وجود 151 تخت دیالیز فعال در استان همدان

به گزارش وبلاگ عصر نو، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: 151 تخت دیالیز فعال در این استان وجود دارد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وجود 151 تخت دیالیز فعال در استان همدان

ابوالفتح میرزایی گفت: 151 تخت دیالیز فعال در این استان وجود دارد و هم اینک همه شهرستان ها به جز شهرستان تازه تاسیس درگزین دارای بخش دیالیز هستند و بیماران دیالیزی ساکن در شهرستان درگزین به دلیل نزدیکی به شهرستان رزن به این محل برای انجام دیالیز مراجعه می نمایند.

او گفت: با وجود احتیاج نداشتن به دستگاه تازه، اما بخشی از دستگاه های موجود به دلیل نزدیک شدن به سرانجام عمر مفید احتیاجمند جایگزین شدن با دستگاه های تازه را دارند هر چند هم اینک نیز این دستگاه ها قابل استفاده هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: 604 بیمار دیالیزی از دستگاه های موجود در بیمارستان ها برای انجام دیالیز استفاده می نمایند.

میرزایی گفت: بعلاوه 133 بیمار نارسایی کلیه در همدان شناسایی شدند که 100 درصد آن ها باید به زودی کار دیالیز را آغاز نمایند در عین حال 550 بیمار پیوند کلیه در این استان زیر مجموعه انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند.

اوبا بیان اینکه در مجموع یک هزار و 400 نفر از بیماران پیوندی و دیالیزی زیر پوشش این انجمن هستند گفت: افراد بالای 60 سال، بیماران دیابتی، افراد با فشار خون بالا، افرادی با پیشینه بیماری های قلبی و سکته مغزی، سابقه خانوادگی از بیماری های کلیوی، افراد سیگاری، افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کلیوی هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: بیماری های کلیه به 2 بخش داخی و جراحی تقسیم بندی می شوند که بیماری های داخلی شامل نارسایی کلیه، عفونت مجاری ادراری و سندرم نفروتیک است که به وسیله نفرولوژیست درمان می شوند.

میرزایی گفت: بیماری های جراحی کلیه مانند سنگ کلیه، مسائل پروستات و سرطان مجاری ادراری به وسیله اورولوژیست ها به وسیله جراحی، آندوسکوپی و لیتوتریپسی (سنگ شکن) صورت می گیرد.

23 تا 30 آبان ماه هفته جهانی حمایت از بیماران کلیوی نام گذاری شده و با توجه به شیوع بعضی بیماری ها در این هفته برنامه یا سمیناری برگزار نمی گردد.

وبلاگ عصر نو همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وجود 151 تخت دیالیز فعال در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 151 تخت دیالیز فعال در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید