پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 15 شهریور 1400

به گزارش وبلاگ عصر نو، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده شرایط جوی استان تهران، آسمانی صاف و تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می گردد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 15 شهریور 1400

فردا دوشنبه 15 شهریورماه 1400 آسمان تهران صاف و غالبا آفتابی است و شاخص آلودگی هوا هم در شرایط سبز خواهد بود.

به گزارش وبلاگ عصر نو، طبق پیش بینی های هواشناسی امروز آسمان تهران صاف و حداکثر و حداقل دما در تهران 35 و 26 درجه است.

کمترین و بیشترین دمای امروز تهران

امروز آسمان تهران آفتابی است و دمای امروز تهران در طول شب از بیست و شش درجه به مرور و در طول روز به سی و پنج درجه می رسد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 35 درجه سانتیگراد خواهد بود

اداره کل هواشناسی استان تهران بیان کرد: آسمان تهران فردا (15 شهریورماه) آفتابی با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (16 شهریور ماه) هم آفتابی و با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم حاکی از آن است که صبح امروز (14 شهریورماه) در بعضی منطقه ها پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود و باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن غلظت این آلاینده در بعضی منطقه ها افزایش پیدا خواهد نمود و می تواند باعث کاهش کیفیت هوا در بعضی ساعات بعدازظهر گردد.

با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت انتظار می رود که در بیشتر منطقه ها پرتردد از غلظت آلاینده ها به ویژه ذرات معلق کاسته گردد و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (15 شهریور ماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد نمود و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول باقی می ماند. تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، با این حال فراوری و افزایش غلظت آلاینده ازن می تواند در بعضی منطقه ها موجب کاهش کیفیت هوا گردد.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (15 شهریور ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی طی دو روز آینده در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل و دامنه های شمالی البرز بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید ادامه داشته، دریای خزر مواج و طوفانی است.

در شمال آذربایجان شرقی هم بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت رخ می دهد. بعلاوه طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در شمال و و غرب هرمزگان، جنوب فارس و در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

نقشه شرایط جوی کشور طی امروز

شایان ذکر است تا روز دوشنبه در استان های تهران، قم، مرکزی و اصفهان بعلاوه در استان های ایلام و خوزستان وزش باد شدید با احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد و شمال خلیج فارس مواج است.

تا روز چهارشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 15 شهریور 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 15 شهریور 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید