امیرعبداللهیان: از مرحله گفت وگوهای محض عبور نموده ایم ، وارد همکاری های چندجانبه شده ایم

به گزارش وبلاگ عصر نو، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از ابتکارات سلطان عمان در قبال مسائل منطقه ای و بین المللی با هدف همکاری جهت ایجاد صلح و ثبات و توسعه در منطقه تشکر می کنیم.

امیرعبداللهیان: از مرحله گفت وگوهای محض عبور نموده ایم ، وارد همکاری های چندجانبه شده ایم

به گزارش وبلاگ عصر نو، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای عمانی خود در مسقط در تشریح نتایج گفت وگوهایش با مقامات عمان، گفت: امروز گفت وگوهای مهم و سازنده ای با همکارم وزیر امور خارجه عمان داشتم. رایزنی ها قبل از هر چیزی در مورد توافقات روسای دو کشور به ویژه در سفر اخیر سلطان عمان به تهران و توافقات انجام شده در جریان این سفر بود.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته مسیر پیگیری توافقات بین دو کشور به خوبی در حال پیشرفت است و توسعه همکاری ها در حوزه های مالی، تجاری، ترانزیت، انرژی، علم و فناوری از موضوعات مورد توجه ماست.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم در منطقه از مرحله گفت وگوهای محض عبور نموده ایم و وارد همکاری های متنوع و چند جانبه شده ایم به پیشنهاد مطرح شده برای برگزاری نشست وزیران امور خارجه هشت کشور حوزه خلیج فارس در شهریور ماه در نیویورک اشاره نمود و گفت: من و همکارم وزیر خارجه عمان و پیش از آن نخست وزیر و وزیر خارجه قطر اتفاق نظر داریم که ادامه این ابتکار در منطقه می تواند منجر به همکاری هشت کشور حوزه خلیج فارس گردد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: من و وزیر خارجه عمان اتفاق نظر داریم که دور بعدی کمیسیون مشترک مالی دو کشور را در آینده نزدیک برگزار کنیم.

امیر عبداللهیان بعلاوه گفت: ما از ابتکارات سلطان عمان در قبال مسائل منطقه ای و بین المللی با هدف افزایش همکاری ها جهت ایجاد صلح و ثبات و توسعه در منطقه تشکر می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "امیرعبداللهیان: از مرحله گفت وگوهای محض عبور نموده ایم ، وارد همکاری های چندجانبه شده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: از مرحله گفت وگوهای محض عبور نموده ایم ، وارد همکاری های چندجانبه شده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید