افتتاح دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر

به گزارش وبلاگ عصر نو، در این راستا روابط مالی استان بوشهر در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دستی با چین توسعه می یابد.

افتتاح دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر

با حضور رئیس انجمن دوستی ایران و چین دفتر انجمن دوستی این دو کشور در بوشهر افتتاح شد.

استاندار بوشهر شامگاه یکشنبه 10 اردیبهشت در این آیین با اشاره به توسعه همکاری با چین اظهار کرد: جمهوری اسلامی با تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان روند توسعه همکاری با کشور چین در حالت خوبی نهاده شد و به سرعت در حال افزایش است.

احمد محمدی زاده ادامه داد: منشا بسیاری از توسعه ایران و چین در استان بوشهر است، چون بخشی از این توسعه معطوف به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است که مرکز آن در استان بوشهر است.

وی با اشاره به فعال شدن نخستین دفتر استانی انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر توضیح داد: این دفتر فرصت مهمی است تا روند کارها و فعالیت ها با چین سرعت بخشیده گردد و اقدامات عملیاتی و اجرایی یکی پس از دیگری با سرعت بیشتر انجام گردد.

استاندار بوشهر زمینه همکاری استان با چین را در زمینه های مختلف دانست و گفت: در این راستا روابط مالی استان بوشهر در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دستی با چین توسعه می یابد.

محمدی زاده با بیان اینکه توسعه در حوزه زیرساخت ها یکی دیگر از محور راه اندازی دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر است گفت: تأمین سرمایه و پشتیبانی از پروژه های گوناگون از جمله راه آهن و بزرگراه از دیگر محورهای فعالیت این دفتر است و با توجه به اینکه استان بوشهر در حوزه گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است می تواند مقصد گردشگران از چین به این استان باشد.

وی یکی دیگر از ظرفیت های مهم استان بوشهر در حوزه پرورش آبزیان دانست و توضیح داد: استان بوشهر بیش از 50 درصد میگو پرورشی کشور فراوری می نماید و یکی از محل های مصرف این میگو کشور چین است ضمن اینکه 15 درصد خرما کشور در استان بوشهر فراوری می گردد و کشور چین متقاضی این محصول استانی است.

استاندار بوشهر بیان نمود: بسیاری از محصولات فراوریی استان بوشهر مقصد و محل استفاده آن کشور چین است، ان شاءالله با این ساز و کارها یک فرایندی تعریف می گردد تا بتوان محصولات استان بوشهر در چین استفاده گردد.

علاءالدین بروجردی هم با اشاره به افتتاح دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر، گفت: نخستین دفتر انجمن دوستی ایران و چین در سطح کشور در بوشهر راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این دفتر نقش مهمی در توسعه روابط و سرمایه گذاری دارد گفت: امید است با راه اندازی افتتاح دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر بر اساس وظیفه قانونی هر چه بیشتر برای توسعه سرمایه گذاری در استان بوشهر کوشش گردد.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین ادامه داد: بر اساس ارتباط تعریف شده و قانونی در راه اندازی این دفتر از جمله خواهرخواندگی استان بوشهر با یکی از استان های چین زمینه رفت و آمد هیئت های مالی، سرمایه گذاری و مالی و تقویت صنعت گردشگری فراهم گردد.

بروجردی توسعه پروژه های زیرساختی و زیربنایی را یکی دیگر از محورهای راه اندازی دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر دانست و بیان نمود: تقویت همکاری سرمایه گذاران در بوشهر در پروژه های مختلف و توسعه فعالیت های مالی و عمرانی مورد توجه ویژه مدیریت ارشد استان بوشهر قرار گرفته است.

منبع: عصر ایران

به "افتتاح دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید