بخش کشاورزی به ایده و طرح های نو احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ عصر نو، استاندار اردبیل گفت: بخش کشاورزی به منظور افزایش راندمان فراوری و ایجاد اشتغال پایدار به ایده و طرح های نو احتیاج دارد.

بخش کشاورزی به ایده و طرح های نو احتیاج دارد

وبلاگ عصر نو اردبیل - سید حامد عاملی گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور احتیاجمند اقدامات تحول آفرین در زمینه فراوری و اشتغال پایدار است.

استاندار اردبیل گفت: در بخش کشاورزی باید حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشیم چندین سال است بحث های زیادی در رابطه با مدیریت کشاورزی و نحوه آبیاری در جلسات مختلف مطرح می گردد، اما هدف ما آنالیز و ارایه راه حل با آخرین متد های جهانی در این حوزه است.

عاملی می گوید: هرکاری باید به نتایج راهبردی و توسعه ای ختم گردد که بخش کشاورزی در توسعه و رونق مالی استان اردبیل نقش اساسی دارد و معیشت و زندگی مردم به این حوزه وابستگی بیشتری دارد.

او گفت: متاسفانه بخش کشاورزی در استان اردبیل آنطوری که باید با برنامه ریزی و مدیریت اصولی اداره نشده و مصمم هستیم طبق نظریه و راه حل های ارایه شده جلسه راهبردی از سوی کارشناسان امر به یک نتیجه قابل قبول دست یابیم.

استاندار اردبیل افزایش راندمان فراوری را از اهداف ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و گفت: حوزه کشاورزی در سال های گذشته با کمی بی برنامگی روبرو شده و باعث هدر رفت منابع را در پی داشته است و نباید زمینه از بین رفتن ظرفیت های کشاورزی با بی توجهی و عدم احساس مسوولیت فراهم گردد.

عاملی می گوید: مزیت های کشاورزی در معرض خطر قرار گرفته، منابع آبی و خاکی با کشاورزی سنتی تهدید جدی می گردد بنابرین با تدوین یک برنامه اساسی کوتاه مدت و میان مدت و حتی با منظره بلند مدت می توان از اندازه خسارات وارده پیشگیری کرد.

او خواسته اصلی مردم از دولت را موضوع کارآمدی مسوولان برشمرد و گفت: در دهه مبارک فجر 400طرح کوچک و بزرگ مورد بهره برداری قرار می گیرند و هدیه ما ساماندهی اشتغال پایدار و احصا مسائل این بحث تا انتها سال خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: ظرفیت های فراوری و اشتغال در پایاب سد خداآفرین غیر قابل انکار است در این راستا باید نحوه نظام بهره برداری از این ظرفیت که منابع زیادی صرف آن پروژه شده است آنالیز، و با شیوه نوین آبیاری از این منطقه بهره برداری بهینه گردد.

عاملی بعلاوه کشت و صنعت مغان را محور توسعه استان بر شمرد و گفت: مجموعه های کشت و صنعت و دامپروری مغان باید نقش اصلی و اساسی در زنجیره کشاورزی ایفا نمایند و معلوم گردد که نقش این مجموعه بزرگ در توسعه مالی و ایجاد اشتغال استان چیست.

او گفت: عوامل مجموعه کشت و صنعت در بحث آموزش و تروریج و اجرای بعضی الگو ها باید گام های اساسی بردارند و فراوریات خاص این مجموعه در ارزش افزده استان نقش خود را تعیین کند.

استاندار اردبیل می گوید: مجموعه مطالب کارشناسان حوزه کشاورزی در قالب یک برنامه اجرایی تدوین، و برای نهایی سازی آن اقدامات لازم انجام گیرد، چرا که بدون برنامه تمام هزینه ها در حوزه های مختلف هدر می رود.

عاملی گفت: کار های کارشناسی شده و برنامه ریزی اصولی نجات بخش استان است که با تغییر الگوی کشت، فکر و ایده نو در راستای افزایش راندمان فراوری، راه اندازی مجموعه های صنایع تبدیلی و تکمیلی، پیشگیری از خام فروشی، ساماندهی نظام بهره برداری اراضی دشت مغان می توان در بهبود شرایط بخش کشاورزی گام های اساسی برداشت.

او گفت: باید از استان ها و کشور های پیروز در زمینه کشاورزی الگو برداری کنیم و در صورت احتیاج از مشاوران و کارشناسان کشور های پیروز در امر کشاورزی جهت آموزش و ترویج دعوت کنیم.

ح

وبلاگ عصر نو اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بخش کشاورزی به ایده و طرح های نو احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش کشاورزی به ایده و طرح های نو احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید