گردشگری ، بوستان کشتارگاه کجاست؟ ، بهمن؛ نخستین فرهنگسرای مرکز

به گزارش وبلاگ عصر نو، پارک بهمن یکی از مهم ترین پارک های تهران است. اوایل که این پارک ساخته شده بود به آن پارک کشتارگاه هم می گفتند. چون نزدیک کشتارگاه دام و طیور بود. کشتارگاهی در همسایگی مردم و البته مشکلاتی که ناشی از آلودگی های صوتی و ترافیک بود. از این رو پارک بهمن یکی از پارک های تأثیرگذار تهران به شمار می رود.

گردشگری ، بوستان کشتارگاه کجاست؟ ، بهمن؛ نخستین فرهنگسرای مرکز

وبلاگ عصر نو - رضا نیکنام : ساخت بوستان بهمن و نیز فرهنگسرای بهمن نه تنها حکایت از یک دگرگونی شهری دارد، بلکه نمایانگر تغییرات فرهنگی و اجتماعی عمیق در جامعه بود. درواقع برنامه یکدست کردن شمال و جنوب با ساخت این مجموعه و البته با هدف فروپاشی دیوار اجتماعی- فرهنگی بین این دو منطقه میسر نبود. این بوستان و فرهنگسرا در عین حال نقش عرضه خدمات فرهنگی و ورزشی به محله ها مجاور را نیز عهده دار شد و درعین حال تأثیر شگرفی بر زندگی فرهنگی و اجتماعی زنان بر جای گذاشت. با فعالیت این مجموعه ها تمایز طبقاتی در حوزه های فرهنگی اجتماعی کمرنگ تر شد. اکنون این محوطه به محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت، سرگرمی و ساختن لحظات فرحناک است.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

درحال حاضر بوستان بهمن تأثیر مناسبی در کاهش آلودگی این منطقه دارد. درعین حال از امکانات سرگرمیی و تجهیزات ورزشی مناسبی نیز برخوردار است. یکی از معروف ترین امکانات این مجموعه نیز فرهنگسرای بهمن است. این فرهنگسرا در عین حال معروف ترین فرهنگسرا در تهران نیز به شمار می رود. چون نخستین فرهنگسرای طراحی شده در شهر تهران به شمار می رود که برنامه های متنوع فرهنگی، علمی، ورزشی، هنری و... برای شهروندان تهرانی دارد.

یست و یکم شهریور 1370 شهرداری تهران با هدف راه اندازی توسعه و توسعه فضاها و مکان های فرهنگی هنری در نخستین حرکت فرهنگی خود مبادرت به ایجاد نخستین فرهنگسرای شهر تهران در جنوب مرکز با عنوان فرهنگسرای بهمن در مکان سابق کشتارگاه تهران کرد. فرهنگسرای بهمن به عنوان مادر فرهنگسرای کشور نامیده می گردد. این فرهنگسرا بیش از 5 هزارمترمربع مساحت دارد و دارای بخش های مختلف ورزشی، نگارخانه، واحد آموزش، خانه کودک، چای باغ، تالار علوم و فنون و... است. هر جور امکاناتی که تصور کنید در این فرهنگسرا وجود دارد. از امکانات ورزشی وسرگرمیی گرفته تا امکانات علمی و فرهنگی.

فضای پارک بهمن سرسبزی و طراوت خاصی دارد و سراسر پوشیده از انواع گل و گیاهان رنگارنگ و درختان بلند قامتی همانند سپیدار، نارون، سرو، صنوبر، بلوط و زبان گنجشک است که به صورت نامنظم و در فاصله های مختلفی در بوستان قرار گرفته اند.

پارک بهمن تهران در نازی آباد که محله ای قدیمی است واقع شده. این محله محل تولد و رشد بسیاری از چهره های سیاسی، ورزشی و هنری معروف بوده است. بازار نازی آباد به نام بازار دوم پس از بازار بزرگ تهران، بزرگ ترین بازار تهران است که هر روز بسیاری از شهروندان به آن مراجعه می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "گردشگری ، بوستان کشتارگاه کجاست؟ ، بهمن؛ نخستین فرهنگسرای مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ، بوستان کشتارگاه کجاست؟ ، بهمن؛ نخستین فرهنگسرای مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید