گروه ترجمه ادبیات کودک و نوجوان تشکیل شد

به گزارش وبلاگ عصر نو، محمد رضا اربابی، رئیس هیئت مدیره کانون کشوری انجمن های صنفی مترجمان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، از تشکیل گروه ترجمه ادبیات کودک و نوجوان در انجمن صنفی مترجمان تهران اطلاع داد و گفت: با تصویب هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان تهران، گروه ترجمه ادبیات کودک و نوجوان این انجمن با حضور جمعی از مترجمان برجسته و توانمند این حوزه فعالیت خود را شروع کرد. هدف از تشکیل این گروه ارتقاء سطح علمی و عملی ترجمه ادبیات کودک و نوجوان و نیز تقویت جایگاه مترجمان این حوزه است که به حق، مسئولیت مهم و اثربخشی در تربیت نسل فردای ایران بزرگ برعهده دارند.

گروه ترجمه ادبیات کودک و نوجوان تشکیل شد

وی اضافه نمود: انجمن صنفی مترجمان تهران، هدف از تشکیل گروه ترجمه ادبیات کودک و نوجوان را شناسایی چالش های صنفی پیش روی مترجمان این حوزه، برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری وبینارها و نشست های حضوری و مجازی تخصصی داخلی و بین المللی و برگزاری جایزه ترجمه ادبیات کودک و نوجوان با نظر مترجمان متخصص این حوزه عنوان نموده است.

اربابی ادامه داد: گروه ترجمه ادبیات کودک و نوجوان انجمن صنفی مترجمان تهران، از مترجمان فعال در این عرصه دعوت به عضویت می نماید تا با مشارکت هر چه بیشتر مترجمان، اهداف گروه موصوف محقق گردد. علاقه مندان به عضویت باید عضو انجمن صنفی مترجمان تهران باشند و در 5 سال اخیر 10 اثر ترجمه ای چاپ نخست داشته باشند. متقاضیان عضویت می توانند رزومه و درخواست عضویت خود را به نشانی [email protected] ارسال نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "گروه ترجمه ادبیات کودک و نوجوان تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه ترجمه ادبیات کودک و نوجوان تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید