چه کسانی مخالف یارانه 400 هزار تومانی هستند؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، با حذف ارز 4200 هزار تومانی از بودجه سال جاری افزایش پرداخت یارانه 300 تا 400 هزار تومانی به چهار دهک اول جامعه و در ادامه آن عرضه کالابرگ مطرح است. بر این اساس یارانه تازه به خانواده هایی تعلق می گیرد که عایدی ماهانه خانوار بین 700 هزار تومان تا 3.5 میلیون تومان باشد.

چه کسانی مخالف یارانه 400 هزار تومانی هستند؟

وعده پرداخت یارانه تازه بر اساس دهک درآمدی افراد، دیروز به وسیله محسن رضایی معاون مالی رئیس جمهور تایید شد. با خبر پرداخت یارانه تازه و افزایش آن با هدف رفع مسائل معیشتی مردم و افزایش نرخ کالاهایی نظیر ماکارونی، آرد و نان در چند روز گذشته نگرانی مردم از افزایش قیمت سایر کالاها در بازار بیشتر شده است.

بعضی از کاربران وبلاگ عصر نو افزایش مبلغ یارانه ها را باعث ایجاد تورم بسیار سنگین و کمرشکن می دانند. بعضی هم افزایش مبلغ یارانه ها را تنها وعده تلقی می نمایند. در ادامه نظر بعضی از کاربران را می خوانید،

یارانه نمی خواهیم!

والله مردم حاضرند قیمت ها به حالت سابق بازگردد اما یارانه 400 هزاری نگیرند.

به 95 در صد جامعه نمی دن الان خط فقر بالای 10 میلیونه همه کارگران، بازنشسته ها و کارمندان زیرخط فقر قرار دارن.

یارانه رو بیشتر می کنن از اون طرف همه چیز هزار برابرگرون می شه نخواستیم یارانتونو! لطفا قیمت ها رو پایین بیارید.

با 4 قرون یارانه تمام اقلام مورد احتیاج مردم ، اعم از حامل های انرژی و غیره…بی نهایت افزایش پیدا کرد 45 دلار تبدیل شد به 1/5 دلار .هر لحظه هم تهدید به قطع آن می نمایند.

با این چیزا هیچ مسئله ای از مردم حل نمی شه. مشکل اشتغال، مسکن و تورم را حل کنید اینا چیه! یارانه هم شد درمون درد آخه…

نقدی یا کوپنی؟

برخلاف نظر بعضی کاربران عده ای دیگر افزایش رقم یارانه ها را خوب می دانند اما نظرات بر نقدی یا کالابرگی بودنش فرق دارد.

هر دو خوب هست ولی یارانه نقدی بهتر است. چون هر قشری از جامعه می داند که پول خود را کجا هزینه نمایند. حالا تصور کنید کسی خدای ناکرده بیمار گردد دیگر ماکارونی به دردش نمی خورد و باید حتما به دکتر برود. پس پول خوب است. زنده باد پول!

اینکار شدنی نیست نقدینگی زیاد تقاضا را بالا می بره و باعث تورم می شه بهتر است برای مهار تورم یارانه به صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار گیرد آن هم نه به صورت دائمی.

این دهک ها را از کجا درآوردن الان حداقل حقوق یه کارگر طبق قانون کار 4 میلیونه با این حساب زیر سه میلیون و نیم حقوق فقط میشن کمیته امداد و بهزیستی پس یعنی فقط این یارانه مال اوناست در حالی ک تورم سرسام آور و کمرشکن مال همه است از قشر بیکار گرفته تا کارگر و کارمند.

این یارانه اگه سود برای مردم نداشته باشه یه نتیجه و محصول خوب داره و اون قطع شدن دست دلال های داخلیه! دیگه آرد یارانه ای وجود نداره که بخوان با چند برابر قیمت بدهند به گاوداری ها،کارخانه کیک و بیسکویت و ….

ما کالابرگ نمی خوایم چون مثل قبل رانت ایجاد می کنه و مردم نمی تونن همه احتیاجهاشون رو رفع کنن و فقط باید جنس های بنجل رو بخرند، این که نشد آزادسازی، همش مردم بدبخت باید وابسته به دولت باشند، بذارید خود مردم خرید کنن با پول نقد.

منبع: تجارت نیوز

به "چه کسانی مخالف یارانه 400 هزار تومانی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی مخالف یارانه 400 هزار تومانی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید