چین؛ تنها دلخوشی بازار نفت

به گزارش وبلاگ عصر نو، بر اساس گزارش اویل پرایس، برآورد اوپک از میزان رشد تقاضا در سال 2023 خوشبینانه تر بوده و 2.32 میلیون بشکه در روز است که یک سوم آن مربوط به چین خواهد بود.

چین؛ تنها دلخوشی بازار نفت

در حالی که قیمت نفت در روزهای اخیر یکی از شدیدترین ریزش های چند ماه گذشته را تجربه کرده و شاخص نفت آمریکا به پایین 70 دلار در هر بشکه سقوط کرد، آژانس های بین المللی دیدگاه خوش بینانه نسبت به سال 2023 را حفظ کردند.

به گزارش ایسنا، آژانس بین المللی انرژی (IEA) برآورد خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2023 را به مقدار 100 هزار بشکه در روز افزایش داد و اکنون انتظار دارد تقاضای جهانی بر مبنای سال به سال، دو میلیون بشکه در روز رشد کرده و به 102 میلیون بشکه در روز برسد.

همزمان با بهبود سفرهای هوایی چین و عبور آنها از سطح پیش از دوران پاندمی، تقاضا برای سوخت جت در فاصله سه ماهه چهارم سال 2022 تا سه ماهه چهارم سال 2023، آماده رشد 7.5 میلیون بشکه در روز بر مبنای سال به سال می شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، برآورد اوپک از مقدار رشد تقاضا در سال 2023 خوشبینانه تر بوده و 2.32 میلیون بشکه در روز است که یک سوم آن مربوط به چین خواهد بود.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه از بازار نفت، پیش بینی پیش بینی خود از رشد تقاضای چین برای نفت در سال 2023 را به دلیل تسهیل محدودیت های کووید 19 در این کشور بالا برد اما برآوردش از تقاضای جهانی را با اشاره به ریسک های نزولی احتمالی برای رشد اقتصاد جهانی، بدون تغییر نگه داشت. این سازمان انتظار دارد تقاضای چین امسال 710 هزار بشکه در روز رشد کرده و برای دومین سال متوالی افزایش پیدا کند.

در گزارش اوپک آمده است: بازگشایی چین پس از لغو سیاست سخت گیرانه کووید 19 در این کشور، سرعت قابل ملاحظه ای به رشد اقتصاد جهانی بخشیده است.

منبع: عصر ایران

به "چین؛ تنها دلخوشی بازار نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین؛ تنها دلخوشی بازار نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید