10 کوه باعظمت که می توانید به آن ها صعود کنید

به گزارش وبلاگ عصر نو، لازم نیست که حتما نواده سر ارموند هیلاری باشید تا یک کوهنورد مشهور و ماهر شوید، چرا که معلوم شده است بسیاری از قله های مرتفع دنیا به آسانی فتح می شوند. بعضی از کوه های مرتفع که شما فکر می کنید فقط کوهنوردان حرفه ای می توانند آن ها را فتح نمایند و احتیاج به تجهیزات ویژه ای دارد و صعود به آن ها بسیار سخت است، به آسانی فتح می شوند و هر کسی که در پی ناشناخته ها است می تواند به آسانی از پس آن بر بیاید.

10 کوه باعظمت که می توانید به آن ها صعود کنید

1. قله مون بلان (کوه سفید)، فرانسه

این کوه که بر فراز دره افسانه ای شامونی واقع شده است، بهشت اسکی بازان و کوهنوردان حرفه ای و بلندترین قله در غرب اروپا است. و مانند دیگر قله های مرتفع اروپا یک تله کابین دارد که به شما یاری می نماید بیشتر راستا را با آن طی کنید و شما را تا مقصدی می رساند و یک متصدی در قله یک نوشیدنی خنک برایتان می ریزد. اگرچه طی کردن راستا 3353 متری با تله کابین بسیار لذت بخش است اما باید 915 متر به جای مانده تا قله را با پاهای خودتان طی کنید.

برای صعود به این قله به یک راهنما احتیاج دارید که در راستاهای خطرناک مراقب شما باشد و قبل از این که چالش صعود 12 ساعته شما به قله به خاتمه برسد، باید شب بسیار سردی را میان برف های این کوه بگذرانید. اما این قله 4810 متری بلندتر از تفرجگاه اسکی کلرادو نیست. اما توانایی صعود شما به قله بلان شاید برای دوستانتان یک کار رویایی باشد.

2. قله آیلند (جزیره)، نپال

اگر کسی رویای صعود به قله اورست را دارد اما 60 هزار دلار پول و دو سال زمان لازم برای صعود به این قله را ندارد، قله آیلند گزینه مناسبی برای او است. آسان ترین قله هیمالیا را برای کوهپیمایی در نظر بگیرید که 6189 متر ارتفاع دارد، می توان گفت که هر کسی که می تواند 12 ساعت روی استیرمستر تمرین کند و برای اکسیژن رسانی به بدن ماسک اسکی روی صورتش بگذارد، می تواند به آسانی به این قله صعود کند. پس فقط در صورتی به فکر صعود به این قله باشید که بدنتان کاملا روی فرم باشد. و اگر می خواهید به این قله صعود کنید از ارتفاع نترسید چون قله کوه از راستا صعود ترسناک تر است چون رسیدن به محل اصلی احتیاجمند این است که از کاتماندو به لوکلا بروید و در عرض چند روز از دره خومبو بالا بروید. اما راهنما به شما می نماید که از پس این کار بر بیایید و در شکل گروه های کوچک 3 نفری شما را به قله می رساند.

6096 متر بالاتر از سطح دریا شوخی نیست و در این ارتفاع احساس خفگی به شما دست می دهد. اما شاید دیگر امکان این فراهم نگردد که دوباره به یک قله 6096 متری دیگری صعود کنید، پس این صعود یک موفقیت ارزشمند در طول زندگی شما خواهد بود.

3. قله هاف دام، کالیفرنیا

این که بتوانید قله یکی از زیباترین و خوش منظره ترین کوه های دنیا را با کفش های کتانی فتح کنید، بسیار دل چسب و لذت بخش است. قله هاف دام با 2694 متر ارتفاع، به صورت یکپارچه از سنگ گرانیت بر فراز دره یوسمیت واقع شده است و راستا کوهنوردی بسیار زیبایی دارد که شما را دقیقا به قله کوه راهنمایی می نماید. مانع آخر میان شما و قله، یک تخته سنگ 122 متری شیب دار است و برای جلوگیری از خطر سقوط و مرگ یک نردبان طنابی و یک نرده واقع شده است.

راستا رفت و برگشت این قله یک روز تمام طول می کشد اما صعود افراد بازنشسته و ژاپنی هایی که با کفش های راحتی (صندل) کوهپیمایی می نمایند، اعتماد به نفس کافی را برای صعود به قله به شما می دهد. گرفتن عکس سلفی در قله یکی از زیباترین کوه های دنیا که عکس های زیادی از آن گرفته شده است، بسیار لذت بخش است. پس از صعود به قله عکس سلفی بگیرید و این تجربه بزرگ و به یاد ماندنی را ثبت کنید.

4. قله کوه ویتنی، کالیفرنیا

اگر جایی مثل آلاسکا نبود، قله کوه ویتنی کالیفرنیا با 4421 متر ارتفاع، بلندترین قله آمریکا می شد. این قله بیشتر به داشتن جاهای افسانه ای در جنوب کوره راه جان میور معروفیت دارد تا به صعب العبور بودن آن. این راستا که به قله ختم می گردد، از منظره ها مرتفع و حیرت انگیز سیرا عبور می نماید. بعضی صعود خود به قله را از ارتفاع 2529 متری آغاز می نمایند و تا 14 ساعت دیگر بازمی گردند. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما یک کیسه خواب با خود ببرید. این سفر، مخصوصا در فصل تابستان، واقعا یک پیاده روی طولانی در جنگل است.

5. کوه ایوانز، کلرادو

کلرادو 54 قله بالای 4267 متر دارد که کوهنوردان حرفه ای به آن ها The 14ers می گویند. ما به شما فهرست دیگری پیشنهاد می کنیم و آن را 14 قله ای می توانید فتح کنید می نامیم. در واقع فقط 2 کوه با راستا هموار به سمت قله وجود دارد و خلوت ترین آن ها کوه ایوانز فقط حدود 96 کیلومتر از دنور فاصله دارد و شما حتی می توانید به راحتی و با اتومبیل از راستا هموار به قله آن صعود کنید.

تنها سختی صعود به قله ایوانز پیدا کردن جای پارک برای ماشین در قله کوه است. اگر به قله صعود کنید، می توانید از منظره ها بی بدیل آن عکس بگیرید و چند سال بعد نیز به آن ها نگاه کنید و از زیبایی آن دوباره لذت ببرید.

6. کوه واشنگتن، نیوهمپشایر

کوه نیوهمپشایر واشنگتن بلندترین قله رشته کوه پرزیدنشال و هم چنین بلندترین قله در شمال شرق آمریکا است. صعود به قله این کوه که ارتفاع آن فقط 1916 متر است، از راستاهای هموار سختی زیادی به همراه ندارد اما احتیاط کنید، در این قله بدترین آب و هوا، بادهایی با سرعت بسیار بالا و سردترین دما ثبت شده است.

هر کاری می خواهید انجام دهید اما لباس مناسب این سفر را بپوشید. راستا سراشیبی کوهپایه تا قله را که 11 کیلومتر است، با ماشین طی می کنید اما نمی دانید زمانی که پای خود را از اتومبیل بیرون گذاشتید و در آن را بستید، به کجا قدم می گذارید. از این کوه منظره بسیار زیبایی از رودخانه میسیسیپی وجود دارد و شما کمی بالاتر از فرودگاه بین المللی دنور می ایستید.

7. قله گراند تتون، وایومینگ

کوه گراند تتون در وایومینگ به ماترهون آمریکا معروفیت دارد که یک کوه مخروطی سنگلاخی است و هیچ راستا آسانی برای صعود ندارد. اما راهنمای محلی مشهور، اگزام، سالانه هزاران نفر از مردم عادی را به قله 4198 متری این کوه می برد. برای این که به این قله صعود کنید باید طناب و اعصاب قوی نیز داشته باشید! برای صعود به قله پاهای خود را میان فاصله سنگ هایی می گذارید که چندین متر از دره پایینی کوه فاصله دارند و شما تقریبا معلق هستید. کوه گراند تتون شاید باعث شده است که اغلب مردم بیشتر به صخره نوردی روی آورند. عکس شما در لباس کوهنوردی و کلاه مخصوص در قله کوه گراند تتون یک تصویر زمینه بسیار زیبا برای رایانه شما است که شاید تا آخر عمر نخواهید آن را تغییر دهید.

8. قله فلیکر/ کایل تیلور، کلیمانجارو، تانزانیا

کلیمانجارو بلندترین قله آفریقا است و قله آتشفشانی خاموش 5896 متری آن میان تانزانیا ساوانا آرام خفته است. از زمانی که قانون تانزانیا به استفاده از باربران محلی تاکید نموده است، صعود به قله احتیاجمند 5 روز کوهنوردی دل چسب با یک کوله پشتی کوچک است که هر روز عصر داخل چادر یک شام آماده خواهید خورد. جای تعجب ندارد که در چند سال اخیر، این کوه به امری محبوب در زمینه جمع آوری پول برای خیریه تبدیل شده است. صعود به این قله زیاد آسان نیست و باربرها نیز شما را به دوش نخواهند گرفت. هر از گاهی ممکن است ارتفاع و سرعت صعود شما کم گردد. کلیمانجارو یکی از 7 قله بلند دنیا است و حتی صعود به هفتمین قله بلند دنیا نیز حس بسیار خوب و وصف ناشدنی دارد.

9. قله کازیسکو، استرالیا

بلندترین قله استرالیا با 2228 متر ارتفاع میان رشته کوه های گریت دایوینگ نیو ولز جنوبی قرار گرفته است. کوه کازیسکو بخشی از کوه هایی است که به آلپ استرالیا معروفیت دارد و در زمستان کاملا پوشیده از برف است، حتی در این منطقه چند پیست اسکی نیز وجود دارد. در ماه هایی که هوا معتدل است به این کوه بروید چون در این ماه ها صعود به قله آسان تر است. اما اگر در زمستان راهی این منطقه شدید، چوب اسکی خود را نباید فراموش کنید.

صعود به کازیسکو شاید کمی خسته نماینده باشد اما برترین جایزه شما تماشا منظره ها بکر و دوچرخه سورای در سرازیری راستا بازگشت است. قبلا قله کازیسکو جز 7 قله بلند دنیا شمرده می شد تا این که تصمیم گرفته شد چند کوه در اندونزی جز قاره استرالیا محسوب شوند.

10. قله فوجی، ژاپن

ژاپن جز کشورهایی است که طبیعت آن بسیار شگفت انگیز است. کوه فوجی می تواند آغاز خوبی برای گشت و گذار در طبیعت بکر ژاپن باشد. صعود به قله 3776 متری را به ژاپنی ها واگذار کنید که یک تجربه آسان است. حدود 60 کیلومتری جنوب غربی توکیو تعداد انگشت شماری پارکینگ در ارتفاع حدود 1828 متری اطراف کوه قرار دارند که بیشتر مردم صعود خود به قله را از این مکان آغاز می نمایند. در طول یک روز می توانید از راستا هموار یوشیدا به قله صعود کنید و شب هنگام به شهر و هتل خود برگردید.

صعود به قله قطعا خستگی زیادی به همراه خواهد داشت اما در طول راستا ایستگاه های زیادی وجود دارد که می توان چیزی خورد یا نوشید و دوباره به راستا خود ادامه داد. صعود به قله فوجی بیشتر یک تجربه فرهنگی است تا یک دستاورد کوهنوردی. این کار شبیه خوردن سوشی یا تماشا سامورایی ها در ژاپن است.

منبع: کجارو / thrillist.com

به "10 کوه باعظمت که می توانید به آن ها صعود کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کوه باعظمت که می توانید به آن ها صعود کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید