وزیر جهاد کشاورزی: 50 میلیارد تومان برای توسعه مزارع خاویاری گیلان در نظر گرفتیم

به گزارش وبلاگ عصر نو، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم استان خاویار به عنوان سرمایه در کشور است، گفت: برای این موضوع مهم 50 میلیارد برای مزارع خاویاری در نظر گرفته شده که فعالین در عرصه بتوانند کار های خود را ادامه داده تا با صادرات خاویار ارز نیز وارد کشور گردد.

وزیر جهاد کشاورزی: 50 میلیارد تومان برای توسعه مزارع خاویاری گیلان در نظر گرفتیم

به گزارش گروه مالی وبلاگ عصر نو، سیدجواد ساداتی نژاد امشب در جلسه شورای اداری با حضور رئیس جمهور در سالن ناجا با بیان اینکه 48 درصد ظرفیت گیلان کشاورزی است، اظهار کرد: دومین غله پرمصرف کشور، برنج است و بیش از یک میلیون تن واردات برنج در هر سال داریم.

وی با بیان اینکه نیازمند زه کشی مزارع هستیم، گفت: 700 میلیارد تومان برای زه کشی گیلان و 520 میلیارد برای لوله گذاری و ایجاد پمپاژ و ... در نظر گفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مرکز فندق در کشور گیلان است، اضافه نمود: 10 میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فندق و کیوی در نظر گرفته شده که توجه به این دو محصول می تواند باعث ارزآوری برای کشور نیز شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه خاویار یکی از موضوعات مهم استان به عنوان سرمایه در کشور است، بیان نمود: برای این موضوع مهم 50 میلیارد برای مزارع خاویاری در نظر گرفته شده که فعالین در عرصه بتوانند کار های خود را ادامه داده که علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم بومی این استان، با صادرات خاویار ارز نیز وارد کشور خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه برای نوسازی مزارع شالیکوبی 500 میلیارد تومان در نظر گفته شده، اضافه نمود: از امروز توضیع هوشمند محصولات کشاورزی به وسیله سامانه هوشمند با قیمت تنظیم بازار شروع شده که تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می توانند با رقابت سالم محصولات خود را در معرض عموم قرار دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های استان گیلان بخش گردشگری کشاورزی است، گفت: گیاهان و درختان زینتی از ظرفیت های گیلان است و در سال گذشته دو هزار کانتینر صادرات شد، ولی در امسال به 200 کانتینر کاهش یافت که به علت مسائل ارزی و پولی بود و برای این موضوع نیز تصمیماتی باید اتخاذ شود تا از این ظرفیت نیز به خوبی استفاده شود.

ساداتی نژاد با اشاره به ظرفیت بی نظیر زارعت چوب بیان نمود: بخش زیادی از کارخانه های ام دی اف در گیلان است و بحث زارعت چوب نیز می تواند برای تأمین چوب یاری خوبی باشد و برای مردم فعال در این عرصه نیز می تواند سودآوری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر جهاد کشاورزی: 50 میلیارد تومان برای توسعه مزارع خاویاری گیلان در نظر گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر جهاد کشاورزی: 50 میلیارد تومان برای توسعه مزارع خاویاری گیلان در نظر گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید