی از سایر کشورها بودند.

با توجه به اینکه آموزش هندسه به عنوان یکی از شاخه های مهم ریاضیات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در نظام آموزشی ایران نیز هندسه جایگاه منحصر به فردی دارد که کسب نتایج درخشان دانش آموزان کشورمان در مسابقات بین المللی مانند المپیاد دنیای ریاضی (IMO) گواهی بر این مدعا است.

این موارد، مزیت پرداختن به موضوع هندسه را به عنوان فرصتی در جهت شناسایی استعدادهای رشته ریاضی و راهنمایی تحصیلی آنها در مقاطع بالاتر نشان می دهد.

در سال 1393 جمعی از معلمان و علاقه مندان این حوزه با هدف ترویج هندسه در سطح کشور و ایجاد بستری مناسب برای ارتباط بین علاقه مندان در سرتاسر دنیا، اقدام به راه اندازی المپیاد هندسه ایران (IGO) کردند.

المپیاد هندسه ایران یکی از معدود مسابقات دانش آموزی در سطح بین المللی است که جمهوری اسلامی ایران مبدع و شروعگر آن بوده است.

در اختتامیه این دوره از رویداد، از برگزیدگان تقدیر می گردد و در حاشیه آن نیز کارگاه ها و سمینارهای آموزشی برای معلمان و دانش آموزان علاقه مند برپا است.

منبع: فوت و فن

به "برگزاری اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه با حمایت آموزشگاه همراه اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه با حمایت آموزشگاه همراه اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید